


دو سال بعد از اولین عرضه اسکالا در ایران، فیسلیفت آن در مدل 2015 به کشورمان آمد. چهره اسکالا نیوفیس، هیجانانگیزتر از قبل بود اما نمای عقبی آن تغییری نداشت و حتی در لیست تجهیزات خودرو نیز چیزی اضافه یا کم نشده بود. از عجایب اسکالا نیوفیس این است که تعداد اندکی از نسخههای وارداتیاش، پیشرانه 1.6 لیتری داشتند و به لحاظ تجهیزاتی نیز مهمترین تفاوتشان با اسکالا 2.0 لیتری E2 (تیپ کمآپشن) در تعداد ایربگهایش خلاصه میشد. به همین دلیل، اسکالا 1.6 لیتری، خیلی زود از ایران خداحافظی کرد. کسادی بازار اسکالا نیوفیس تنها مختص نسخه 1.6 لیتریاش نبود بلکه مدل 2.0 لیتری و حتی نمونه کروکی اسکالا نیز موفقیت چشمگیری در ایران نداشتند و این روزها نیز یکی از کمیابترین مدلهای وارداتی رنو محسوب میشوند.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای رنو اسکالا
- عملکرد فنی در مدل 2.0 لیتری
- اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
-
معایب رنو اسکالا
- واردات بسیار محدود
- عدم تغییر امکانات (نسبت به قبل فیسلیفت)
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015 تا 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 115 اسببخار
- گشتاور 156 نیوتنمتر
- شتاب 12 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم مگان هاچبک
- طول 4303 میلیمتر
- عرض 1808 میلیمتر
- ارتفاع 1471 میلیمتر
- فاصله محوری 2642 میلیمتر
- وزن 1295 کیلوگرم
- حجم باک 60 لیتر
- چرخ جلو 205/60R16
- چرخ عقب 205/60R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری
- مانیتور سفارشی
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا صفحه کیلومتر نیمهدیجیتالی
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی کارت هوشمند
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو - پشتسری قابل تنظیم
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015 تا 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 140 اسببخار
- گشتاور 195 نیوتنمتر
- شتاب 11 ثانیه
- سرعت 195 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم مگان هاچبک
- طول 4303 میلیمتر
- عرض 1808 میلیمتر
- ارتفاع 1471 میلیمتر
- فاصله محوری 2642 میلیمتر
- وزن 1317 کیلوگرم
- حجم باک 60 لیتر
- چرخ جلو 205/55R17
- چرخ عقب 205/55R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 8 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری
- مانیتور سفارشی
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا صفحه کیلومتر نیمهدیجیتالی
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی کارت هوشمند
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو - پشتسری قابل تنظیم عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015 تا 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 140 اسببخار
- گشتاور 195 نیوتنمتر
- شتاب 11 ثانیه
- سرعت 195 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم مگان هاچبک
- طول 4303 میلیمتر
- عرض 1808 میلیمتر
- ارتفاع 1471 میلیمتر
- فاصله محوری 2642 میلیمتر
- وزن 1317 کیلوگرم
- حجم باک 60 لیتر
- چرخ جلو 205/60R16
- چرخ عقب 205/60R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 8 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری
- مانیتور سفارشی
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
-
دوربین عقب
- دوربین جانبی سفارشی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا صفحه کیلومتر نیمهدیجیتالی
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی کارت هوشمند
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو - پشتسری قابل تنظیم عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا کرم یا کاربنی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
مزدا 3 جدید هاچ بک (مونتاژ)
1391
-
جیلی امگرند RV-7
2014
-
آلفارومئو جولیتا
2016
نام
شماره تلفن
ایمیل
nooreddin(609 روز پیش)
من ۱۶۰۰ ش رو نزدیک یه سال داشتم کم آپشن ولی بسیارباکیفیته. هاچ بکه ولی فضای سرنشین و جعبه ش خیلی جاداره.. واقعا این نکته مهمه که آدم در ازای چقدر پول چیسوار میشه به همین خاطر به جرات عرض میکنم که به نسبت قیمتش یکی از بهترین خودروهای وارداتیه. هم رانندگیش نرم و راحته هم خانواده به عنوان سرنشین از سواریش راضی.
Abda86959(1447 روز پیش)
خودروی بی ازار و کم استهلاک موتورش هم نیاز به تعویض تسمه تایم نداره شباهت زیادی به موتورهای ژاپنی داره. اسمش هاچبک ولی صندوقش جاداره یه خصوصیتش که من تو ماشینای دیگه ندیدم وقتی ماشینو خاموش میکنید خودش اتومات ترمزدستی فعال میشه وقتی ماشین روشن می کنید دنده به حالت dیاrباشه با فشردن گاز ترمز دستی غیر فعال میشه وقتی تک سرنشین یکم خشک افرادی که تو ردهای بالا تر از این ماشین نشستن بهتر میفهمن با سپاس🙌🏻
Shahin...........igyukk (772 روز پیش)
این رو که شما گفتید که ترمز پارک به صورت اتوماتیک هم هست توی جک s5 هم وجود داره بنظرم جک s5 اتومات از این ماشین بهتره چون موتور قوی تری داره فضای بزرگتری داره خستگی و ضعیف بودن دنده عقب گیربکس cvt رو نداره و جک s5 با ۴ ایربگ تو c-ncap ۵ستاره ایمنی کسب کرده و جک s5 جزو ۶خودروساز برتر چین هست و پرفروش ترین تو ایران هست از نظر خدمات و قطعات هم از اسکالا بهتره جک s5 در بین ماشین های چینی به جز جیلی و ام جی که تقریبا انگلیسیه کیفیت بالایی داره
Amirreza1362 (689 روز پیش)
اگه خانواده هستید به من با شما موافقم نه اینکه کیفیت جک بهتر باشه ولی اسکالا فروشش مشکله و دچار کمبود قطعس و هاچبک هم هست
Ehsanabedi13841384 (681 روز پیش)
سلام آقا shahin تو رنج قیمت جک s5 کولیوس ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ خیلی سرتره امکاناتش بیشتر از جک حتی اسپرتیج ۲۰۱۵ بطوری که کولیوس ۲۰۱۴ یا ۱۵ کول باکس . رادار نقطه کور . دو دیفرانسیل موتور نیسان . زنجیر تایم . سیستم صوتی بوز که یکی از بهترین سیستم صوتی های جهانه گیربکسش cvt هست ولی اصلا اذیت نمیکنه خداشاهده ولی دو ایراد بازار ضعیف و خدمات پس از فروش نگین خودرو
Ra.mansourian@gmail.com(1497 روز پیش)
من نزدیک به یک سال مدل E4 2016 فول داشتم. اولین چیزی که وقتی سوارش میشید توجه شمارو جلب میکنه کیفیت داخلش هست و همچنین کیفیت سواری و بی صدایی که کاملا یک کلاس از هم رده های خودش بالاتره. نرم و بی صدا ولی در عوض این نرمی فنربندی و بی صدایی باعث شده که عملکردش یک خودرو کاملا پیرمردی و یا زنانه بشه. نرمی شاسی این خودرو انقدر زیاده که تو رمپ پیچ دار پارکینگ صدای قرچ قرچ قطعات پلاستیکی داخل اطاق ناشی از پیچش شاسی بگوش میرسه. هم زمان همین مسیر رمپ و با تویوتا کرولا 2015 که داشتم مقایسه میکردم. از نظر رد کردن چاله ها و موجهای خیابان بازم بخاطر نرمی بیش از حد فنربندی زود به گیجی و سردرگمی میرسه که اگر فنربندی یا حداقل کمکهای محکمتری داشت این حالت گیجی و پرش از روی موجها درش دیده نمیشد چیزی که اصلا در تویوتا دیده نمیشه هم بخاطر فنربندی سفت تر و هم شاسی محکمتر.در مورد کیفیت داخلش گفتم کاملا از تویوتا سرتره ولی صندلیهای خیلی راحتی نداره و طول نشیمن صندلی یکم کوتاهه. نمایشگر مربوط به اطلاعات سیستم تهویه خیلی کوچیکه و همینطوز دگمه های ریزی داره و از اون بدتر اینکه کولر این ماشین تو دورهای کم فن پرتاب بادش خیلی ضعیفه و در دورهای بالا صداش خیلی بلند میشه که ناشی از طراحی ضعیف کانالهای هوای پشت داشبورد هستش.در عوض خروجی هوای صندلی عقب داره که خیلی بدرد بخوره. از نظر آپشن باید بگم یه چیزهایی اضافه بر ماشینهای دیگه داره که گاها بدرد میخوره. مثلا اینکه از ماشین که دور میشید خودش دربها رو قفل میکنه و آینه ها جمع میشه و همینطور پاور ویندوز هم داره و هم هر چهار درب کیلس که خیلی هم واجب نیست.ترمزهاش قدرت خوبی داره ولی خلاصی پدالش زیاده و پایین میگیره که تو همه مدلها همینه و من تو نمایندگی با ماشینهای دیگه چک کردم. و از همه مهمتر موتور و گیربکس: موتور ماشین به وضوح توان خوبی داره ولی امان از این گیربکی CVT!! این گیربکس فقط بدرد پیرمردها میخوره و اصلا نباید با این ماشین عجله داشته باشید.تو شتاب گیری فوری و یا سبقت گیری میبینید که دور موتور بخاطر ماهیت و نوع گیربکس میره بالا ولی ماشین به آهستگی به سرعتش اضافه میشه که خیلی اذیت میکنه. مثلا قراره که این گیربکس دور موتور را بسته به پارامترهای مختلف روی پیک گشتاور نگه داره تا ماشیت با حداکثر شتاب پیش بره ولی در عمل تبدیل و انتقال این گشتاور به چرخها خیلی کند صورت میگیره. به هر حال هر ماشینی یه نقطه ضعف عمده داره که این از نظر من بزرگترین نقطه ضعفشه و اگر این ماشین یک گیربکس شش سرعته معمولی داشت اصلا ایراد عمده ای نداشت و انتخاب عالی مشد. بیشتر قطعاتش ژاپنیه حتی لاستیکهاش. ضمنا پشت آمپرش که دیجیتال هم هست خیلی زشت و بد ترکیبه. اگر آنالوگ میبود خیلی بهتر بود و وقتی که کروز کنترل یا اسپید لیمیترش و روشن میکنید دور کیلومتر شمار حلقه های رنگی سبز یا قرمز روشن میشه که آدم یاد اسباب بازی میوفته. صندوق عقبش نسبت به هاچ بک بودنش فضای بار خوبی داره ولی فضای پای سرنشینان عقب معمولیه. امیدوارم این مطالب بدرد شما بخوره. تحصیلات و تجربیاتم در ایران و بیرون از ایران مرتبط با خودرو هستش و این تجربیات بدور از هرگونه غرض و نیت قبلی نوشته شده.
Babaaak (1324 روز پیش)
ممنون دوست عزیز بابت توضیحاتتون
Sina.A (1317 روز پیش)
بسیار مطلب مفیدی بود ممنون از شما
sina.g (1315 روز پیش)
کرولا الان قیمت 2015 با 30 تا کارکرد حدود 520 میلیونه،اونوقت اسکالا 2017 با 14 تا کار میدن 240 میلیون تومن با کلی آپشن بیشتر از اون کرولا که دو تا ایربگ داره عین سمند و پرشیا !!!من خودم عاشق تویوتام ولی اسکالا بی نظیره تو قیمت خودش و حتی قیمت دو برابر بالا تر....
msdmhd (684 روز پیش)
خیلی ممنون که با این دقت تجربیاتتون را در اختیار ما گذاشتید
alinamdari(1141 روز پیش)
خودرو از لحاظ فنی خوب و با کیفیت هست. موتور و گیربکس از برند معتبر نیسان هست. اما اگه بگم بدفروش ترین خودرو بازار هست دروغ نگفتم!! قبل از موج دوم گرانی با ۵۰ میلیون ضرر ردش کردم رفت. لوازم یدکیش بسیار نایاب و خیلی گران هست. باور کنید از بنز هم یدکش گرونتره و فقط و فقط تهران گیر میاد اونم سخت.الان سراتو سایپا دارم فنیش از اسکالا پایینتره اما تمام وسائلش گیر میاد و بازار خوبی داره..قبل از خرید حتما بازار فروش خودرو رو ارزیابی کنید و یادتون باشه اگه ماشینای کره ای و ژاپنی گروون بشن رنو نصف اونا هم گرون نمیشه و کلا خرید محصولات رنو رو تو ایران پیشنهاد نمیکنم.یا علی.
amirsadafi100 (795 روز پیش)
ماشین برا امنیت هست و لذت بردن و راحتی و.......... نه فقط برا خرید و فروش!
Amirreza1362 (689 روز پیش)
بله ولی واقعا این ماشین چیز خاصیم نیست که بشه همه ضرراش رو به جون خری
Amir.arvin(1325 روز پیش)
برند رنو عالیه فقط همین
avakili67@yahoo.com(1541 روز پیش)
بهترین ماشینی که تا به حال داشتم من هم آزرا داشتم هم النترا هم سوناتا ولی هیچ کدومش به راحتی و کیفیت اسکالا نمیرسه