• مشخصات فنی 206sdv6

مشخصات فنی پژو 206 SD V6 سال 1385 - 1400

187 دیدگاه
سال
اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ترمزهای مطمئن
فرمان‌پذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبه‌دنده اتومات
عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1390

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU3

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

75 اسب‌بخار

گشتاور

118 نیوتن‌متر

شتاب

14.1 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4188 میلی‌متر

عرض

1655 میلی‌متر

ارتفاع

1456 میلی‌متر

فاصله محوری

2443 میلی‌متر

وزن

1054 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب - کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - توری صندوق - دماسنج داشبورد

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ALIAM 1402/5/30
سلام. من 10 ساله که یه 206 تیپ 2 صندوقدار مدل 90 یا همون SD V20 دارم. از 26000 تا دست خودم بوده تا الان که خداروشکر 300000 تا رو رد کرده. من پشت 206 های زیادی نشستم و متاسفانه باید بگم مدل های ایرانیزه چه تیپ 2 و چه تیپ 5 کیفیت خیلی پایین تری دارن. من تو این سالها همه جوره داستان رو با ماشینم داشتم با توجه به اینکه 280000 کیلومتر توی 10 سال باهاش راه رفتم غیرطبیعی هم نیست. البته که اگر قطعات تعویضی کیفیت بالاتری داشته باشه و تعمیرکار هم کاربلد باشه این استهلاک خیلی پایینتر میاد. اما ماشینم خدا رو شکر تا حالا منو تو جاده نگذاشته، تا حالا تعمیر موتور نرفتم تا حالا تعمیر گیربکس نرفتم و هر چی بوده مصرفی بوده و استهلاک طبیعی هر ماشین. شاید فکر کنید که اتاق سنگین صندوقدار و این موتور ضعیف لش ترین حالت ممکنه، اما به لطف قطعات اصلی باکیفیت و رسیدگی های به موقع حتی از خیلی از ماشین های ایرانی همرده (البته با سرنشین یک یا دو نفر) تیز و فرز تره. طوری که خیلی ها بعد از اینکه تو جاده باهام روندن و بعدش فهمیدن موتورش TU3 هست بیشتر تو حالشون خورده. قبلا ریمپ کرده بودم و شتاب اولیه ام خیلی بهتر بود اما بخاطر ایراداتی که بعد از چند سال تو سیستم میندازه مجبور شدم پیکره بندی ECU رو به حالت عادی برگردونم که یواش یواش با کندی شتابش کنار اومدم. در کل به نظرم تیپ 2 ماشین کم هزینه ای به حساب میاد با توجه به هزینه های بقیه ماشین های ایرانی اما شناخت و انتخاب قطعه خیلی مهمه که خوشبختانه بر خلاف اکثر ماشین های ایرانی 206 این امکان رو به شما میده که هزینه بالاتری کنید اما قطعه اصلی و خارجی بخرید و واقعاً به صرفه تره. من همون اوایل با هزینه خیلی کم کروز کنترل گذاشتم و سالهاست که تو بزرگراه ها با توجه به مسافت های زیادی که از جنوب میرم باهاش رانندگی میکنم و خیلی خوبه. یه نکته عجیب واسم خشک بودن این ماشین و سرو صدای اتاقه که تو مقالتون گفتید. من نمیگم ماشین من خیلی نرمه اما واقعاً خشک هم نیست و بازم خداروشکر اتاق اصلا صدا نداره. نه اینکه صدای باد یا موتور توی کابین نمیاد اما صدای داشبورد و دربها واقعا نداره که با توجه به مدل های بالاتری که سوار شدم برمیگرده به جنس پلاستیک داشبورد و رودری ها. چند تا نکته تجربی میگم امیدوارم به دردتون بخوره 1- تسمه تایم رو بار اول تا 70000 تا میشه عوض نکرد اما بعد از اون هر 50000 تا حتماً عوض کنید 2- دیسک و صفحه لاک (آلمان) و دایکن (ژاپن) از همه دیرتر تموم میشنتقریباً120000 کیلومتر میره اما یه کم تو کلاچ گیری سفته. والئو سبز فرانسوی تا 110000 تا کار میکنه . والئو پری دمپر (شش فنره) معمولا ساخت ترکیه و حتی کره تقریباً 100000 تا میره. در کل وائو خیلی نرمتره توی کلاچ گیری. ایرانی استفاده نکردم نظری هم ندارم 3- روغن موتور ایرانی خوب بریزید اما اصلاً بالای 7000 کیلومتر باهاش نرید. توصیه میکنم بسته به سن موتور روغن رو حداکثر 4000 تا 5000 کیلومتر عوض کنید. 4- فیلتر روغن رو حتماً با هر روغن عوض کنید. فیلتر هوا رو میشه هر یک بار در میون فیلتر بنزین رو هر دو بار در میون فیلتر هوای اتاق هم بستگی به شرایط اما حتماً فیلتر ها رو بگید براتون با فشار هوا تمیز کنه. 5- برای تعویض روغن از ساکشن روغن از گیج بهتره استفاده نشه و پیچ کارتل رو باز کنه تا روغن خودش خارج بشه تا آخر 6- از محلول تمیز کننده محفظه روغن که قبل از تعویض توی موتور میریزن بهتره که استفاده نکنید و اگر دیر به دیر روغن عوض کردید برای تمیز شدن محفظه موتور یکی دو بار روغن کم هزینه تری بریزید و حداکثر 2000 کیلومتر بعد عوض کنید تا موتور تمیز بشه. 7- از لاستیک عرض 205 استفاده کنید بهتره. اگه پول لاستیک کره ای نداشتید چینی خوب بگیرید من همه ایرانی ها رو تجربه کردم چینی خوب خیلی بهتره 8- قبل از روشن شدن چراغ بنزین ، بنزین بزنید و اگه تونستید هر چند باک یه بار اوکتان بوستر بریزید که سوزن ها با توجه به آشغال های بنزین تو ایران تمیز بشن 9- قطعات زیر و بند رو من توی اصفهان اکثرشون رو تعمیر میکنم . بوش طبق و میل موجگیر و پولوس و چپقی همشون قابل تعمیرن و نیازی به خریدن جنس های اکثراً آشغال توی بازار نیست چون این قطعات اکثراً فقط از ناحیه بوش ها و لاستیک ها خراب میشن و حداقل توی اصفهان خیلی از تراشکارها پرس های باکیفیت میزنن و خوب هم کار میده. 10- مواظب باشید یا موتور رو نشورید یا اگه شستید حتماً جعبه فیوز و ECU رو با پلاستیک خوب بپوشونید و حتماً موتور رو جایی بشورید که بتونید با کاپوت باز بزارید کاملاً خشک بشه. آب به جلو پنجره اگه میپاشید مواظب باشید به رله فن کولر آب نرسه. 11- وقتی تازه از حرکت ایستادید ماشین رو نشورید. مثل وقتی که کارواش میرید دیسک ها داغ هستن و آب با فشاری که روی دیسک ریخته میشه باعث تاب برداشتن و ضعیف شدنش میشه. فشار نازل کارواش به درزبندی چراغ ها آب وارد میکنه و کاسه چراغ بخار میگیره و به مرور کدر میشه.
پاسخ
1
0
4
محمدصادق2023 1402/7/23
داداش خدا خیرت بده. توضیحات خیلی مفیدی دادی. ممنونم ازت.
0
0
KamranK812 1402/5/8
سلام دوستان من تازه ی ۲۰۶ sd گرفتم به من گفتن که v8 هستش میخواستم بدونم از کجا باید بفهمم که V8 هستش روی کارت ماشین و ییمه نامه قبلی هم نگاه کردم و همینطور داخل موتور و برچسب شیشه ها
پاسخ
1
0
0
setareHonar 1402/5/22
V8 چندین آپشن داره : شیشه عقب برقی ، پشت صندلی عقب ، صندلی عقب تخت شو ، شیشه های جانبی برقی ، ترمزهای پایداری چهار دیسک (بهترین ترمز خودروهای داخلی) سیستم ECO ، چراغ ها اتومات ECO ، تلفن بلوتوث ، صفحه آینه تبلت و دیدن فیلم ،
0
1
1132205 1402/5/2
سلام دوستان. من ۲۰۶ اس دی مدل ۸۸دارم میخام بدونم این موتورش مال فرانسه هست یا تولید داخل؟
پاسخ
2
0
0
Kia58 1402/8/26
تا قبل ۹۳ فرانسویه
0
0
Raminer12 1402/6/10
فرانسوی از ۹۳ به بعد
0
0
Jsudhe 1401/8/8
سلام دوستان عزیز من خودم ۲۰۶ صندوقدار مال سال ۸۹ رو دارم خیلی ازش راضیم مزایا:شتاب و سرعت خوب و مناسب سیستم صوتی عالی.کولر خوب.صندوق بزرگ و جادار.ترمز های قوی و مطمئن معایب فضای کم پای سرنشینان پشت.فضای سر کم(البته نه خیلی زیاد).اتاق کوچک در کل تا الان مشکل خیلی جدی نداشته و من خیلی ازش راضیم امیدوارم برای همه مفید باشه🙏
پاسخ
0
0
2
Pr 1401/6/27
سلام خدمت دوستان اومدم تجربه کاربری 13 سالمو از یهsd 206 مدل 86 بگم براتون سال 88 ید V8 نقره ای 5 تا کار دیدم یدونه 405 داشتم فروختم و پول روش گذاشتم اینو خریدم توی 6 سال اول مسافرت های زیادی باهاش رفتم بعد از اونم که ماشین های دیگه ای کنارش خریدم استفاده تو شهری شد موتورش tu5 هست با حجم کمش بازده خیلی بالایی داره و قدرتش از همه موتور های استفاده شده در این رنج قیمت بالاتره بغیر از EF7 که اونم اصطحلاک بالایی نسبت به این داره آپشن ای خاصی نداره ولی چیز هایی که میتونیم تو این رنج قیمتی بهشون توجه کنیم : دو ایربگ، پنل کولر دیجیتال، چهار شیشه برقی، اینه های برقی، تنظیم دستی ارتفاع صندلی راننده و چراغ بدرقه هست من اهل سرعت هستم و این ماشین هم کم نمیزاره موتورش شتاب عالی داره و گیریبکسش عملکرد روونی داره و کار با کلاچ لذت بخشه( در مورد کلاچ باید بگم خیلی روون تر و خوش پا تر از سمند و پارس بود) بیشترین ایمنی توی ماشین های ایرانی رو 206 داره ولی خب در کل ایمنی همشون ضعیف هست کولرش واقعا غوغا میکنه بسیار سردی خوبی داره من تو یزد زندگی میکنم و دما اینجا حتی تا 50 درجه هم میرسه ولی این کولر واقعا جوابه و به محض روشن کردن سرد میکنه کابین رو تا الان من حتی گاز کولرش هم عوض نکردم و به جرعت میتونم بگم قدرت کولرش از کره ای ها و آلمانی هایی که داشتم بهتر بوده به موتوری ماشین می‌رسیدم و قطعی ای رو به جز اصل فرانسه براش نخریدم و تا الان بعد از گدشت 300 هزار کیلومتر حتی یبار تعمیر موتور نرفته کلا به جز مصرفی من هیچ خرجی ازش ندیدم گیربکس هنوز نرمه و تقه یا صدای اضافی نداره ترمز ها کاملا قابل اطمینانه و جوابه صندوق به رغم طراحی تخم مرغیش جای خوبی داره کابین هنوز صدایی توش نیوفتاده و چفت و بستش سالمه ماشین خیلی به آزار تر از ماشینای کره ای بوده تا الان و در حد یه ژاپنی به اصطلاح خرجون بوده مشکلات قابل اهمیتش فضای پا سرنشین عقب و احساس حالت تهوع در صورت رانندگی نسبتا بد در طول مسافت طولانی هست کلا برای مسافرت فکر میکنم سمند یا پارس مدل پایین گزینه های بهتری باشن کلا ماشینای ایرانی بگیر نگیر دارن و شانسی از آب درمیان حالا که شانس من خوب بوده و این چیزی که من از این ماشین دیدم واقعا حیرت زدم کرده چندین بار به قصد عوض کردن با یه 207 صفر کردم برای داخل شهری ولی دلم نیمده ماشین من تو رنج قیمتی 160 تا 190 هست که با این قیمت پراید میدن دیگه خودتون قضاوت کنید در پایان ممنون از این که وقتتونو در اختیار کامنت من گذاشتید سوالی داشتید در خصوص خرید در خدمتم
پاسخ
0
0
3