در ساختار محصولات گروه رنو نیسان، می‌توان مدل لتیتود/سفران را مشابه رنو نشان از نیسان تی‌ینا معرفی کرد. با این وجود برخلاف تی‌ینا (که توسط پارس‌خودرو در ایران معرفی شد) سفران محصولی کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. در حد فاصل سال‌های 2011 تا 2013 این خودرو با نام لتیتود در بازار عرضه می‌شد اما از سال 2014 با نام سفران و در قالب تیپ‌های LE و PE به کشورمان آمد. سفران‌های وارداتی هرچند با پیشرانه‌های 2 لیتری (مشترک با مگان و فلوئنس) و پیشرانه 2.5 لیتری (مشترک به نیسان تی‌ینا) به ایران آمدند اما در مقابل فروش عالی رقبای کره‌ای خود، حرفی برای گفتن نداشتند و نهایتا از سال 2016 نیز وارداتش متوقف شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • مصرف سوخت
    • پیشرانه 2.0 لیتری مشترک با مگان و فلوئنس
    • پیشرانه 2.5 لیتری مشترک با تی‌ینا
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 141 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.9 ثانیه
  • سرعت 186 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (L70) - فیس لیفت اول لتیتود
  • طول 4897 میلی‌متر
  • عرض 1832 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2762 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/50R17
  • چرخ عقب 225/50R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 141 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.9 ثانیه
  • سرعت 186 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (L70) - فیس لیفت اول لتیتود
  • طول 4897 میلی‌متر
  • عرض 1832 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2762 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/50R17
  • چرخ عقب 225/50R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 180 اسب‌بخار
  • گشتاور 237 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.7 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (L70) - فیس لیفت اول لتیتود
  • طول 4897 میلی‌متر
  • عرض 1832 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2762 میلی‌متر
  • وزن 1600 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 180 اسب‌بخار
  • گشتاور 237 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.7 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (L70) - فیس لیفت اول لتیتود
  • طول 4897 میلی‌متر
  • عرض 1832 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2762 میلی‌متر
  • وزن 1600 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/50R17
  • چرخ عقب 225/50R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
28 دیدگاه

Hamed(1101 روز پیش)

نقاط قوت:سواری عالی در جاده،ایمنی بالا،کیفیت بالای فنی نقاط ضعف:۱-گیربکس حساس به دور موتور بالا بعد از یک ال دو ساعت ساعت رانندگی پر گاز در جاده گیربکس over heatingمیشه ۲-کیفیت ضعیف کابین بعد از یه سال از همه جاش صدا در میاد از درب و سقف و ... ۳-موتر بسیار ضعیف نسبت به وزن بدنه تو سبقت ها می ذارتت ۴-جلو بندی بسیار خشک و تعلیق عقب میکوبه و .... آقا تور خدا با لکسوس مقایسش نکنید اونی که می خواد بخره گمراه میشه ولی جمعا اگه برای جاده می خواین موتور ۲.۵ لیتریش نسبت به رقباش(سوناتا،اپتیماو...)خیلی بهتره ولی نسبت به تینا هیچ حرفی برای گفتن نداره موتورش هم اصلا با تینا یکی نیست تورو خدا اطلاعات غلط ندین فقط شاسیش با تینا یکیه

Saeidteh (409 روز پیش)

موتور دو هزار و پانصد و شش سیلندر با تینا یکی است اسب بخار هم این ماشین رو بررسی کرده و به این موضوع اشاره کرده است اطلاعات اشتباه ندهید وقتی ندارید هیچ لزومیس ندارد تحلیل کنید نمیدونم بر چه اساس کیفیت کابین را بد قلمداد کردین لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندهید ضمنا تندر نود بعد از یکسال به صدا نمیوفته شما چطوری متوجه شدین سفران بعد از یکسال تمام قطعات داخل کابینش صدا میده واقعا جای تاسف است

M.A.A 1387 (344 روز پیش)

اسب بخار بهترینه من همیشه تست بررسی هاشو نگاه می کنم

Amirshiraz (241 روز پیش)

شما داری با لکسوس مقایسه میکنی بعد کامنت عدم مقایسه هم میزاری! کابین بی کیفیت؟ زفران 2.5 از تینا بهتر نباشه حداقل برابره، ماشین داخلی هم بعد از یکسال به صدا نمیفته بعد زفران به صدا افتاده! من چند ساله این ماشین را دارم، عمر کابین و بی صدایی آن از سوناتا هم بالاتره

محسنی پور (149 روز پیش)

دوست عزیز سلام. به عنوان فردی که ۵ ساله سفران ۲۰۰۰ سوارم خدمتتون عرض کنم، قدرتش برای یک رانندگی نرمال و عادی داخل شهر و مسافرت کافیه ، مگر اینکه کسی بخواد مدام کورس بذاره ورقابت کنه که اون موقع ۳۰۰ اسب بخار هم کمه. درضمن صدای کابین رو فرمودین که با تغییرات دما ممکنه رخ بده و راه حل آن استفاده از وازلین برای نرم کردن زوار دور درب و بدنه هستش.

Mahdi06(974 روز پیش)

دوستان اشتباه نکنن این ماشین اروپایی نیست و در کره ‌ و توسط شرکت سامسونگ موتور جمع میشه و اسم اون SM5 هست. تو گوگل سرچ کنید sm5 car متوجه میشید تالیسمان هم همینه و اون SM6 هست

Hoseyn (938 روز پیش)

با استدلال سمند هم در ونزوئلا تولید میشه! پس امریکایی هست!

136466 (640 روز پیش)

رنو تالسیمان در اروپا هم به همین اسم تالسیمان خوانده میشود و یک برند اروپایی محسوب میشود....اما اینکه درکره جنوبی منتاژمیشود سیاست شرکت میبآشد و ماشین کره آیی محسوب نمیشود...

Saeidteh (437 روز پیش)

بی ام و هم در چین تولید می شود پس چینی است تویوتا و فورد در فیلیپین تولید می شوند پس فیلیپینی هستند اینطوری باشه کره از چین و فیلیپین بالاتر است بنابراین رنو از فورد، تویوتا و بی ام و برتر است ملت استدلال های جالبی دارند بخدا

Saeidteh(437 روز پیش)

کیفیت قطعات داخل کابین خوب، رانندگی بسیار راحت و آسوده، سواری نرم و آرامشبخش، خودروی قابل اطمینانی است، شتاب و کشش ماشین به نسبت موتور کوچکش خوبه و تقریبا احساس ضعف نمی کنید ولی مناسب درگ نیست در کل رانندگی با این خودرو به شدت آرامش بخش و مناسب مسافرت است و به زبان ساده یک مگان توسعه یافته است. به افرادی که این خودرو را نداشته و نظر می دهند توجه نکنید

CRASH(486 روز پیش)

موتور مگان 2000 اگر 6 سرعته شده باشه روی سفران میشه یه هیولا تو شتاب ثانویه.

09128387049(1099 روز پیش)

این خودرو توی مجله تخصصی با لکسوز ای اس مقایسه شده بود و یکی از امتیازاتش بی سر و صدا بودن کابین و کیفیت بالای ادوات داخلی بود در ضمن موتور این خوردرو کاملا با تیانا یکس هست اگه دوستان مطالعه کنند چون 43 درصد شرکت نیسان متعلق به شرکت رنو هست.بنده مدل2.5 لیتری دارم واقعا از لحاظ هندلینگ و رانندگی در حد لکسوز می باشد/الان3 ساله سوارم کوچکترین صدایی نداره کابین.نطر دوستمون هم که میگن سر و صدا داره جالبه، دوستان جهت خرید این ماشین برید از نزدیک هم تیانا ببینید هم سفران شش سیلندر فول از لحاظ رانندگی و کیفیت و آپشن و برز بودن مقایسه کنید تا ببینید این خودرو چه ماشین با ارزشی هست بعد اقدام به خرید کنید با پول این ماشین باید تیانا مدل91 با طراحی قدیم و آپشن کمتر خرید با همون موتور.واقعا با این قیمت خود مردم قضاوت کنن الان یه سراتو با موتور1.8 سی سی قیمت سفران داره.قضاوت باشما؟............

Amir.arvin (1098 روز پیش)

با سلام دقیقا حرف های شما درست ا، اینجانب نیز یک سفران 2000cc فول دارم، و تا اونجایی که من میدونم برند رنو از همون ابتدا معروف ا به کم صدایی به دلیل عایق بندی خوب این شرکت در خودروهاش، شاید سفران جلوبندی ا خشکی داشته باشه، اما همون طور که تو بررسی این خودرو نیز اشاره شده، سواری با سفران همانند؛ سوار بر ابرها تاختن است. برخلاف خودروهای اسپرت مانند کیا اپتیما و ..... که از آنها به عنوان اسب پیشتاز یاد میشه. از نظر طراحی نیز شما وقتی میتونی از این ماشین بگذری (دل بکنی)، که شاید شاید اپتیما 2018 و یا لکسوز بگیری سوار شی تا ارضات کنه در غیر این صورت ..... من دیگه حرفی برای گفتن ندارم. ممنون

rzzr (527 روز پیش)

دوست عزیز من هم سفران سوار شدم و هم چند تا لکسوس تا الان داشتم. واقعا شما یا لکسوس سوار نشدی یا خیلی با تعصب راجب سواری رنو صحبت میکنی. بهتره از تجربیات واقعیمون استفاده کنیم تا راهنمای مطمئنی برای کسانی که این نظرات رو به قصد خرید خودرو میخونن،باشیم.♡

Mohammad.d.r(676 روز پیش)

گرمکن فرمان هم داشت چه بهتر کنترل در سرا زیری داشت دیگه تموم

Amir.arvin(1196 روز پیش)

با سلام اینجانب با توجه به اینکه یک دستگاه از این خودرو (سفران2000) فول در اختیار دارم. میخاستم بگم که واقعا ارزش این ماشین بسیار بالاست، شما میتوانید با رقبای این ماشین حتی اپتیما نیز مقایسه کنید، شاید اپتیما آپشن های بیشتری داشته باشد ولی این خودرو در حد یک خودروی لوکس با قیمتی پایین تر و طراحی بسیار زیبا و دلنشین در داخل کابین میباشد. و در نهایت شما یک برند اروپایی رو خیلی زیبا لمس خواهید نمود. با تشکر

محسنی پور (762 روز پیش)

با سلام.سال 2016 سفران 2000 فول گرفتم و تا الان دارم و با توجه به هزینه ای که پرداخت کردم بسیار راضی هستم. از دید من ماشینی جادار، مناسب برای مسافرت، کم مصرف، کم هزینه، صدای بسیار کم، آپشن های کافی و کاربردی و ظاهری مناسب رو داره. البته برخی دوستان به قدرت اون ایراد گرفتن که داخل شهر ومسافرت عادی هیچ مشکلی نیست و در سربالایی های چالوس هم با حالت دستی عملکرد قابل قبولی داره ولی شاید انتظار بهتری داشته باشیم .اما باید توجه کنیم که چه مقدار هزینه کرده ایم وتوقعمون نباید خیلی بالا باشه و گرنه باید هزینه بیشتری رو فقط برای کمی قدرت بیشتر و ارضای حس لوکس وقوی بودن ، اونهم برای موارد معدود ی مسافرت پرداخت می کردیم. در مجموع من از این هزینه ای که کردم راضی هستم وحس خوبی از سوار شدن به این ماشین دارم وفکر میکنم ارزش خرید این ماشین در مقابل قیمت اون بسیار بالا ومناسبه.

Amir.arvin(796 روز پیش)

سلام دوستانی که میخان سفران بخرن چه 2000cc و چه 2500cc فول دقت کنید. (فول آپشن)،باز هم میگم تو خریدش شک نکنید، حتما عاشق این ماشین خواهید شد. کیفیت عالی، زیبایی خاص، موتور بی نظیر، سیستم تعلیق خوب، نشیمن مبله، آپشن های فراوان که خیلی از ماشین های مدل بالاتا سقف 600 میلیون، بیرون هزینه های میلیونی برای نصبش پرداخت میکنن. هرچقدر بگم کمه تصمیم با شماست. یا علی

ناصر راد(959 روز پیش)

با سلام.من يكسال و نيم هست كه سفران ٢٥٠٠فول خريداري كردم و بسيار راضي هستم.سواري خوب و كيفيت خوب ماشين و فضاي جادار و زيباي داخلي باعث اين رضايت شده و واقعا با اين قيمت به هيچ عنوان نميشه ماشيني در اين سطح در بازار پيدا كرد

sina.g (917 روز پیش)

سلام الان یه 2000 یا 2500 فوله فول قیمتش چقدره؟با کارکرد پایین،مدل بالا و بدون رنگ؟؟؟؟

[email protected](1051 روز پیش)

من یه ماشین سفران دیدم خیلی خوشم اومده و میخوام بخرم ولی به دلیل واردات محدود نگران قطعات و لوازم یدکی این ماشین هستم و از اینکه بعدا بخوام بفروشم کسی نخره نگرانم خواهشا دوستانی که تجربه دارند راجع بهش راهنمایی کنن

Amir.arvin (1048 روز پیش)

با سلام دوست عزیز من سفران 2000 فول دارم، امکان نداره کسی این ماشین و ببین ا یا بگیره و بتونه ازش دل بکنه، مشخص هست که خودت هم همین موضوع رو حس کردی، بحث واردات قطعات که کلی هست نه تنها برای رنو بلکه برندهای دیگر هم همین مشکل و دارند، به اون نباید زیاد اهمیت بدی، به هر حال این همه ماشین تو کشور هست و در حال رفت و آمد، قطعا قطعاتشون فراهم میشه که هنوز در حال حرکت هستن، در بحث بد فروش بودن ا این خودرو، من هم همین احساس رو داشتم، نمیشه گفت که بد فروش ا نه، متاسفانه به دلیل شناخت پایین و محدود بودن این خودرو در تعداد در کشور ما باعث افت قیمت در این محصول شده که باز هم ضرری نداره خرید این ماشین.و شما با توجه به خرید ا کارکرده این خودرو با مشکلی مواجه نخواهی شد، ولی در نهایت یک سواری خوب با برند رنو که معروف به نرمی و بیصدا بودن هست را تجربه خواهی کرد.

امیر حسین صادقی (985 روز پیش)

به نظر من لتیتود بخر چون قدرت بیشتری داره

Show More