بررسی مشخصات پژو 206 SD

اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از اسمش ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود، نامش را 206SD تغییر داد. این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف فروخته می‌شد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فول‌ترین نسخه آن، یعنی تیپ V8، ادامه پیدا کرد. از جمله معدود تفاوت‌های فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچ‌بک، می‌توان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمان‌پذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است. سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه 206 تیپ 5 است. ایران خودرو از اوایل سال 98 سه آپشن «سنسور عقب»، «ترمز دیسکی عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد تیپ V8 حذف کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پژو 206 SD

    • ترمزهای مطمئن
    • فرمان‌پذیری
    • صندوق بزرگ
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
  • معایب پژو 206 SD

    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
    • حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1385 تا 1390

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1390

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز TU5JP4G
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 147 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1388 تا 1390

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز TU5JP4G
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 147 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1390

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1385 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 193 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1086 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5JP4
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4188 میلی‌متر
  • عرض 1655 میلی‌متر
  • ارتفاع 1456 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1138 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
178 دیدگاه

Jsudhe(94 روز پیش)

سلام دوستان عزیز من خودم ۲۰۶ صندوقدار مال سال ۸۹ رو دارم خیلی ازش راضیم مزایا:شتاب و سرعت خوب و مناسب سیستم صوتی عالی.کولر خوب.صندوق بزرگ و جادار.ترمز های قوی و مطمئن معایب فضای کم پای سرنشینان پشت.فضای سر کم(البته نه خیلی زیاد).اتاق کوچک در کل تا الان مشکل خیلی جدی نداشته و من خیلی ازش راضیم امیدوارم برای همه مفید باشه🙏

Ahessam(961 روز پیش)

من 96 sd دارم ازهمون اول دهنمو سرویس کرد اشتباه کردم خریدم خیلیا که نظر میدن خوبه خوبه باید بهشون گفت عمو جون ماشین خوب سوارنشدی همینم ازسرت زیاده من به خاطر مشکلاتی که برام پیش امد مجبور شدم sdبخرم بخدا ماشیهای چینی خیلی از داخلی ها بهتره الان هم پژو دارم هم یه ماشین چینی این ماشین چینی 3ساله نرفته تعمییر گاه باوجود اینکه همش درحرکته اون یکی هم همش درحرکته ولی حرکت به سوی نمایندگی خلاصه پدرمو دراورده بجاش اون موقعه اگه یه ماشین دست دوم ژاپنی میخریم هم سود کرده بودم همینکه وقتمو بابت نمایندگی حدر نمدادم فقط امسال 8میلیون بابت کارت طلایی 3ستاره ازم گرفتن که اونم موفت گرونه براب یه خرابی کوچیک 2 یا 3 روز بعضی وقتا یکهفته ماشین میخوابه

Hesam1234 (762 روز پیش)

206 مدل قدیمیها خیلی خیلی بهتره ، پایین سال 90

Mortezan74 (699 روز پیش)

تعویض روغن اینارو میبری نمایندگی با کارت طلایی واست اشغالترین مدل روغن میریزه معلومه ماشین بدبخت مشکل دار میشه. مشکل مردم با ۲۰۶ اینه که نمیدونن به محض تحویل گرفتن از نمایندگی باید یه سری چیزاشو عوض کنن مثل روغن موتور لاستیک و...

Jacid (639 روز پیش)

دوست عزیز من sd v9 دارم مدل 87 ، 9 ساله دست منه ، جز لوازم مصرفی روغن و لنت و تسمه و فیلتر و لاستیک یک بار اکسل تعمیر رفته و چند بار هم جلو بندی سرویس شده با کار کرد ۳۲۰ هزار تا

Jacid (639 روز پیش)

دوست عزیز با پول صفر این هم نمیتونیم دست پنجم ژاپنی هم بگیریم ، پس این ب نسبت پولی ک میدی بهترینه

none (578 روز پیش)

داش شاید باورت نشه ولی کسی که ۲۰۶ میخره مگه می تونه بنز بخره که ۲۰۶ رو انتخاب کرده اگه احترام بزاری زندگیت قشنگ تر میشه

Mahan12345 (525 روز پیش)

آقای حسام از ۸۹تا۹۳ من این ماشینا داشتم چند بار شمال رفتم تو این چند بار ۳بار ماشین خراب شد بردن خیلی بهتر نیست کیفیت بهتری داره

Pr (136 روز پیش)

جناب 13 ساله مدل 86 رو داشتم ماشین بهتر ازش هم زیاد داشتم اعم از کرولا کمری سانتافه نسل قدیم وراکروز سونوتا هیبرید و اریون و rx350 ولی کنار همه این ماشین ها به عنوان ماشین دوم گاها ماشین سوم استفاده می‌شده باید بگم نسبت به قیمت بی نظیره البته اگه زیر 90 باشه که فرانسوی باشه

Say205 (124 روز پیش)

رفيق من خودم اس دی مدل 96 دارم به غیر از سرویس های دوره ای دیگه تعمیر گاه نرفته خیلی هم نرمه پر سرعته من 405 و پژو پارس داشتم ولی این خیلی از اونا بهتر بود

shwayaan(1164 روز پیش)

من خودم يه اس دي ٩٥ دارم واقعا ماشين خوبيه شتابش عاليه ماشين ايراني تو شتاب نميرسه بهش تو كورس باهاش تويوتا جي تي ٨٦ زدم زمين رانندش بم گفت كاپوت بزن بالا😂

سهند2 (1121 روز پیش)

با موتور TU5 شما حتی نمیتونی یه سمند معمولی رو بزنی چطوری تویوتا جی تی زدی؟

Sajaaad (1096 روز پیش)

ساقیت کیه. عجب جنسی داره!!

احمدرضا ب (994 روز پیش)

البته جی تی ۸۶ چیز خاصی نیس من با ماکسیما اتوما ت زدمش ولی واسه ۲۰۶ زیادیه...

Hesam1234 (762 روز پیش)

همش به ماشین نیست که به راننده هم ربط داره

AMIR52 KARIMI (722 روز پیش)

تو چجوری موتور 200 اسب تویوتا رو با 206sd زدی؟

none (578 روز پیش)

در جواب سهند واقعا فکر می کنی سمند ۲۰۶ رو میزنه😂😂😂 اگه سمند داری چرخش برات بچرخه کلی لطفا خواهش می کنم اونو با ۲۰۶ مقایسه نکنین

73sin (433 روز پیش)

خطاب به اون دوستی که گفتن (با موتور TU5 شما حتی نمیتونی یه سمند معمولی رو بزنی) داداش یه سمند داری دیگه انقدر بزرگش نکن😐

Fast (400 روز پیش)

چرا اقای none مگه ۲۰۶ چی هستش ؟

Pr (136 روز پیش)

در جواب آقای fast باید بگم 206 با موتور tu5 باز بازده بالا و سبک بودن ماشین هیچ سمندی در حالت فابریک نمیتونه 206 بزنه حالا شما سمند داری کامنت هارو به آتیش کشیدی

Pr(136 روز پیش)

سلام خدمت دوستان اومدم تجربه کاربری 13 سالمو از یهsd 206 مدل 86 بگم براتون سال 88 ید V8 نقره ای 5 تا کار دیدم یدونه 405 داشتم فروختم و پول روش گذاشتم اینو خریدم توی 6 سال اول مسافرت های زیادی باهاش رفتم بعد از اونم که ماشین های دیگه ای کنارش خریدم استفاده تو شهری شد موتورش tu5 هست با حجم کمش بازده خیلی بالایی داره و قدرتش از همه موتور های استفاده شده در این رنج قیمت بالاتره بغیر از EF7 که اونم اصطحلاک بالایی نسبت به این داره آپشن ای خاصی نداره ولی چیز هایی که میتونیم تو این رنج قیمتی بهشون توجه کنیم : دو ایربگ، پنل کولر دیجیتال، چهار شیشه برقی، اینه های برقی، تنظیم دستی ارتفاع صندلی راننده و چراغ بدرقه هست من اهل سرعت هستم و این ماشین هم کم نمیزاره موتورش شتاب عالی داره و گیریبکسش عملکرد روونی داره و کار با کلاچ لذت بخشه( در مورد کلاچ باید بگم خیلی روون تر و خوش پا تر از سمند و پارس بود) بیشترین ایمنی توی ماشین های ایرانی رو 206 داره ولی خب در کل ایمنی همشون ضعیف هست کولرش واقعا غوغا میکنه بسیار سردی خوبی داره من تو یزد زندگی میکنم و دما اینجا حتی تا 50 درجه هم میرسه ولی این کولر واقعا جوابه و به محض روشن کردن سرد میکنه کابین رو تا الان من حتی گاز کولرش هم عوض نکردم و به جرعت میتونم بگم قدرت کولرش از کره ای ها و آلمانی هایی که داشتم بهتر بوده به موتوری ماشین می‌رسیدم و قطعی ای رو به جز اصل فرانسه براش نخریدم و تا الان بعد از گدشت 300 هزار کیلومتر حتی یبار تعمیر موتور نرفته کلا به جز مصرفی من هیچ خرجی ازش ندیدم گیربکس هنوز نرمه و تقه یا صدای اضافی نداره ترمز ها کاملا قابل اطمینانه و جوابه صندوق به رغم طراحی تخم مرغیش جای خوبی داره کابین هنوز صدایی توش نیوفتاده و چفت و بستش سالمه ماشین خیلی به آزار تر از ماشینای کره ای بوده تا الان و در حد یه ژاپنی به اصطلاح خرجون بوده مشکلات قابل اهمیتش فضای پا سرنشین عقب و احساس حالت تهوع در صورت رانندگی نسبتا بد در طول مسافت طولانی هست کلا برای مسافرت فکر میکنم سمند یا پارس مدل پایین گزینه های بهتری باشن کلا ماشینای ایرانی بگیر نگیر دارن و شانسی از آب درمیان حالا که شانس من خوب بوده و این چیزی که من از این ماشین دیدم واقعا حیرت زدم کرده چندین بار به قصد عوض کردن با یه 207 صفر کردم برای داخل شهری ولی دلم نیمده ماشین من تو رنج قیمتی 160 تا 190 هست که با این قیمت پراید میدن دیگه خودتون قضاوت کنید در پایان ممنون از این که وقتتونو در اختیار کامنت من گذاشتید سوالی داشتید در خصوص خرید در خدمتم

Fast(464 روز پیش)

اقا موتورش درسته ۷ یا ۸ اسب بیشتر از سمند قدرت داره ولی سمند حجمش ۱۸۰۰ هست بعدشم ۲۰۶ ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکنه اما سمندهای XU7 : ۱۵۳ نیوتون متر . تازه ای اف سون گشتاورش بیشترهم هست بعدشم ۲۰۶ وی ۸ فقط برای سبک بودنش شتاب اولیه بیشتری نسبت به سمند داره ولی تو دور بالا سمند ۲۰۶ رو رنده میکنه توی همین سایت باما اگه برید مشخصات سمندو ببینید تو نکات منفی سمند نوشته افت کیفیت در سالهای اخیر یعنی کیفیت ساخت سمند های قبل از ۹۲ خوب بوده اما اخیر بد شد اما ۲۰۶ هیچوقت کیفیت قابل قبولی نداشت توی سمند تمامش تریم بژه ولی توی ۲۰۶ فقط رنگ توسی و سیاهو می بینید که حوصله ادمو سر میبره بعدشم سمند بدنه خیلی خوبی داره اما بدنه ۲۰۶ ضعیف تر از سمنده و فضای عقب این دو ماشین رو که خودتون میدونید چجوریه چه تفاوت زیادی داره در ایرانخودرو قمت سمند و ۲۰۶ تقریبا برابره ، اما تو بازار ۲۰۶ V8 : ۳۰۰ تومن که نتیجه خریدش فقط پول دور ریختنه همین . همینطور سمند ظاهری با وقار داره ولی ۲۰۶ صندوق دار اصلا ریخت قشنگی نداره برخلاف هاچ بکش . و اینکه ۲۰۶ شیشه هاش اتومات نیستن مال سمند هست ۲۰۶ صندلیهاش دستیه اما مال سمند برقیه . پس فکر نکنید چون ۲۰۶ ۵۰ میلیون گرونتره پس از سمند هم بهتره . 😎💪💪 والسلام 😂😂🤣

Mohamadt09162153092 (462 روز پیش)

داداش اینا چیه نوشتی؟ سمند کیفیت داشته 206 نداشته؟؟؟ اصلا تا حالا پشت یه موتور tu5 نشستی و اینجوری نظر میدی؟ سمند معمولی که هیچی ای اف سون اونم اگه تک باشه و دوگانه نباشه میتونه جلو 206 یه حرفی داشته باشه

Fast (449 روز پیش)

بله ولی من نه دوست دارم نه میخوام پشت ۲۰۶ بشینم یه جوری دوستان میگن تاحالا پشت یه موتور تیوفایو نشستید انگار موتور بنزه

73sin (433 روز پیش)

بدنه سمند از ۲۰۶ قوی تره؟؟؟ پاشو برو ۴تا تست تصادف ببین 😐😂

Tonder (410 روز پیش)

ماشین که برای درگ نیست آخه ماشین باید راحت باشه نرم باشه مثلا همین سمند یه سوراخ اندازه مورچه رو با ۸۰ تا بری انگار با سر میخوری زمین

Fast (409 روز پیش)

حرف از سواری نرم میشه پارس و سمند های قدیم نرم ترین سواری رو دارن اینجا ۲۰۶ چی میگه؟؟ از کی تاحالا ۲۰۶ نرم تر از سمند شده ؟

Tonder (391 روز پیش)

۲۰۶ اس دی نرم تر از سمند هست

Tonder (391 روز پیش)

اونی که خشک هست هاچبک هست

Tonder (384 روز پیش)

ریخت قشنگی نداره😐 اصلا شما میدونی این تو سال ۷۷ سال تولیدش یه ریخت فضایی به حساب میومده😅😐

Fast (381 روز پیش)

حتما چون مثل تخم مرغبودش

Tonder (380 روز پیش)

کاربر محترم fast دیگه پرشیا و سمند قدیمی هستند ۲۰۶ نیست؟

Kamya (367 روز پیش)

با اینکه ماشینم 206 نیست اما کاملا معلومه که 206 صد برابر از سمند بهتره و نرم تره چون ماشین تو سمند هست دلیل نمیشه که سمند بهترین ماشین جهان باشه پس 206 بهتره . 😎

Tonder (356 روز پیش)

خب پس چرا بیتل با قیافه قورباغه ایش انقدر فروش داشته شما یه ماشین نام ببر که تو سال 1998 این سبک طراحی داشته باشه

ariqnbayat (312 روز پیش)

تیوفایو به صد تا xu7 هشت سوپاپ و ef7 شاتون زن می ارزه بعدش صندلی برقی یهنی جابه جا شه ن فقط پشتیش کولر ۲۰۶ خیلی بهتره

ariqnbayat (312 روز پیش)

بعدش برو ببین تست تصادف سمند را ۲۰۶ با این که ضعیف تره ولی جان سر نشین را حفظ می کنه و سه ستاره بین المللی گرفت سمند که ۱ ستاره بیشتر نگرفت برو بابا

ariqnbayat (312 روز پیش)

بله سمند نرمه

ariqnbayat (311 روز پیش)

سمند داری چرخش برات بچرخه😂😂😂

KM12H567 (187 روز پیش)

سلام . کاربر محترم fast : اولا اینکه ۲۰۶ هم ریخت خوبی داره هم موتور و گیربکس نرمی داره از اون شتر ( سمند ) بهتره که تا روشنش می کنی طرف از ۳۰۰ متری متوجه میشه سمند تو هست که روشن شده . یکی از دوستان هم گفت با سمند ۸۰ تا برای رو چاله چوله های جاده با سر میخوری زمین کاملا درست گفته . خودمم ۲۰۶ sd دارم و هم سمند سوار شدم و هر دو شون رو مقایسه کردم . چون ردیف عقب ۲۰۶ تنگه هست و همه این رو می دونن می خواستم بدم و با سمند معاوضه کنم . سوار سمند شدم و استارت زدم دیدم صدای موتور میره رو اعصابت . گفتم با این مشکل کنار میام . شروع به حرکت کردم دیدم خیلی کنده . احساس می کنی وقتی کسی از کنارت رد میشه بهت داره توهین می کنه . تازه ۳۵ هزار تا کار داشت .‌ کنار زدم و به فروشنده گفتم تشکر و ۲۰۶ ۱۲۰ هزار تا کاری خودم رو سوار شدم و رفتم . حداقل میدونی وقتی یک اشاره به پدال ۲۰۶ کنی رو سفیدت می کنه . ایمنی ۲۰۶ هم که از سمند بهتره . بری تو اینترنت سرچ کنی متوجه میشی که کدوم ایمنی بهتری داره . ۲۰۶ هم ایمنی خوبی داره و هم ریخت خوبی داره و هم موتور و گیربکس روانی داره و مثل سمند نیست وقتی می خوای دنده عوض کنی عین خر صدا بده . کاربر محترم fast برو فعلا با سمندت خوش باش تا واشر نزده و موتور باز نکرده . اون موقع افت قدرت رو توی نگاه سمندت می بینی که چطور از بقیه جا می مونه و تو حرص می خوری . در ضمن موتور tu5 اینقدر خوب و پیشرفته و مدرن هست که هنوز توی فرانسه داره روی خودرو ها نصب میشه . نه مثل xu7 یا ef7 که فقط توی ایران تولید و مصرف میشن و هر کدوم مشکل ها و هزینه هاشون سرسام آور هست .

KM12H567 (187 روز پیش)

در ضمن کولر ۲۰۶ اصلا قابل مقایسه با کولر سمند نیست که مثل بخاری عمل میکنه 🤣🤣🤣🤣

KM12H567 (187 روز پیش)

ریخت سمند شما را یاد چه میندازد ؟؟

Mh87 (181 روز پیش)

دوست عزیز fast من انواع ماشین های ایران‌خودرو رو داشتم (از پیکان ،سمند ، انواع پژو و تا سوزوکی ) و ماشین پای ثابت یک پژو ۲۰۶ اس دی هست واقعا از لحاظ کیفیت ساخت و نرمی و خرج پایین (تا زمانی که درست استفاده بشه ) از سمند و بقیه ماشین های هم رده خیلی بهتره و اصولا ماشین های این رده مناسب سفر های کوتاه هست و گرنه من از تهران تا اهواز هم با سمند رفتم و هم یک بار با ۲۰۶ و درسته تو دور بالا سمند بهتر میره ولی اون کیفیت ۲۰۶ رو نداشت و صدای زیاد موتور و داشبورد میومد و لطفا اطلاعات کافی ندارید در مورد کیفیت و سواری ماشین ها نظر ندید مردم گمراه میشن از هر لحاظ چه هزینه چه نرمی چه مصرف سوخت چه اصالت چه کولر واقعا ۲۰۶ اس دی خیلی بهتر از هم رده هاش هست

Tonder (178 روز پیش)

آقا ما ته کوچه بودیم یکی از سر کوچه سمندشو روشن کرد ما فکر کردیم تریلی ۱۸ چرخ داره میاد طرفمون. کولر سمندم افتضاحه. کاری که کولر سمند تو ۵۰ دیقه انجام میده رو کولر ۲۰۶ تو ۵ دقیقه انجام میده. سمند دارین چرش براتون بچرخه

Moein123 (154 روز پیش)

شمایی که سمند داری ، برو یه دست به گلگیر ماشینت بزن. نیاز نیست زورم بزنی فقط دست بزن، اگه تو نرفت بعد حرف از ایمنی بزن😂

KAKAPELS (151 روز پیش)

با سلام عرض ادب به کارکنان سایت باما و دوستان گرامی در جواب به Fast خودمون قبلا 206 SD داشتیم که وقتی ریموت قفل بازکن رو میزنی بعد از30 ثانیه خودش بدون ریموت به صورت اتوماتیک بسته میشه یعنی یکبار دستم یک برنج 🍚 5 کیلویی بود از پله ریموت رو زدم تا فاصله ماشین 20 متر فاصله داشتم تا بیام درو باز کنم قفل میشه چون زمان داره و خودروی امنیتی محسوب میشه چطور بیشتر جوانان میروند سراغ 206 واسه گواهینامه های مبتدی چطور 206 هم هاچ بک داره هم صندوقدار و هم کروک و سمند فقط یک مدل سدان سواری داره یک مدلهایی بود منشی سخنگو داشت که قبول دارم کیفیت خوبی داشت فقط اون مدلی که میگم سه تا خانواده سمند بود که یکی چراغ های عقبش گرد دایره ای دوقلوه بود دومی سورن EF7 اصل آلمان مدل 90 و یک مدل دیگرش که نایاب هست که در ارگان های دولتی موجود هست تفاوت فنی و از لحاظ طول و عرض از سایر سمند ها برزگتر هست توی اداره خانواده ام یکی دارند موتور زانتیا پشت سری عقبش مانیتور داره بازار به شدت خراب اسمش سریر بود ستون وسط زمین آسمان تفاوت فاحشی داشتند نه لوازم های یدکی موجود هست تعدادش کمه تا کنون به راحتی 3 باز دزدیده شده چون جز خانواده برزک اول سمند بود نه ای اف سون نه ال ایکس نه سورن نه اس ای که یک مدل هست SE چراغ خطر برزگ که اونا هم بدک نبود که اون 200/000 تا کارکرد داشت مال یکی از اقوام می‌گفت غلط کردم خریدم گفت دوو سیلو و اوپل وکترا به این خوبی داشتم فروختم و هر50/000 تا شاتون میزد شاید شانسی بود صفر کیلومتر رفت نمایندگی گفت اون زمان مدیر شعب با خنده برگشت گفت اشتباه زندگی و پشیمانی کردی که سیلو و وکترا را رو دادی آمدی اینو خریدی حالا خودش نتیجه رو فهمید که یک کار اشتباه باعث شد که زود پیر بشه اکثر زمان خودش رو راهی تعمیرگاه کنه که کمتر از 3 سال فروخت اهل سفر بود که زیادی طول نکشید که سال2014 جیلی امگرند خرید هنوز هم راضی هست که235/000 تا راه رفته فقط آب و روغن و لوازم مصرفی عوض کرده موتور ساخت سوئد هم هست نخواستم مقایسه کنم فقط ببین چی شد که کمتر از 3‌سال مجبور به فروش خودمون هم مدل1387 تیپ6 اتوماتیک یک دوره کوتاه که اجاره ای کرده بودیم که سمند از گیربکس اتوماتیک هم محروم هست البته به احترام سلطان جاده که همه تعریف میکنند نمیگم چون خیلی به ماشین اهمیت میدیم نیم قرن سابقه خرید فروش هستیم و از زمین و بنگاه پدربزرگ خدا بیاموز خودم تا الان که زمان افتتاح کادیلاک و شورلت رویال و فورد موستانگ شبلی جی تی گرفته تا خودروهای روز هر خودرو با کیفیتی بالا و برند اصالت دار وارد شد رو معامله کردیم خودم جوان هستم مثل شما متولد1380 هم هستم سمند ورقش سبک هست ای کاش ورق آهنیش سنگین بود درست مثل پونتیاک و قیمت الآن پاترول مدل76 سبز 206 که چهار چرخ دیسکی بود ولی سمند کاسه ای سمند هم دیسکی بود بهتر بود کاسه ای دقت ترمزش کمه ولی دیسکی عملکرد بهتری داره یکی از همسایه ما لنت فروشی داره که می‌گفت لنت هوندا هم بندازی سمند لنت رو میخوره یعنی ماهی 20 میلیون باید خرج کنی ولی206 نصف قیمت هست 206 افت کمتری داره ولی سمند افت بیشتر الان بگو ببینم 206 از لحاظ قیمت لوازم یدکی گران هست یا سمند؟هر خودرویی که ارزان هست یعنی بی کیفیت مثل این هست که تیبا بهتر است یا بایک سابرینا2014 وارداتی سری اول دیار خودرو؟و برو توی سایت ببین بزن و بنویس تست تصادف سمند در بخش ویدئو که می‌گفت ESP نداره ماشین راحت در میره در موسسه انگلستان تست شده اونم در خارج که می‌گفت به درد پرتگاه میخوره😁😂🤣😅😆😄😃😀سمند وقتی دسته موتور آسیب ببینه باید با یک یدکش 24 تنی ببرند تعمیرگاه و ایربگ هاش عمل نمیکنه برو آمار تصادف رو ببین بی دلیل نیست قیمتش اینقدر پایین هست تازه زیادی هم قیمتش بالاست نهایت 220 مدل ال ایکس و سورن کمی خریدنش منطقی تر هست با تشکر از دوست گرامی و کارکنان زحمت کش سایت باما

Mehdi200(1045 روز پیش)

سلام من میخوام یک ماشین صفر بخرم توی مدل موندم بین پژو ۲۰۶ اس دی وی هشت و سمند ال ایکس پایه گاز سوز و رنو تندر نود کدوم رو انتخاب کنم . برام سواری خوب ایمنی و فروش دست دو ماشین مهمه . بخاطر مصرف هم خوب گاز سوز مصرف بهتری داره ولی اختلاف قیمتش با مدل مشابه بنزین سوز خیلی زیاده مثلا : در مورد سمند چون اختلافش با سمند بنزینی موتور EF7 ,حدود بیست میلیون تومنه سوالم اینه توصیه میکنید EF7 بنزینی بگیرم بعد خودم گازسوزش کنم چون اینجوری با هفت هشت تومن میشه گازسوزش کرد .

amirhissein (445 روز پیش)

ب هیچ وجه سمند بنزینیو گاز سوز نکن پدرتو در میاره چون همه چیزش از ضریب گیربکس گرفته تا جنس سوپاپ ها و حتی رام موتور با گاز سوز فرق میکنه بین این ماشینایی همدک گفتی سمند ای.اف سون دوگانه بهترین گزینست

Mh87 (181 روز پیش)

نکته اول اینکه اگر دنبال اتاق جادار و کم خرج و نسبتأ با کیفیتی L90 اما اگه فضای کابین مهم نیست بهترین ۲۰۶ هست

mahdiyar13680000(356 روز پیش)

آقا یه sd 87 v8 دارم تجربه هام میگم بدردتون میخوره محاسن 1- شتاب فضایی عالی ..خوراک کل کل کردن(16 سوپاپه) 2- مصرف سوخت پایین(بنزین بو میکشه) 3- ترمز چهار چرخ دیسک عالی میری تو شیشه یههو ترمز کنی 4-فرمون نرم و عالی 5-بازار عالی و جوان پسند در کل جوون پسند و با کلاس معایب 1-ردیف عقب بسیار کم جا بخصوص اگه مثل من قد بلندین پشت سرتون عملا جا پا نیست 2-خدمات و هزینه نگهداریش یکم بالاست و به خرج بیافته هزینه هاش بالاست 3-ماشین حساسیه اگه تو چاله چوله و دست انداز بری اتاق به صدا میاد 4-مدل های بالای 90 کیفیتشون گاها خرابه و شانسی در میاد

Mh87 (181 روز پیش)

اتفاقا اگه از ۲۰۶ خوب استفاده بشه کم خرجه

mani123456(583 روز پیش)

من خودم ندارم ولی سوار شدم شتابش خیلی خوبه من پارس تی یو 5 دارم از 206 از اون شتابش خیلی بیشتره ولی عقبش اصلا راحت نیست جلوش هم خیلی راحت نیست پژو پارس راحت تره اما این شتابش بیشتره ولی از لحاظ آبشن خیلی ضعیف هست مثلا شیشه های عقب دستی هست و یا اینکه دکمه شیشه جلو روی درب نیست و وسط کنسول هست

Tonder (384 روز پیش)

سلام اگه بخوام راستش رو بگم این ماشن با تکنولوژی ۲۳سال پیش ساخته شده تو این مدت هم فقط یه دستی به آپشناش کشیدن که بهتر بشه ولی راضی کنندس در کل

ariqnbayat (312 روز پیش)

ببخشید وی ۸ عقب برقی بوده

Mh87 (181 روز پیش)

شما سوار ۲۰۶ وی یک شدی که برای کسانی که به عنوان ماشین دوم و درون شهری میخوان یا آبشناسان براشون مهم نیست گزینه مناسبیه

ATSM(214 روز پیش)

سیستم جک صندوق عقب این ماشین فوق العاده افتضاح و مزخرفه باند جی بی ال گرون قیمت و عزیزم به فنا داد با بدبختی تعمیرش کردم دوما وزن درب صندوق عقب خیلی زباده وقتی صندوق رو میخوای ببندی انگار دویست کیلو فشار میاد به طاقچه عقب ماشین، دیگه همیشه وقتی یکی میخواد صندوق باز کنه و ببنده از ترس به خودم میلرزم دیگه اجازه نمیدم خودم می بندم آخه این چیه بابا یه جک قوی واسه این آشغال نزاشتن که جلوی این فشار به صندوق رو بگیره؟ درب صندوق رو حتی از بالا ول هم کنی محکم خودش میکوبه رو به پایین و طاقچه و باند و همه چی رو با هم نابود میکنه

CARrrrrrr(623 روز پیش)

ماشین بدی نیست اما مشکلاتی داره مث فضای بسیار کم واسه سرنشینای عقب و موتور ضعیف البته خوبی هایی هم داره مث ترمز های خوب صندوق عقب بزرگ و بودن قطعات یدکی تو بازار اگه خانواده بزرگی دارید به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه

Mohamadt09162153092 (472 روز پیش)

موتور ضعیف؟؟؟؟ قدرت موتور 1600 سی سی 206 105 اسبه و قدرت موتور 1800 سی سی پارس 95 اسب، ریو 1500 سی سی 95 اسب، تند نود 1600 سی سی 100 اسب و ... بازم میگین موتور 206 ضعیفه؟ فقط ef7 قدرتش بیشتره و 110 هست که اونم به خاطر استهلاک فوق العاده بالاش ارزش خرید نداره. البته 206 های موتور Tu3 یا 1400 سی سی قدرت کمتری دارن و 75 اسب هست که بازم راضی کننده هست و شتاب کم نمیاره

Tonder (384 روز پیش)

موتور ضعیف؟😐

Fast (370 روز پیش)

موتور ضعیفه بله

Show More