• مشخصات فنی 206sdv6

مشخصات فنی پژو 206 SD V6 سال 1385 - 1400

204 دیدگاه
سال
اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ترمزهای مطمئن
فرمان‌پذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبه‌دنده اتومات
عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1390

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU3

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

75 اسب‌بخار

گشتاور

118 نیوتن‌متر

شتاب

14.1 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4188 میلی‌متر

عرض

1655 میلی‌متر

ارتفاع

1456 میلی‌متر

فاصله محوری

2443 میلی‌متر

وزن

1054 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب - کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - توری صندوق - دماسنج داشبورد

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Mhmdrezw 1403/5/12
با سلام سال ۹۶ صفرش خریدم با هزارتا عشق و آرزو اول که سوارش شدم گفتم خب تا سرویس اولیه باهاش خوب رفتار میکنم که آب بندی درست حسابی بشه بعد ۵ هزارتا شروع کردم کم کم دور موتور از ۳ هزار تا بالا ببرم واقعا غافلگیر شدم یه لحظه حس کردم زیر کاپوت موتور پراید هست به معنای واقعی نه تنها شتاب نداره بلکه انگار یکی از پشت اینو گرفته . داره زور میزنه . تا دور موتور ۴ هزار تا عملا دنبال شتاب نباشید این قضیه خیلی عجیبه برام موتوری که به اصطلاح بهترین موتور داخلی سیلندر چدن داره سر سیلندر ۱۶ سوپاپ داره به ادعا سازنده ۱۰۵ اسب( بنظرم فیک داره ) با این همه کشته و مرده اینه واقعا شتابش؟ الانم کارکرد ماشینم ۱۵۰ هزار تا هست آقا به کی بگم باور کنه بخدا استفاده عادی شهری دارم حتی سر سرویس دوره ای از شکم خودم بگذرم از این قضیه نمیگذرم . همه چی سر تاریخ با بهترین متریال خلاصه با کار کرد ۱۵۰ هزارتا یکماه پیش تعمیر کامل کردم یعنی جز سیلندر همه چی تعویض شد حدود ۵۰ میلیون هزینه کردم . چرا؟ راهم نمیری خرجتم کنم ؟ آقا نخرید خواهر نخرید . عزیز من نخرید بخدا بدرد نمیخوره تا الان هم به اجبار دارم به زودی یه چینی پدر مادر دار میگیرم از شر ایرانخودرو و سایپا راحت میشم بخدا حق ما اینا نیست !
پاسخ
3
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/6/8
مدل های اس دی ۹۶ به بالا خوب نیست مدل ۸۹ عالی هست اگر موتورش باز نشده باشه من دارم عالی هست ۲۶۰ کارکرده این موتور باز نشده اصلا
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/5/24
مدل های ۸۹ است دی وی ۸. عالی اگر موتور اصلا باز نشده باشه شتاب هم خوب بهتر از ماشین های ۹۶ به بالا هست
0
1
Tjhvkhfbkj 1403/5/24
اصلا مدل های مدل های ۹۶ به بعد خوب نیست موتوریشون ضعیفه الان ۲۰۶ اس دی ۸۹ دارم شتاب عالی هست همه چی عالی هست ماشین کم خرجی هم هست تا الان که نزدیک ۲۶۰۰ تا کارکرده اصلا موتور ش باز نشده از رو پیچ موتورش هم معلومه
1
0
خالد 1403/2/13
سلام من مدل ۹۵ روداشتم ماشین خوبی بود از سال ۹۵ که تحویل گرفتم تا ۱۴۰۳ خرجهای که ماشین داشت یک بار واتر پمپ رو تو نمایندگی عوض کردم دیسک و صفحه رو تو کارکرد ۱۱۰ هزار عوض کردم تو کارکرد ۱۲۰ یک بار تعمیر جلو بندی داشت بقیه خرجهاش مصرفی بود خدایش عالی موتور کم صدا اتاق محکم
پاسخ
0
0
3
ATSM 1402/12/26
سلام من چندساله با مدل 89 این ماشین یعنی V8 رانندگی میکنم از لحاظ موتور و گیربکس خوبه و صدای کمی داره توی سربالایی البته باید با دور بالا برید که کم نیاره چون ذات این موتور گشتاور در دور بالا هست تا الان هم بجز مصرفی ها و جلوبندی خرج خاصی نداشته فقط اتاقش یه مقدار به صدا افتاده و ظاهرش هم دیگه قدیمی هست هرچند هنوزم از پارس و سمند و 405 و پراید و کوییک بهتره ولی به زیبایی تارا یا شاهین نیست
پاسخ
0
3
1
فواد دعایی 1402/12/22
سلام ، بهتر خودرویی که داشتم ۲۰۶ اس دی مدل ۸۶ بود ، مالک اولش بصورت سفارشی ثبت نام کرده بود و بعدش هم من سال ها داشتمش، امکانات فابریک مانند کروز کنترل و نمایشگر تایپ بی که اطلاعات سفرب خوبی بهت میداد ، سوخت لحظه ایی میانگین ، و حتی خطاهایی که تو ای سی یو بود رو نمایش میداد ، ماشین فوق العاده ایی و چقد که باهاش سفر رفتم ، شتاب و کشش فوق العاده بود ، هرچقد بهش گاز میدادی میرفت ، مصرف با کروز تو کفی شیب دار باور کنید که ۵،۵ بوداز عکس دارم
پاسخ
1
1
2
عادل انتظاری 1403/6/17
واقعا ۸۶ اس دی یه چی دیگه هست.منم داشتم ۲۰۰تا رو راحت پر میکنه.من خشن تر از این ندیدم.
0
0
ناشناس 1402/12/13
سال نود و پنج از خود کارخونه خریدیم تا به امروز که ۱۶۲۰۰۰ هزار تا کارکرده جز لوازم مصرفی و چند تا ایراد کوچیک(تعویض هرزگرد و....) هیچ هزینه ای واسه ماشین نشده از نظر شتاب همه موتور های ایرانی رو میگیره سواری متوسطی داره و هندلینگ بهتری نسبت به ۲۰۶ هاچبک داره و سر و صدای زیادی نداره اگر کسی هم میخواد بخره نهایت تا مدل ۹۶ بخره چون بعد اون کیفیتش میاد پایین و خیلی از اپشناش حذف میشه
پاسخ
0
0
2