مشخصات فنی پژو 206 SD V8 سال 1385 - 1400
سال
اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی میدید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجاییکه فرانسویها از
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
ترمزهای مطمئن
فرمانپذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبهدنده اتومات
عایقبندی ضعیفتر از 207 صندوقدار
حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1385 تا 1400مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
142 نیوتنمترشتاب
11.4 ثانیهسرعت
193 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4188 میلیمترعرض
1655 میلیمترارتفاع
1456 میلیمترفاصله محوری
2443 میلیمتروزن
1086 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
(سنسور عقب: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز دیسکی عقب (سفارشی)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقب - کنترل سیستم صوتی پشت فرمانمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
(سی دی پلیر: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - توری صندوق - دماسنج داشبوردآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ATSM 1402/12/26
سلام من چندساله با مدل 89 این ماشین یعنی V8 رانندگی میکنم از لحاظ موتور و گیربکس خوبه و صدای کمی داره توی سربالایی البته باید با دور بالا برید که کم نیاره چون ذات این موتور گشتاور در دور بالا هست تا الان هم بجز مصرفی ها و جلوبندی خرج خاصی نداشته فقط اتاقش یه مقدار به صدا افتاده و ظاهرش هم دیگه قدیمی هست هرچند هنوزم از پارس و سمند و 405 و پراید و کوییک بهتره ولی به زیبایی تارا یا شاهین نیست
پاسخ
0
1
0
فواد دعایی 1402/12/22
سلام ، بهتر خودرویی که داشتم ۲۰۶ اس دی مدل ۸۶ بود ، مالک اولش بصورت سفارشی ثبت نام کرده بود و بعدش هم من سال ها داشتمش، امکانات فابریک مانند کروز کنترل و نمایشگر تایپ بی که اطلاعات سفرب خوبی بهت میداد ، سوخت لحظه ایی میانگین ، و حتی خطاهایی که تو ای سی یو بود رو نمایش میداد ، ماشین فوق العاده ایی و چقد که باهاش سفر رفتم ، شتاب و کشش فوق العاده بود ، هرچقد بهش گاز میدادی میرفت ، مصرف با کروز تو کفی شیب دار باور کنید که ۵،۵ بوداز عکس دارم
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/13
سال نود و پنج از خود کارخونه خریدیم تا به امروز که ۱۶۲۰۰۰ هزار تا کارکرده جز لوازم مصرفی و چند تا ایراد کوچیک(تعویض هرزگرد و....)
هیچ هزینه ای واسه ماشین نشده از نظر شتاب همه موتور های ایرانی رو میگیره سواری متوسطی داره و هندلینگ بهتری نسبت به ۲۰۶ هاچبک داره و سر و صدای زیادی نداره اگر کسی هم میخواد بخره نهایت تا مدل ۹۶ بخره چون بعد اون کیفیتش میاد پایین و خیلی از اپشناش حذف میشه
پاسخ
0
0
0
Mohamadt09162153092 1402/10/23
سلام . با توجه به اطلاعات درست و غلطی و که دوستان دادن دیدم لازمه مختصراً به اطلاعات کلی و درست در مورد ماشین بهتون بدم از تجربه خودم ؛ ماشین الآنم ۲۰۶ اس دی آرین یا همون وی ۱ هست. توی خودروهای داخلی فقط سه تا موتور به درد بخور هست . ال نود کیفیت خوب تکنولوژی قدیم، ef7 کیفیت پایین و استهلاک بالا تکنولوژی بروز ، و tu5 کیفیت متوسط تکنولوژی هم متوسط. اینو گفتم کلی در جریان باشید. خب بگذریم حالا در مورد وی ۱ که الان حدود ۳ ساله دارمش مدل ۸۶ هست و الان ۱۴۰۲, از لحاظ کیفیت چون تمام قطعات فرانسوی هست خرجی نداره، شتاب با تضمین که هیچ خودرو داخلی به گردشم نمیرسه کلا با ماشینهای بالاتر از خودش باید کل بندازی برو تو حجمهای بالای ۲۰۰۰ سی سی، یعنی زانتیا و سراتو و سوناتا کاملا توی شتاب نمیرسن بهش، سوخت هم صدی ۶ یا ۵ مصرف میکنه مگه اینکه خیلی اسپرت و وحشیانه رانندگی کنی به ۷ برسه، ایرادی که میشه گفت سرعتهای بالای ۱۷۰ هست که تو این زمینه پارس و زانتیا اعتماد به نفس بیشتری بهتون میدن توی امنیت نه سرعت. ایراد بعدیشم شیشه عقب دستی و تنظیم آیینه دستی و عدم وجود تهویه اتومات هست که اگه ماشین بازی این سه تا اصلا برات مهم نیست. از نظر من و عقلانی شتاب و سوخت مهمه که این ماشین مطابق نداره، اگه ماکسیما دنده و تالیسمان و موهاوی رو بزاریم کنار توی شتاب و سرعت بخوای ماشینی پیدا کنی که شتاب این ماشینو بزنه باید ماشین بالای ۳ تومن پیدا کنی که بتونه شتاب این ماشینو بزنه. دقت کنید ۲۰۶ اس دی وی ۱ یا همون آرین باشه یعنی موتور بزرگ تهویه دسته. مشابه این ماشین تو ۴۰۵ جی ال آی هست که اونم همین چیزا رو یه اول پایین تر داره. اینو برای کسایی نوشتم که بودجشون زیر ۵۰۰ هست یه ماشین برا استفاده میخوان که از هیچی هم کم میاره. همینقدر بگم که اینقدر بهت اعتماد به نفس میده که جرات میکنی با ماکسیما و آریون کورس بندازی. اگه وی ۱ پیدا کردی که روغن سوزی نباشه (وقتی ماشین گرمه پاتو تا ته بزار روی گاز ببین خروجی اگزوز چجوریه) شک نکن تو خریدش
پاسخ
0
0
0
1360RL 1402/10/5
سلام،من حدود ۱ ماه میشه v8 گرفتم،راضیم سیستم تعلیق مناسب و موتور جونداره ولی کابین جم و جوری داره که من کنار اومدم باهاش،در کل با توجه به مصرف پایین و شتاب مناسب و کم صدا بودن موتور به نظر بنده ماشین بدی نیست
پاسخ
0
0
0