اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از اسمش ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود، نامش را 206SD تغییر داد. این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف فروخته می‌شد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فول‌ترین نسخه آن، یعنی تیپ V8، ادامه پیدا کرد. از جمله معدود تفاوت‌های فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچ‌بک، می‌توان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمان‌پذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است. سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه 206 تیپ 5 است. ایران خودرو از اوایل سال 98 سه آپشن «سنسور عقب»، «ترمز دیسکی عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد تیپ V8 حذف کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ترمزهای مطمئن
    • فرمان‌پذیری
    • صندوق بزرگ
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
    • حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1385 تا 1390
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1390
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز TU5JP4G
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 147 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1390
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز TU5JP4G
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 147 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1390
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1385 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 193 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1086 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5JP4
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1138 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

134 دیدگاه

CARrrrrrr(157 روز پیش)

ماشین بدی نیست اما مشکلاتی داره مث فضای بسیار کم واسه سرنشینای عقب و موتور ضعیف البته خوبی هایی هم داره مث ترمز های خوب صندوق عقب بزرگ و بودن قطعات یدکی تو بازار اگه خانواده بزرگی دارید به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه

Mohamadt09162153092 (6 روز پیش)

موتور ضعیف؟؟؟؟ قدرت موتور 1600 سی سی 206 105 اسبه و قدرت موتور 1800 سی سی پارس 95 اسب، ریو 1500 سی سی 95 اسب، تند نود 1600 سی سی 100 اسب و ... بازم میگین موتور 206 ضعیفه؟ فقط ef7 قدرتش بیشتره و 110 هست که اونم به خاطر استهلاک فوق العاده بالاش ارزش خرید نداره. البته 206 های موتور Tu3 یا 1400 سی سی قدرت کمتری دارن و 75 اسب هست که بازم راضی کننده هست و شتاب کم نمیاره

Abolfzl1399(225 روز پیش)

۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۰ خوبه یا تندر نود مدل ۸۹

i3233 (213 روز پیش)

تندر نود

M1m (131 روز پیش)

206 SD TU5

Mohamadt09162153092 (6 روز پیش)

206 داداش، تندر یه بار گردگیرپلوس پاره کنی کل گیربکست میترکه

Ahessam(495 روز پیش)

من 96 sd دارم ازهمون اول دهنمو سرویس کرد اشتباه کردم خریدم خیلیا که نظر میدن خوبه خوبه باید بهشون گفت عمو جون ماشین خوب سوارنشدی همینم ازسرت زیاده من به خاطر مشکلاتی که برام پیش امد مجبور شدم sdبخرم بخدا ماشیهای چینی خیلی از داخلی ها بهتره الان هم پژو دارم هم یه ماشین چینی این ماشین چینی 3ساله نرفته تعمییر گاه باوجود اینکه همش درحرکته اون یکی هم همش درحرکته ولی حرکت به سوی نمایندگی خلاصه پدرمو دراورده بجاش اون موقعه اگه یه ماشین دست دوم ژاپنی میخریم هم سود کرده بودم همینکه وقتمو بابت نمایندگی حدر نمدادم فقط امسال 8میلیون بابت کارت طلایی 3ستاره ازم گرفتن که اونم موفت گرونه براب یه خرابی کوچیک 2 یا 3 روز بعضی وقتا یکهفته ماشین میخوابه

Hesam1234 (296 روز پیش)

206 مدل قدیمیها خیلی خیلی بهتره ، پایین سال 90

Mortezan74 (233 روز پیش)

تعویض روغن اینارو میبری نمایندگی با کارت طلایی واست اشغالترین مدل روغن میریزه معلومه ماشین بدبخت مشکل دار میشه. مشکل مردم با ۲۰۶ اینه که نمیدونن به محض تحویل گرفتن از نمایندگی باید یه سری چیزاشو عوض کنن مثل روغن موتور لاستیک و...

Jacid (173 روز پیش)

دوست عزیز من sd v9 دارم مدل 87 ، 9 ساله دست منه ، جز لوازم مصرفی روغن و لنت و تسمه و فیلتر و لاستیک یک بار اکسل تعمیر رفته و چند بار هم جلو بندی سرویس شده با کار کرد ۳۲۰ هزار تا

Jacid (173 روز پیش)

دوست عزیز با پول صفر این هم نمیتونیم دست پنجم ژاپنی هم بگیریم ، پس این ب نسبت پولی ک میدی بهترینه

none (111 روز پیش)

داش شاید باورت نشه ولی کسی که ۲۰۶ میخره مگه می تونه بنز بخره که ۲۰۶ رو انتخاب کرده اگه احترام بزاری زندگیت قشنگ تر میشه

Mahan12345 (59 روز پیش)

آقای حسام از ۸۹تا۹۳ من این ماشینا داشتم چند بار شمال رفتم تو این چند بار ۳بار ماشین خراب شد بردن خیلی بهتر نیست کیفیت بهتری داره

Mohammadjavd(79 روز پیش)

دوستان اس دی موتور تیپ ۲ ها چطورن ممنون میشم نظربدین؟؟؟؟؟ مدلش ۸۸ موتور تیپ ۲ یاهمون آریان

shwayaan(698 روز پیش)

من خودم يه اس دي ٩٥ دارم واقعا ماشين خوبيه شتابش عاليه ماشين ايراني تو شتاب نميرسه بهش تو كورس باهاش تويوتا جي تي ٨٦ زدم زمين رانندش بم گفت كاپوت بزن بالا😂

سهند2 (655 روز پیش)

با موتور TU5 شما حتی نمیتونی یه سمند معمولی رو بزنی چطوری تویوتا جی تی زدی؟

Sajaaad (630 روز پیش)

ساقیت کیه. عجب جنسی داره!!

احمدرضا ب (528 روز پیش)

البته جی تی ۸۶ چیز خاصی نیس من با ماکسیما اتوما ت زدمش ولی واسه ۲۰۶ زیادیه...

Hesam1234 (296 روز پیش)

همش به ماشین نیست که به راننده هم ربط داره

AMIR52 KARIMI (256 روز پیش)

تو چجوری موتور 200 اسب تویوتا رو با 206sd زدی؟

none (111 روز پیش)

در جواب سهند واقعا فکر می کنی سمند ۲۰۶ رو میزنه😂😂😂 اگه سمند داری چرخش برات بچرخه کلی لطفا خواهش می کنم اونو با ۲۰۶ مقایسه نکنین

mani123456(117 روز پیش)

من خودم ندارم ولی سوار شدم شتابش خیلی خوبه من پارس تی یو 5 دارم از 206 از اون شتابش خیلی بیشتره ولی عقبش اصلا راحت نیست جلوش هم خیلی راحت نیست پژو پارس راحت تره اما این شتابش بیشتره ولی از لحاظ آبشن خیلی ضعیف هست مثلا شیشه های عقب دستی هست و یا اینکه دکمه شیشه جلو روی درب نیست و وسط کنسول هست

معراج(765 روز پیش)

سلام به نظر شما رانا ٩٢ بگيرم يا اس دي ٩٠؟

Arazss (752 روز پیش)

Slx 91

Alis (749 روز پیش)

فقط sd بازار خوبی هم داره

ab.ali (706 روز پیش)

سلام بدون معطلی برو سراغ اس دی

Hesam1234 (296 روز پیش)

اس دی 90

Ali7Almasi7 (290 روز پیش)

رانا ماشین خیلی پر قدرتی هستش ...

CARrrrrrr (157 روز پیش)

سلام دوست عزیز رانا ماشین بهتریه ولی کیفیت از ۲۰۶ کمتره فضا برای سرنشینای عقب بیشتر از ۲۰۶ هست البته چون که هر دو ماشین شباهت های زیادی دارن انتخاب سلیقه ایه

Taha65775 (141 روز پیش)

sd 90

M1m (131 روز پیش)

صد درصد ۲۰۶ SD

BARDIYA123(152 روز پیش)

با سلام بنده 206 V8 دارم مدل 94 فوق العاده ازش راضی هستم سواری جمع و جوریه هم برای داخل شهر هم خارج شهر مناسبه کم خرج کم کارکرده تا کنون فقط روغن و فیلتر هوا و تسمه تایم و لنت ترمز عوض کردم هر کی بخواد رانندگی یاد بگیره با 206 آموزش ببینه بهتره استاد رانندگی میشه صفحه کلاچ نرم و مصرف سوخت بسیار پایین و قیمت مناسبی هم داره و قطعات هم فراوان است در سال 94 خریدم 37 میلیون قبلا پژو روآی سال مدل 90 دوگانه سوز داشتم به این دلیل فروختم که به خرج افتاده بود.بین پژو روآ با پراید، پژو روآ رو انتخاب کردم خیلی بهتر از پراید است الان با 253 میلیون خودروی چینی خوب هم نمیدن یا با این پول آریو زوتیZ300 یا MVM110میدن یا خودروهای کلاسیک که 1 نه قطعات گیر میاد 2 خرجش بالاست 3 بخوای بفروشی صاحب اول آخرش خودتی 4 بد فروش میره 206 خودروی هم جوان پسند هم اسپرت کردن و هم خانوادگی است هم خودرویی که توی بورس است بخوای بفروشی سر 2 روزه فروخته میشه و راحت میخرند به شرطی که بهش برسی بنده هر 4000 روغن خارجی رو انتخاب میکنم تا حالا روغن ایرانی نریختم حتی خودروی قبلی و خودرویی که الان دارم حتی 1 میلی لیتر روغن ایرانی نریختم روغن ایرانی کیفیت نداره از هر10 بار بنزین معمولی 1 بار هم بنزین سوپر میزنم اونایی که 206 ندارند میتوانند یکبار امتحان کنند یا اونایی که دارند نظر بدن 206 هم فرمان نرم و تیزی داره فقط یکی از معایبش اینه که اونم فضای کابین است وقتی پشت فرمان میشینم احساس میکنم نشستم زمین از قبلا تنظیم کردم من میگم یا به خاطر زیاد نشستن صندلی رفته پایین وقتی روشن میکنم باید15 ثانیه صبر کنید تا چراغ پشت آمپر خاموش بشه کسانی که بودجه کافی ندارند 206 بهترین گزینه است سپاس از سایت باما

sond(205 روز پیش)

سلام آقایون ما یه 206 sd داریم مدل 93 خیلی شتابش اومده پایین نسبت به قبل بنظرتون ایراد از چی هست

TalbeArash(307 روز پیش)

سلام بهترین ماشین فقط ۲۰۶ هست خیلی شتابش نسبت به ماشین های ایرانی خوبه من که آخرین سرعتی که باهاش رفتم ۱۵۰ تا بود وقتی بالای ۱۲۰ میگی بوق بوق میزنه خیلی ایمنی خوبی داره فقط وقتی جلوبندی خراب میشه باید جلوبندی خوبی براش بزاری چون من چیز بدی براش گذاشتم بد شد اول ماشین خیلی نرم بود ولی الان باید برم لاستیک های را عوض کنم و جلوبندی که ماشین نرم بشه

Dg (247 روز پیش)

داداش اون بوق سرعت رو میشه با دیاگ تنظیم کرد و تو هر سرعتی خواستی تنظیم کنی . متاسفانه تو ایران ما مجبوریم همین خودروهای با تکنولوژی 30سال قبل رو با قیمت گزاف بخریم و به به و چه چه کنیم .وگرنه دوره این ماشینا سالهاست که گذشته .من خودم اس دی وی8مدل 90دارم و بدون اذیت ولی کاش مملکتمون مافیایی نبود تا ما هم ماشینهای خوب می تونستیم سوار بشیم..

Show More