مشخصات فنی پراید 151 پلاس سال 1393 - 1402
سال
سال 91 سریال تولید پرایدهای عجیب و غریب به اوج خود رسید و سایپا با معرفی مدل 151، ویرایش وانتبار این خودروی ریزاندام شهری را معرفی کرد. در نهایت سال 93 بود که ایرانیها توانستند اولین مدلهای این خودرو را سوار شوند. سایپا 151 برپایه پلتفرم X100 این شرکت طراح شده است؛ همان زیرساختی که پرفروشترین مدل یعنی 131 نیز
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
هزینه نگهداری
فراوانی قطعات یدکی
بهبود تجهیزات در 151 پلاس
نقاط ضعف
کولر ضعیف
پوشش گارانتی
فرمانپذیری
کیفیت ساخت
امنیت و ایمنی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1400مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)حجم موتور
1.3 لیترعملکرد فنی
قدرت
71 اسببخارگشتاور
108 نیوتنمترشتاب
13.4 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (X100)طول
3928 میلیمترعرض
1605 میلیمترارتفاع
1455 میلیمترفاصله محوری
2345 میلیمتروزن
900 کیلوگرمحجم باک
49 لیترچرخ جلو
165/65R13چرخ عقب
165/65R13سایر ویژگیها
(رینگ آلومینیومی: سفارشی) - ظرفیت بار تا 500 کیلوگرمسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلومانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
زیرپایی سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی - برچسب گرافیکی بدنه - رول بار - کفپوش اتاق بار (لاینر) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Sht1386@gmail.com 1402/8/25
با تجربه ۲ سال کار دوتا ایراد اساسی که باهاش دارم یکی فضای کم عقب و جلو و دوم اینکه ضریب گیربکسش با پراید معمولی فرق داره و شتاب اولیش از پراید سواری بیشتر ولی در سرعت بالای صد تا دور موتور خیلی بالا میاره و اذیت کنندس و همش دنبال دنده میگردی دنده بدی ای کاش دنده شش داشت
پاسخ
0
0
0
09345 1402/8/11
سلام میشه از دوستان خواهش کنم بنده رو راهنمایی کنن،میخوام با وانت کار کنم به نظر شما پیکان وانت بگیرم یا پراید وانت،بنده تا حالا وانت نداشتم،فقط سواری داشتم اگه میشه راهنمایی کنید
پاسخ
2
0
0
Sht1386@gmail.com 1402/8/25
بستگی به کارت و باری که میخوای بزنی داره اگه مشکل فضا در عقب نخواهی داشت و وزن بالای ۸۰۰ نزنی بی شک و اختلاف بهترینه البته من یک تن با فنر فابریک بار زدم
0
0
Alia2299 1402/8/14
جوابش بستگی به خودت داره پیکان وانت برای کار کمی بهتره ولی رانندگی باهاش خیلی سخت تره پرایدوانت کمی کمتر میتونی بار بزنی ولی سواری راحت تر و نرم تری داری کولر و بخاری داره که پیکان نداره فرمون هیدرولیک داری میتونی ماشین مدل بالاتر و سالم تر بگیری من به شخصه پراید وانتو انتخاب میکنم فنر عقب رو تقویت کنی تا هفتصد هشتصد کیلو هم راحت میکشه شتابشم خیلی از پیکان بیشتره مصرف سوخت پراید کمتره از نظر ایمنی پرایدوانت ایربگ داره ولی کمی از نظر ورق و شاسی ضعیف تره از اون طرف پیکان وانت ایربگ نداره همه ی اینا رو کنار هم بذاریم پرایدوانت خریدش عقلانی تره فردا پس فردا دیدی یک طرح جمع اوری خودرو های فرسوده گذاشتن ماشینای مدل پایینو جمع کردن
0
0
Arsham1386 1402/6/13
سلام من یه مدل نودو سه دارم آیا پمپ فرمان هیدرولیکی دارن مدل نودو سه خیلی فرمونش سفته
پاسخ
0
0
0
mohamad8564 1400/11/17
سلام من مدل ۹۳ دارم رو موتورم نوشته مگا موتور .....
متاسفانه رو دور موتور ۲.۵ تا ۳.۵ یه صدا بدی میاد که آدم سر درد میگیره....
فرقیم نمیکنه ماشین تو دنده باشه یا خلاص.....
همچیم نشون دادم سالم بوده....
دسته متور اگزوز کلا همچی....
موتور هم یهدویبره شششششدید مثل ویبره موبایل داره ولی خیلی زیاد....
حتا به نماینده کیاموتور هم نشون دادم میگه نمیدونیم چشونه خیلیا این مشکلو داشتن .....
اگه کسی تجربه این صدا داره و راه کارشم بلده ممنون میشم بگه....
من فقط یجا خوندم مشکل از میل سوپاس هست یه واشری هست براش نزاشتن
پاسخ
2
0
0
Arsham1386 1402/6/13
سلام درسته من هم همین مشکلو داره دور موتور میرسه رو ۲ یا سه یه ۱دای عجیب میاد اصن گوشات کر میشه خیلی صدا داره همه ی صدارو هم میده داخل کابین انگار یه چیزی جلوی داشبورده ماشینه حالت ویبره داره
0
0
Abbas1393 1402/5/8
سلام من هم همین مشکل رو داشتم خودم عیبش رو پیدا کردم زیر ماشین رو قشنگ نگاه کردم یه جایی از اگزود به بدنه می گرفت با یه تیکه لوله فلزی کمی اهرمش کردم فاصله گرفت از اتاق صداش تمام شد
0
0
علی2020 1400/11/16
من دارم عااااالی من تا 850 کیلو هم بار زدم نه نمیگه از من مدل پلاس هست مانیتو بعضی وقت ها خیلی بدرد میخوره ممنون از سایت باما
پاسخ
0
0
0