• مشخصات فنی 151plus
  • مشخصات فنی 151plus
  • مشخصات فنی 151plus

مشخصات فنی پراید 151 پلاس سال 1393 - 1402

12 دیدگاه
سال
سال 91 سریال تولید پرایدهای عجیب و غریب به اوج خود رسید و سایپا با معرفی مدل 151، ویرایش وانت‌بار این خودروی ریزاندام شهری را معرفی کرد. در نهایت سال 93 بود که ایرانی‌ها توانستند اولین مدل‌های این خودرو را سوار شوند. سایپا 151 برپایه پلت‌فرم X100‌ این شرکت طراح شده است؛ همان زیرساختی که پرفروش‌ترین مدل یعنی 131 نیز
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

هزینه نگهداری
فراوانی قطعات یدکی
بهبود تجهیزات در 151 پلاس

نقاط ضعف

کولر ضعیف
پوشش گارانتی
فرمان‌پذیری
کیفیت ساخت
امنیت و ایمنی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1399 تا 1400

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)

حجم موتور

1.3 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

71 اسب‌بخار

گشتاور

108 نیوتن‌متر

شتاب

13.4 ثانیه

سرعت

160 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (X100)

طول

3928 میلی‌متر

عرض

1605 میلی‌متر

ارتفاع

1455 میلی‌متر

فاصله محوری

2345 میلی‌متر

وزن

900 کیلوگرم

حجم باک

49 لیتر

چرخ جلو

165/65R13

چرخ عقب

165/65R13

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی) - ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

زیرپایی سه بعدی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی - برچسب گرافیکی بدنه - رول بار - کفپوش اتاق بار (لاینر)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Sht1386@gmail.com 1402/8/25
با تجربه ۲ سال کار دوتا ایراد اساسی که باهاش دارم یکی فضای کم عقب و جلو و دوم اینکه ضریب گیربکسش با پراید معمولی فرق داره و شتاب اولیش از پراید سواری بیشتر ولی در سرعت بالای صد تا دور موتور خیلی بالا میاره و اذیت کنندس و همش دنبال دنده می‌گردی دنده بدی ای کاش دنده شش داشت
پاسخ
0
0
0
09345 1402/8/11
سلام میشه از دوستان خواهش کنم بنده رو راهنمایی کنن،میخوام با وانت کار کنم به نظر شما پیکان وانت بگیرم یا پراید وانت،بنده تا حالا وانت نداشتم،فقط سواری داشتم اگه میشه راهنمایی کنید
پاسخ
2
0
0
Sht1386@gmail.com 1402/8/25
بستگی به کارت و باری که میخوای بزنی داره اگه مشکل فضا در عقب نخواهی داشت و وزن بالای ۸۰۰ نزنی بی شک و اختلاف بهترینه البته من یک تن با فنر فابریک بار زدم
0
0
Alia2299 1402/8/14
جوابش بستگی به خودت داره پیکان وانت برای کار کمی بهتره ولی رانندگی باهاش خیلی سخت تره پرایدوانت کمی کمتر میتونی بار بزنی ولی سواری راحت تر و نرم تری داری کولر و بخاری داره که پیکان نداره فرمون هیدرولیک داری میتونی ماشین مدل بالاتر و سالم تر بگیری من به شخصه پراید وانتو انتخاب میکنم فنر عقب رو تقویت کنی تا هفتصد هشتصد کیلو هم راحت میکشه شتابشم خیلی از پیکان بیشتره مصرف سوخت پراید کمتره از نظر ایمنی پرایدوانت ایربگ داره ولی کمی از نظر ورق و شاسی ضعیف تره از اون طرف پیکان وانت ایربگ نداره همه ی اینا رو کنار هم بذاریم پرایدوانت خریدش عقلانی تره فردا پس فردا دیدی یک طرح جمع اوری خودرو های فرسوده گذاشتن ماشینای مدل پایینو جمع کردن
0
0
Arsham1386 1402/6/13
سلام من یه مدل نودو سه دارم آیا پمپ فرمان هیدرولیکی دارن مدل نودو سه خیلی فرمونش سفته
پاسخ
0
0
0
mohamad8564 1400/11/17
سلام من مدل ۹۳ دارم رو موتورم نوشته مگا موتور ..... متاسفانه رو دور موتور ۲.۵ تا ۳.۵ یه صدا بدی میاد که آدم سر درد میگیره.... فرقیم نمیکنه ماشین تو دنده باشه یا خلاص..... همچیم نشون دادم سالم بوده.... دسته متور اگزوز کلا همچی.... موتور هم یهدویبره شششششدید مثل ویبره موبایل داره ولی خیلی زیاد.... حتا به نماینده کیاموتور هم نشون دادم میگه نمیدونیم چشونه خیلیا این مشکلو داشتن ..... اگه کسی تجربه این صدا داره و راه کارشم بلده ممنون میشم بگه.... من فقط یجا خوندم مشکل از میل سوپاس هست یه واشری هست براش نزاشتن
پاسخ
2
0
0
Arsham1386 1402/6/13
سلام درسته من هم همین مشکلو داره دور موتور میرسه رو ۲ یا سه یه ۱دای عجیب میاد اصن گوشات کر میشه خیلی صدا داره همه ی صدارو هم میده داخل کابین انگار یه چیزی جلوی داشبورده ماشینه حالت ویبره داره
0
0
Abbas1393 1402/5/8
سلام من هم همین مشکل رو داشتم خودم عیبش رو پیدا کردم زیر ماشین رو قشنگ نگاه کردم یه جایی از اگزود به بدنه می گرفت با یه تیکه لوله فلزی کمی اهرمش کردم فاصله گرفت از اتاق صداش تمام شد
0
0
علی2020 1400/11/16
من دارم عااااالی من تا 850 کیلو هم بار زدم نه نمیگه از من مدل پلاس هست مانیتو بعضی وقت ها خیلی بدرد میخوره ممنون از سایت باما
پاسخ
0
0
0