در ادامه پروژه‌های پلاس‌سازی محصولات داخلی، ایران خودرو در زمستان 98 برای نخستین‌بار دست به رونمایی سورن سال جدید است؛ خودرویی که البته در پاییز 99 و با نام «سورن پلاس» به خیابان‌ها آمد. سورن پلاس، که باید آنرا دومین فیس‌لیفت خانواده سورن بدانیم، در واقع همان سورن ELX است ولی با این تفاوت که موتور یورو5 و کروز کنترل دارد. در قسمت ظاهری نیز، ایران خودرو تغییرات فراوانی در جزییات سورن پلاس انجام داده مانند: تغییر گرافیک چراغ‌ها، اضافه‌شدن باله در انتهای صندوق، اضافه‌شدن سنسور سوم پارک در سپر عقب، دودی‌شدن شیشه‌های عقب، جلوپنجره مشکلی با طرح جدید، رینگ دو رنگ با طرح جدید، دستگیره‌ و رودری و روکش صندلی جدید، فرمان جدید (طرح دنا پلاس) با روکش چرم، تریم کربن برای رودری و کنسول، اضافه شدن ایزوفیکس، کامپیوتر سفری جدید و ...

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • سیستم تعلیق کارآمد
    • اضافه شدن کروز کنترل
    • موتور یورو 5
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر EF7 یورو 5
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 115 اسب‌بخار
  • گشتاور 159 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4534 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1257 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

58 دیدگاه

nashnas(159 روز پیش)

سلام خدمت دوستان عزیز امید وارم حالتون خوب باشه ... بنده سورن پلاس تحویلی 1400 گرفتم و بشدت ازش راضی ام تو سربالایی ماشین اصلا کم نمیاره برعکس پارس tu5 که سربالایی ها مثل پراید میمونه... کامتارو که میخوندم با دنا پلاس مقایسه کرده بودین خاستم بگم من به مدت 6 ماه دنا پلاس داشتم و اصلا راضی نبودم جلو داشبورد ماشین بشدت خشک و بی کیفیت بود و بعد یک ماه سروصدای داخل کابین روانیم کرده بود و بخاطر همین فروختمش... ولی سورن پلاس رانندگی نرمی داره و جلوداشبورد باکیفیت و بدون سرو صدایی داره فضای داخل کابینش بیشتر از دنا پلاس هستش و فقط تنها برتری دنا پلاس نسبت به سورن پلاس مانیتورشه وگرنه هیچ گونه برتری نسبت به سورن پلاس نداره... در کل سورن ماشین مهندسی تر و بهتریه وقتی خودتون سوار هردوتاشون بشید بهتر حرفمو درک میکنید... با تشکر از سایت باما

اخسثهد (35 روز پیش)

بنده هردوتاشونو داشتم و گفتم سورن پلاس بهتره ولی با این حرفتون که سروصدای داخل دنا پلاس اینقدر زیاده راننده کلافه شده نیست.اتفاقا یکی از خصوصیاتش آروم و بیصدا بودن و عایق‌بندی خوبشه‌.الیته بنده مدل دنا پلاس فول ساخت ۹۷و سند ۹۸خورده بود این ۱۴۰۰رو نمیدونم‌

Mohamad167 (5 روز پیش)

سلام با قسمت داشبورد دنا کاملا باهات موافقم بخاطر جنسش بعد مدتی به سر و صدا میوفته از این نظر کیفیت سورن بهتره من جفتشو داشتم قطعا سورن پلاس از دنا معمولی بهتره ولی دنا پلاس بخاطر یکسری امکانات بیشتر رو ترجیح میدم به سورن پلاس

HHU(179 روز پیش)

درود در مورد رینگ های ماشین هنوز هم با رینگ تراش خورده تحویل میدن یا سری های جدید با رینگ ساده تک رنگ هست؟ رنگ ماشین هم تو نوع رینگ تاثیر داره؟

Djv (178 روز پیش)

من شنیدم که رنگ سفید رو با رینگ های تک رنگ تحویل میدن و رنگ های خاکستری متال و مشکی و آبی کبود رو با رینگ دو رنگ تراش خورده تحویل میدن.

Mehdi1357 (174 روز پیش)

شانسیه الان مال من سفیده تک رنگه نوشته بود دورنگ

M.senobari (172 روز پیش)

آقا مهدی 1357 اولا که انشالله مبارکه و یه سوال دارم ماشینتون سنسور جانبی داره؟ و اینکه کفی صندلی راننده ارتفاعش تغییر میکنه و همچنین فرمان؟

ali076 (168 روز پیش)

فقط رینگ کم آوردن و هزینه پایین آوردن (: تحویل سری اولی خیلی چیزاش با کیفیت تره

ssfree (9 روز پیش)

سلام اقای صنوبری ببینید این ماشین سنسور جانبی نداره فقط سنسور عقب داره که البته تو بازار ازاد سنسور جانبی نصب میکنن ولی ارزش نداره چون ماشین از فابریک در میاد ارتفاع یا همون کفی صندلی و فرمون قابل تنظیم هست

bbaa(126 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما سورن پلاس بهتره یا دنا معمولی درضمن اگر کسی تا الان از سورن پلاس استفاده کرده نظرش را هم به من بده ممنون میشم.

Ijfyhv (125 روز پیش)

صد در صد سورن پلاس

mahf (111 روز پیش)

صدرصد سورن پلاس

Khmh (101 روز پیش)

دنا

Mahan84 (55 روز پیش)

سلام ببین شاید اگر دنا پلاس میشد انتخاب سخت میشد ولی الان که دنا معمولی هست صد در صد سورن پلاس

ssfree (9 روز پیش)

سورن چون نرمتر و پر اپشن تر و جادار تره

Zarabi(21 روز پیش)

ببخشید ما ۱۵ ساله که یه پژو ۶۰۵ مدل ۸۵ داریم از صفر دست خودمون بوده الان تصمیم داریم عوض کنیم با یه سورن پلاس چند تا سوال دارم شتابش خوبه یعنی مثل ۲۰۶ هست یا نه دوم اینکه موتورش موتور قویه در مقایسه با سنمد ساده یا نه و سوم راحتی و فضای کابینش چطوره .. اگه گیشه سریع تر جواب بدید خسته نباشید ممنون

Zarabi (18 روز پیش)

لطفا جواب بدین نمیدونم عوض کنم یا نه

8Mohammed (16 روز پیش)

۸ سال سمند ال ایکس ای آف ۷ داشتیم، الان هم ۲ ماهه سورن پلاس گرفتیم. از ماشین قبلی خیلی نرمتر هست، فضا از دنا، دنا+ و بزرگتر و بسیار جادارد. قدرتش بسیار خوبه و از سمند معمولی هم قوی تره. مصرفش هم تو شهر ۱۲ و تو جاده ۶تا۷ هست. اگر روغنش رو سر موقع عوض کنی هیچ خرجی ندارد. ما تو ۸ سال فقط روغن و تسمه تایم عوض کردیم.

ssfree (9 روز پیش)

نههه عوض نکنیاااا.ببین پژو 605 لامصب f15واقعی هست من خودم سمند بازم ولی این پژو اصل فرانسه اس هیچ وقت این اشتبا رو نکن پژو 605 هم قویتره هم بزرگتره هم با کیفیت تره هم پر اپشن تره از نظر من اگه از 605 خسته شدی اصلا سمت ایرانیزه نرو برو یا نیسان تینا یا کیا اپیروس یا سراتو یا از را یا سوناتا یا نمیدونم بی ام و مدل پایین ولی بی ام و نه چون خرجش زیاده میگم یا مگان یه چیزی بخر که ایرانیزه نباشه چون واقعا بعد یه ماه دیوونه میشی اصلا نمیتونی با سمند کنار بیای اگه مثلاتا الان 405 یا زانتیا یا پرشیا داشتی مطمئن باش بهت میگفتم سورن پلاس یا دنا پلاس بگیر ولی نه هیچ وقت این اشتباه رو نکن یا همون رو نگهدار یا با یکی از اینا که گفتم طاق بزن

ali076(168 روز پیش)

تنها نقطه ضعفش ظاهرشه / که هر کی پسندید دیگه نگران نباشه / کیفیت ساختش نسبت به هم رده هاش واقعا سر تره / دلیل اظهار نظر منفی سایت به کیفیت ساخت پایین نمیدونم از کجاس/کاش با دلیل بگن / چون من هرچی مقایسه میکنم با دنای فامیلمون / سورن کیفیت بهتری داره

مرتضی هستم! (167 روز پیش)

علی جان ارادت. طبق گزارش کیفی، هم سورن و هم دنای معمولی هردوتاشون 3 ستاره هستند اما سورن در جایگاه پایینتری نسبت به دنا قرار گرفته.

mhmamhi (125 روز پیش)

علی آقا قطعا دنا پلاس بهتره از همه نظر ، لذت رانندگی با دنا پلاس یه چیز دیگه ، جناب مهندس که انقدر از مهندسی حرف میزنی ، یعنی طراحی خوشگل دنا پلاس مهندسی نیست و دو تا چراغ عوض کردن و شده سورن بعد میگی مهندسی ، در ضمن مقایسه این دوتا خودرو اشتباست موتورشون که یکیه و از یه شرکت هستن

hamed141 (82 روز پیش)

اتفاقا ظاهرش خوبه که

Hjjjjjjj (10 روز پیش)

لذت سواری دنا مگه چجوری هستش دوست عزیز من سوار شدم کوبش مثل سمنده خیلی خشک هستش

mohammads1(29 روز پیش)

سلام دوستان. من سورن پلاس گرفتم صفر گرفتم گاز و که فشار میدی دو ثانیه اول نه راه میره نه دور موتور بالامیره. یه صدای پت پت هم اگزوز میکنه بعدش راه میره. هرجا نشون دادم گفتن مشکلی نداره. میشه راهنمایی کنید؟

Mahdi258078 (27 روز پیش)

ریمپش کن

j5518 (27 روز پیش)

منم گرفتم همینجوریه،ازنمایندگی اَشنابودپرسیدم،گفت همشون اینجوری هستن،وبعدیکم کارکردن درست میشه

Mahan84 (25 روز پیش)

این بخاطر دریچه گز برقیشه در ضمن این هم بگم ریمپ نکنید اگه ریمپ کنید گارانتی لغو میشه

Mahdi314 (12 روز پیش)

شمع و وایر رو چک کن

Qeryuu64r(34 روز پیش)

ماشین نسبت به رقبا عالی و سواری عالی و داخل ماشین با کلاس

اخسثهد(35 روز پیش)

سلام.بنده آخرین مدل دنا پلاس فول که تولیدش تا ۹۷بود داشتم البته سندش ۹۸خورده بود باید بگم‌بنده مثل بسیاری از دوستان که واقعا پشیمون هستن و بروی خودشون نمیارن البته تا بمدت بدترین خودرو ایران‌خودرو و همچنین گرونترینشون همین دنا هست.سمند معمولی باز از این خودرو که نمیشه سرنشین عقب سوار کنی خیلی بهتره.شما دنا پلاسو داشتی بعد ازش تعریف میکنی؟درب دنارو ببین چقدر بدنه محکمی داره و البته سنگین اصلا و به هیچ وجه نمیشه گفت خودرو خوبیه و اصلا اون حس رانندگی اسپرت و نامیده برعکس ظاهرش که خودرویی اسپرت دانلود همچنین موتورش کاملا معمولیه و بی جون.سنگینه داداش.اگه حداقل یکماه داشتی باز پشیمون میشی از خریدی اونم با اون قیمت .داشبورد جلو آنقدر پایین و گنده هست که‌حتی بنده با قد ۱۸۰معمولی زانو به استارت میخوره.این داشبورد با این حجم باید بندازم رو بلیزر😅😉اگرم بخوای راحت بشینین پشت فرمون سرنشین عقب رو نمیشه سوار کرد.حتی کفه پای سرنشین عقب در حالت عادی به صندلی میچسبه.ظاهر خیلی خوبی داره ولی از داخل هیچکدوم از سرنشینان از لحاظ دیدراضی نخواهند بود.به نظرم اول باید داخل خودرو راحت بود احساس آرامش و آزادی داشته باشی نه احساس خفگی کنی و جاتون بزور بشه.دقیقا انگار کوپه گرفتی در سایز مینی.البته ی نکات مثبتیم داره که البته باید در اولویت چندم گذاشت.صداش کناره بدلیل عایق‌بندی خوب و بدنه محکم .همه چیش با ی آچار کشی از درها و موتور و بدنه در سرویس گارانتی اول بعد آچارکشی کاملا چفت میشن.ایمنی قابل قبولی داره .چونکه سنگینه تا پا بزاری رو ترمز قشنگ میاد تا صفر ولی خیلی طول می‌کشه بره تا ۱۰۰.این نکته داشته باشین که دنا پلاس های فول قبل با سانروف خیلی با کیفیت تر از این جدیدها بودن میتونین برین رانندگی کنین متوجه میشین. بنده الان حواله سورن پلاس گرفتم .چابکتره ظاهرش و بدنش به فضای داخل میخوره ایمنی نسبتا خوبی داره.الانم ظاهرش اسپرت تر شده.ارزونتره خیلی قیمتش نسبت به همه محصولات ایرانی و بعضی چینیها بصرفه هست.سرنشیناشم از راننده تا مسافر و صندلی عقب کاملا راضی هستن و احساس خیلی راحتی دارن.

Amir1384mahdi(55 روز پیش)

شاید کسانی باشن که نخوان خودرویی با ظاهر لوکس و خفن سوار شن و بخوان یه ماشین با چهره ای زیبا و معمولی با امکاناتی که کارراه بنداز باشه و لیست بلند بالای آپشن که شاید نصفش اصلا کارایی براش نداشته باشه و ازش استفاده نکنه براش اهمیت چندانی نداشته باشه که سورن پلاس یکی از بهترین گزینه هاست

Mahan84(151 روز پیش)

سلام ببخشید رینگ های این ماشین مانند دنا های جدید ۵ پیچه هست یا مثل پژو پارس و ۲۰۶ و ... ۴ تا پیو داره؟

iygfuyh (149 روز پیش)

5

Mahan84 (149 روز پیش)

لطفا کسانی که رینگش رو باز کردند و دیدن یا کسایی که تو کار رینگ خودرو هستند جواب بدهند،خیلی ممنون میشم

ssfree (63 روز پیش)

5 پیچه. اون قاب مشکی وسط رینگ رو در بیار متوجه میشی

HHU (58 روز پیش)

4 پیچ هست

Show More