مشخصات فنی سمند سورن پلاس EF7 بنزینی سال 1399 - 1404

441 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
در ادامه پروژه‌های پلاس‌سازی محصولات داخلی، ایران خودرو در زمستان 98 برای نخستین‌بار دست به رونمایی سورن سال جدید است؛ خودرویی که البته در پاییز 99 و با نام «سورن پلاس» به خیابان‌ها آمد. سورن پلاس، که باید آنرا دومین فیس‌لیفت خانواده سورن بدانیم، در واقع همان سورن ELX است ولی با این تفاوت که موتور یورو5 و کروز کنترل
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.2
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
4/10 کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
سیستم تعلیق کارآمد
اضافه شدن کروز کنترل (نسبت به سورن معمولی)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)
عرضه مدل XU7P با امکانات بهتر (از زمستان 1402)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
کمبود تجهیزات در نسخه دوگانه‌سوز

تریم های سمند سورن

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1399 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

153 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4534 میلی‌متر

عرض

1944 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1240 کیلوگرم

حجم باک

63 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

(از پاییز 1402)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

(از پاییز 1402)

کنترل پایداری (ESC)

(از پاییز 1402)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

(از پاییز 1402)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

(از پاییز 1402)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - چراغ پوزیشن عقب

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان جدید (طرح دنا)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش

مانیتور

سفارشی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر کامپیوتر سفری در بالای داشبورد - (نشانگر تعویض دنده: از پاییز 1403)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه با دوخت قرمز

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

(پاور ویندوز: سفارشی) - (آنتی‌ترپ: سفارشی)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای سمند سورن پلاس EF7 بنزینی در بازار

رانا پلاس

رانا پلاس

مقایسه
دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

مقایسه
دیدگاه کاربران
سرعت دیروز
درود به دوستان بنده ۴۰۵ دارم از ۹۶ صفر گرفتم و تا الان خداروشکر جز مصرفی هیچ خرجی نداشته قبول دارم هیچ امکاناتی نداره اما قدرت موتورش حرف نداره آخرین بار مشهد رفتم تونستم ۲۲۰ تا پر کنم البته به قیمت ۷۵۰ تومن جریمه دوربین اینارو گفتم که بدونید هیچ ماشینی در بین ایرانی ها به ۴۰۵ نمی‌رسه از لحاظ قدرت و سرعت ضمنا خیلی از ماشینای خارجی هرکاری کردن نتونستن بهم برسن مثل تیگو فونیکس فیدلیتی و جالبه بدونید همین سورن پلاس هم جاموند پارس تارا دنا پلاس توربو و ... اقعا اگه امکانات براتون مهم نیست فقط ۴۰۵ بخرین هیولاس
پاسخ
0
0
0
Irrr دیروز
مگه قراره یه ماشین ایرانی توی جاده های خراب کشور چند کیلومتر سرعت بره... بیشتر از 110 که نمیشه رفت ... سربالایی هم حداقل هشتاد تا... بعضیا انگار میخوان توی جاده مسابقه بدن که میگن فلان ماشین شتاب و سرعتش خوبه و فلان ماشین خوب نیست. دیگه از پراید ضعیفتر نداریم سربالایی رو با دو سه نفر سرنشین هشتاد تا می‌ره
پاسخ
0
0
0
Irrr دیروز
انتظارات بعضی‌ها از خودروی ایرانی = شتاب و سرعت لامبورگینی. ، قدرت فورد آمریکا ،. امکانات مرسدس بنز ، صدای موتور بی ام و ، مصرف سوخت در حد خودروهای اروپا ، کلا همه این چیزها رو در خودروی ایرانی میخوان. بعضیا هم الکی نظر میدن و سورن ایکس یو رو مثل آردی میدونن
پاسخ
0
0
0
تتل 2 روز پیش
سلام دوستان بنده سورن ef7دارم مدل آخر 99خیلی خیلی ازش راضیم حتی تو سربالایی بعضی جاها با پنج هم راحت بدون هیچ فشاری میکشه ولی افسوس پول لازمم الان میخوام بفروشم تارا صفر گرفتم ولی سورن سگش به اون شرف داشت هون درجا فروختم
پاسخ
0
0
0
محسن‌منشادی 1404/2/7
سلام دوستان عزیز بنده چهار ماه هست که سورن xupخریدم با پولی که داشتم حق انتخاب صفر کیلومتر بین رانا پلاس و سورن پلاس بود . سوخت داخل شهر صدی ۹ و جاده صدی ۷ هست البته شهرستان ما کم ترافیک هست. شروع به حرکت اوایل ضعیف بود که با تنظیم دریچه گاز خوب شد. زیرپای خوبی داره بخصوص توی دور که لذت بخشه کابین جادار، سواری واقعا نرم ، رانندگی راحت ، کابین به روزتر و استاندارد های ۸۵گانه از مزیت هاش هست. فعلا تا ۱۰هزارتا هیچ آزار و اذیتی نداشته. تنها عیب و بزرگ ترین مشکل این ماشین به نظرم فقط صدای‌ موتور بلندش هست بخصوص در حالت درجا که روی مخ هست. هزینه روغن ها موتورش هم خیلی بالاس. درکل نسبت به اختلاف قیمتش با سورنef7 ارزش داره. از رانا پلاس هم خیلی سر تره چون رانا لذت رانندگی نداره و به نرمی و جاداری سورن نیست. زیباترم به نظر من نیست. نسبت به پولی که بابتش دادم خیلی راضیم امیدوارم نظراتم کمک کننده باشه
پاسخ
0
0
1