• مشخصات فنی 206sdv6

مشخصات فنی پژو 206 SD V6 سال 1385 - 1400

195 دیدگاه
سال
اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ترمزهای مطمئن
فرمان‌پذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبه‌دنده اتومات
عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1390

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU3

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

75 اسب‌بخار

گشتاور

118 نیوتن‌متر

شتاب

14.1 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4188 میلی‌متر

عرض

1655 میلی‌متر

ارتفاع

1456 میلی‌متر

فاصله محوری

2443 میلی‌متر

وزن

1054 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب - کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - توری صندوق - دماسنج داشبورد

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ATSM 1402/12/26
سلام من چندساله با مدل 89 این ماشین یعنی V8 رانندگی میکنم از لحاظ موتور و گیربکس خوبه و صدای کمی داره توی سربالایی البته باید با دور بالا برید که کم نیاره چون ذات این موتور گشتاور در دور بالا هست تا الان هم بجز مصرفی ها و جلوبندی خرج خاصی نداشته فقط اتاقش یه مقدار به صدا افتاده و ظاهرش هم دیگه قدیمی هست هرچند هنوزم از پارس و سمند و 405 و پراید و کوییک بهتره ولی به زیبایی تارا یا شاهین نیست
پاسخ
0
1
0
فواد دعایی 1402/12/22
سلام ، بهتر خودرویی که داشتم ۲۰۶ اس دی مدل ۸۶ بود ، مالک اولش بصورت سفارشی ثبت نام کرده بود و بعدش هم من سال ها داشتمش، امکانات فابریک مانند کروز کنترل و نمایشگر تایپ بی که اطلاعات سفرب خوبی بهت میداد ، سوخت لحظه ایی میانگین ، و حتی خطاهایی که تو ای سی یو بود رو نمایش میداد ، ماشین فوق العاده ایی و چقد که باهاش سفر رفتم ، شتاب و کشش فوق العاده بود ، هرچقد بهش گاز میدادی میرفت ، مصرف با کروز تو کفی شیب دار باور کنید که ۵،۵ بوداز عکس دارم
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/13
سال نود و پنج از خود کارخونه خریدیم تا به امروز که ۱۶۲۰۰۰ هزار تا کارکرده جز لوازم مصرفی و چند تا ایراد کوچیک(تعویض هرزگرد و....) هیچ هزینه ای واسه ماشین نشده از نظر شتاب همه موتور های ایرانی رو میگیره سواری متوسطی داره و هندلینگ بهتری نسبت به ۲۰۶ هاچبک داره و سر و صدای زیادی نداره اگر کسی هم میخواد بخره نهایت تا مدل ۹۶ بخره چون بعد اون کیفیتش میاد پایین و خیلی از اپشناش حذف میشه
پاسخ
0
0
0
Mohamadt09162153092 1402/10/23
سلام . با توجه به اطلاعات درست و غلطی و که دوستان دادن دیدم لازمه مختصراً به اطلاعات کلی و درست در مورد ماشین بهتون بدم از تجربه خودم ؛ ماشین الآنم ۲۰۶ اس دی آرین یا همون وی ۱ هست. توی خودروهای داخلی فقط سه تا موتور به درد بخور هست . ال نود کیفیت خوب تکنولوژی قدیم، ef7 کیفیت پایین و استهلاک بالا تکنولوژی بروز ، و tu5 کیفیت متوسط تکنولوژی هم متوسط. اینو گفتم کلی در جریان باشید. خب بگذریم حالا در مورد وی ۱ که الان حدود ۳ ساله دارمش مدل ۸۶ هست و الان ۱۴۰۲, از لحاظ کیفیت چون تمام قطعات فرانسوی هست خرجی نداره، شتاب با تضمین که هیچ خودرو داخلی به گردشم نمی‌رسه کلا با ماشینهای بالاتر از خودش باید کل بندازی برو تو حجمهای بالای ۲۰۰۰ سی سی، یعنی زانتیا و سراتو و سوناتا کاملا توی شتاب نمیرسن بهش، سوخت هم صدی ۶ یا ۵ مصرف می‌کنه مگه اینکه خیلی اسپرت و وحشیانه رانندگی کنی به ۷ برسه، ایرادی که میشه گفت سرعتهای بالای ۱۷۰ هست که تو این زمینه پارس و زانتیا اعتماد به نفس بیشتری بهتون میدن توی امنیت نه سرعت. ایراد بعدیشم شیشه عقب دستی و تنظیم آیینه دستی و عدم وجود تهویه اتومات هست که اگه ماشین بازی این سه تا اصلا برات مهم نیست. از نظر من و عقلانی شتاب و سوخت مهمه که این ماشین مطابق نداره، اگه ماکسیما دنده و تالیسمان و موهاوی رو بزاریم کنار توی شتاب و سرعت بخوای ماشینی پیدا کنی که شتاب این ماشینو بزنه باید ماشین بالای ۳ تومن پیدا کنی که بتونه شتاب این ماشینو بزنه. دقت کنید ۲۰۶ اس دی وی ۱ یا همون آرین باشه یعنی موتور بزرگ تهویه دسته. مشابه این ماشین تو ۴۰۵ جی ال آی هست که اونم همین چیزا رو یه اول پایین تر داره. اینو برای کسایی نوشتم که بودجشون زیر ۵۰۰ هست یه ماشین برا استفاده میخوان که از هیچی هم کم میاره. همینقدر بگم که اینقدر بهت اعتماد به نفس میده که جرات میکنی با ماکسیما و آریون کورس بندازی. اگه وی ۱ پیدا کردی که روغن سوزی نباشه (وقتی ماشین گرمه پاتو تا ته بزار روی گاز ببین خروجی اگزوز چجوریه) شک نکن تو خریدش
پاسخ
0
0
0
1360RL 1402/10/5
سلام،من حدود ۱ ماه میشه v8 گرفتم،راضیم سیستم تعلیق مناسب و موتور جونداره ولی کابین جم و جوری داره که من کنار اومدم باهاش،در کل با توجه به مصرف پایین و شتاب مناسب و کم صدا بودن موتور به نظر بنده ماشین بدی نیست
پاسخ
0
0
0