پورشه در اولین تجربه شاسی‌بلندسازی‌اش دنیا را فتح کرد. پس از معرفی نسل نخست کاین در سال 2002، این محصول به سرعت تمامی رکوردهای فروش پورشه را شکست و به موفق‌ترین محصول پورشه مبدل شد. در خلال تولید این مدل، که تا سال 2010 ادامه داشت، هرچند تعداد محدودی در سال 2009 به کشورمان آمدند اما عمده عرضه این پورشه در ایران به نسل دومش بازمی‌گردد؛ یعنی مدل‌های 2011 الی 2014. این آلمانی در 5 تیپ مختلف به ایران آمد؛ کاین با پیشرانه 6 سیلندر، کاین S و GTS با پیشرانه 8 سیلندر و تعداد انگشت‌شماری نیز کاین توربو و توربوS، که به لطف پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو، هنوز هم می‌توان به آن‌ها «قوی‌ترین شاسی‌بلند ایران» لقب داد. کاین نیز مانند سایر خودروهای بزرگ و سریع وارداتی، در سال 2013 با قانون منع واردات خودروهای لوکس مواجه شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • ارزش خرید
    • فرمان‌پذیری
    • شتاب و عملکرد
    • تنوع آپشن
    • توانایی آفرود متوسط
  • نقاط ضعف
    • سواری اسپرت
    • هزینه نگهداری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2011 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 300 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.8 ثانیه
  • سرعت 230 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2030 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 420 اسب‌بخار
  • گشتاور 515 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.7 ثانیه
  • سرعت 261 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2085 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2011 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 400 اسب‌بخار
  • گشتاور 500 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.9 ثانیه
  • سرعت 257 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2065 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 500 اسب‌بخار
  • گشتاور 700 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.7 ثانیه
  • سرعت 277 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1702 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2170 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 265/50R19
  • چرخ عقب 265/50R19
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه دوبل استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus) - کاهش 20 میلیمتری ارتفاع تعلیق - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 551 اسب‌بخار
  • گشتاور 750 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.5 ثانیه
  • سرعت 283 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1702 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2215 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 295/35R21
  • چرخ عقب 295/35R21
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه دوبل استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus) - کاهش 20 میلیمتری ارتفاع تعلیق - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)

66 دیدگاه

Fy(86 روز پیش)

من ماکان رو به این ترجیح می دم ١ارزش در مقابل قیمتش بهتره ٢ ارزونتره ٣ با این قیمت بنزین موتور ۴ سیلندر بهتره ۴ جدید تره ۵ یکم قشنگتره

Mahan84 (56 روز پیش)

بستگی به نیاز داره کاین بزرگ تره و خانوادگی تره ماکان ردیف عقبش اذیت کنندست

Shayn (4 روز پیش)

این حداکثر ۵.نیم ماکان۸ تومن

YASIN87(10 روز پیش)

برای خرید این ماشین اصلا نباید پرسش کرد ماشین عالیه هست

الیار پرتو(689 روز پیش)

لکسوس بهتر از اینه . ماشین من لکسوس nx 300 هستش . عملکرد و هزینه نگهداریش بهتر از اینه.

بابک61 (636 روز پیش)

الان باید بخندیم؟

Amir124 (633 روز پیش)

داداش وقتی داشتی این نظر را می نوشتی چی زده بودی؟؟؟ واقعا فازت چی بوده؟؟؟ آخه اصلا لکسوس nx اون هم nx300 با اون موتور ضعیف و گیربکس cvt اصلا قابل مقایسه با کاین هست؟

شایان حیدرزاده (596 روز پیش)

ماشین ژاپن کجا آلمان کجا سر خوشی اقا

امیر حسین صادقی (495 روز پیش)

تو لکسوس رو با پورشه مقایسه می کنی ؟!

VahidReza (142 روز پیش)

لکسوس انیکس با لندکروز پایین ترین مدل ۶ سیلندر نمیتونه رقابت کنه چه برسه کاین

Amirmosaffa (115 روز پیش)

این یه مدل داره ۵۵۱ اسب🤦🏼‍♂️🤣

Mahan84 (56 روز پیش)

این ماشین با آر ایکس یا حتی ال ایکس ۵۷۰ مقایسه میشه نه با ان ایکس

VahidReza (18 روز پیش)

لکسوس خشک تر کم آپشن تر با قدرت و سواری ضعیف تر و کیفیت کمتری داره

VahidReza (18 روز پیش)

هزینه نگهداری؟ کسی که سه چهار میلیارد پول اینارو میده دیگه هزینه براش هیچی نیست

Mohammadka81(66 روز پیش)

سلام نظرتون در مورد پورشه کاین v6 مدل ۲۰۱۰ چیه؟؟قیمتش الان حدود یک و نیم هست. به نظرتون عمرشو کرده و به درد نمیخوره یا ارزش داره؟؟

mehran.s (65 روز پیش)

سلام محمدجان. تاجایی که من تحقیق کردم ( به ویژه از منابع خارجی)، همچنان یک SUV لوکس حساب می‌شه و در برخی کشورها هنوز مالیات خودروی لوکس داره. همچنین، هنوز یکی از بهترین SUVهای دنیاست، به ویژه SUVهای اسپورت. کاین 957 هوادار بسیار بیشتری داره، به ویژه نسخه‌های GTS و توربو. که البته توربو در ایران نیست. GTS هم بسیار نایابه. و مواردی که در ایران هستند نسخه پایه هست. من تقریبا هر منبعی که در مورد کاین 957 صحبت کرده باشه رو بررسی کردم و خودم هم تصمیم دارم این ماشین رو بگیرم. در تمامی مطالبی که خوندم و دیدم، از این خودرو فقط تعریف دیدم. تعریف در مورد قدرت، سرعت، ترمزها، ایمنی، و کیفیت. تنها چیزی که هست چه در ایران چه در هرجای دنیا، شخص باید توان هزینه نگهداریش رو داشته باشه. در ایران هنوز متوجه نشدم که مثلا در ماه چه قدر هست ولی به نظر من اگر کاین 957 سالم پیدا کنی و هزینه نگهداری‌اش برات مشکلی نباشه، قطعا یک سر و گردن از تمامی خودروی SUV در این بازه قیمت و حتا بالاتر، بهتر است. البته این رو هم بگم ممکنه مانند برخی SUVهای این بازه قیمت که صفر یا با کارکرد پایین بشه پیدا کرد، یه سری امکانات کوچیک امروزی رو نداشته باشه که از نظر من اصلا مهم نیست، ول من خودم هرگز ابهت، قدرت و پرستیژ این ماشین رو به هیچ یک از SUVهای موجود در بازار نمی‌دم. در یوتیوب کلیپ زیاد هست در مورد این خودرو و بررسی زیاد شده، پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید ببینی‌شون. در یکی دو ماه آینده حتما خواهم خریدش، بعدش در اینجا نظرم رو می‌نویسم، چون متأسفانه در منابع داخلی خیلی کم از این خودرو صحبت شده و اطلاعات برای علاقه‌مندان کم هست.

Mohammadka81 (60 روز پیش)

ممنونم مهران جان توضیحات خوبی بود

mehran.s(86 روز پیش)

دوستان عزیز؛ کسی در خصوص کاین 957 یا همان 2009 و 2010، تجربه و اطلاعات داره؟ به نظر من خودروی بسیار خاص و باپرستیژی هست. البته من به دنبال GTS هستم که پرقدرت‌تر هست. ممنون می‌شم اگر تجربه مالکیت یا هر تجربه و اطلاعات دیگری نسبت به این خودرو داره در میان بگذاره. این نکته رو هم بگم که می‌تونم ماکان یا کاین 2013 بگیرم، ولی 957 رو به دلیل جذابیت، قدرت، خاص بودن و پرستیژ بیشتر ترجیح می‌دم. نظر شما چیه؟ سپاس

مرتضی هستم! (85 روز پیش)

مهران جان ارادت. اطلاعات خاصی از این ماشین ندارم که بتونم کمتون کنم اما 957 در نسخه GTS فقط مدل 2009 رو دیدم تا به امروز. و اینکه تعدادشون بسیار کم هست. مراقب این موضوع هم باشید. به لحاظ موتوری تقریبا یکی هستن و فقط در 958 بهبودهایی صورت گرفته و اندکی به قدرت و گشتاورش افزوده شده. البته گیربکس های 958 عوض شده و دیگه از نوع 6 دنده ای که تویه 957 استفاده شده، نیست

mehran.s (82 روز پیش)

ممنونم مرتضی‌جان. درسته، نسخه GTS بسیار کم هست. منتها، پرسش اصلی من این هست که اگر مسئله هزینه رو کنار بذاریم و فاکتور مهمی نباشه، آیا در نگهداری از این ماشین به مشکل نمی‌خوره آدم؟ تعمیر و نگهداری و دسترسی به قطعات، چگونه هست؟ و سازگاریش با بنزین ایران (تهران) و گاه شهرستان‌ها ( در زمان سفر).

pooriasamimi(85 روز پیش)

دوستان هزینه نگهداری کاین ۶ سیلندذ چطور هست؟ بین بنز E250 2016 و کاین ۶ سیلندر نمیدونم کدام به صرفه تر هست. ممنون میشم کمک کنید

Key1(625 روز پیش)

درود بر شما دوستان من واقعا تصمیم گرفتم کاین بخرم فقط دوتا سوال داشتم: ۱: آیا کاین اس یخچال داره یا خیر ۲: درسته که میگن مدل اس این ماشین توی ایران از مدل توربو بهتره و خریدن مدل اس معقول‌تره؟؟ به چه دلیل؟؟ سپاسگزار میشم اگر کسی که این ماشین رو داشته یا داره و واقعا میتونه به بنده کمک کنه، جوابم رو بده. ممنون

9 (437 روز پیش)

درود.کاین یخچال نداره ولی کول باکس داره که میتونی نوشیدنی رو بزازی اونجا تا خنک شه.به نظر من خرید کاینs تو ایران معقولتره.چون هزینه نگهداری کمتری نسبت به مدل توربو داره و دردسر ماشین توربو رو نداره.

VahidReza (142 روز پیش)

به نظر بقیه توجه نکن کاین توربو خیلی قوی تره میتونی ریمپش کنی که هم با بنزین معمولی سازگار شده هم بازدهیش بالاتر بشه

Tycjg (106 روز پیش)

کاین توربو اس تو قدرت و سرعت و شتاب رقیب نداره با یه باک از تهران باهاش برو تبریز

Ashrah (85 روز پیش)

حتما كه هزينه نگهداري اولويت داره تا فرض مقدار ناچيزي قدرت موتور بيشتر كه در اين عملكردها اصلا به چشم نمياد و به نظرم با توجه به شرايط ايران و بنزين ايران و …انتخاب معقول تر و كم دردسر تر كاين اس هست

faridhadizadeh(933 روز پیش)

تا ۲ میلیارد هیچ ماشینی ارزش خرید مثل این رو نداره بخصوص ماکان و ولوو بخاطر ۱. آپشن ها ۲. ۴.۸ لیتر ۳. ۴۰۰ اسب بخار !!!!!!!!!! ۴. پرستیژ ۵. بزرگی فضای داخل ۶. صدای اگزوز و...

VahidReza (142 روز پیش)

کجایی ببینی شده ۸ میلیارد :/

radian (135 روز پیش)

کجاش شده هشت تومن گرونترین قیمتی که تو بازار داره چهارو هشتصد گذاشته که کسی هم نمیخره در ضمن از دو پونصد هم داره همین فیس به بالا لطفا اطلاعات غلط ندین

VahidReza (127 روز پیش)

اطلاعات غلط ؟ دوست عزیز مدل توربو ۲۰۱۴ هفت میلیارد و هشتصد قیمت گذاری شده

Tycjg (106 روز پیش)

سلام دوستان عزیز اگه اینجا الا ۸میلیارده اونجا تو آلمان ۱میلیارده و خب چه بهتر که از آلمان بخریم

none (102 روز پیش)

درسته که کاین ۲۰۱۳ بهتر از ولو و ماکانه ولی کسی شاید دوست نداشته باشه ماشین ۱۰ ساله پیشو سوار کسی دوست نداشته باشه ماشین با کارکرد نسبتا بالا بخره ولو و ماکان رو میشه صفرشو یا حداقل کم کارکردشو گرفت

VahidReza (93 روز پیش)

دوست عزیز همه که نمیتونن برن آلمان هر کی رفت خوش بحالش می‌ره بنز بی ام و آئودی اینا میخره واسه خودش

Shayn(112 روز پیش)

سلام این ماشین حساسیت پیشرانه نداره؟¿

Mos2(152 روز پیش)

سلام ایا کاین ۶سیلندر به بنزین معمولی حساسیت داره؟اگه داره بنزین سوپر کفایت میکنه یا به اکتان هم نیاز داره؟

Homayun (143 روز پیش)

سلام اگر تهران زندگی میکنید بنزین معمولی یورو ۴ می‌باشد و اکتان خیلی نزدیک به سوپر دارد کیفیت بنزین سوپر هم تهران بهتر است و چندان نیاز به مکمل ندارید برای محکم کاری فقط ریخته بشه چون شاید توربو نداشته باشه ولی ادونس تایمینگ یا نسبت کمپرس تو این ماشین بالاست بازم نریزید اتفاقی برای استهلاک ماشین رخ نمیدهد .

Show More