• مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng
  • مشخصات فنی sorenpluscng

مشخصات فنی سمند سورن پلاس EF7 دوگانه سوز سال 1399 - 1403

323 دیدگاه
سال
در ادامه پروژه‌های پلاس‌سازی محصولات داخلی، ایران خودرو در زمستان 98 برای نخستین‌بار دست به رونمایی سورن سال جدید است؛ خودرویی که البته در پاییز 99 و با نام «سورن پلاس» به خیابان‌ها آمد. سورن پلاس، که باید آنرا دومین فیس‌لیفت خانواده سورن بدانیم، در واقع همان سورن ELX است ولی با این تفاوت که موتور یورو5 و کروز کنترل
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
سیستم تعلیق کارآمد
اضافه شدن کروز کنترل (نسبت به سورن معمولی)
عرضه مدل XU7P با امکانات بهتر (از زمستان 1402)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
کمبود تجهیزات در نسخه دوگانه‌سوز

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7 دوگانه سوز

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

153 نیوتن‌متر

شتاب

12.8 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4534 میلی‌متر

عرض

1944 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1360 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی - مخزن گاز 100 لیتری

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر کامپیوتر سفری در بالای داشبورد

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه با دوخت قرمز

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Abolfazldehgan دیروز
سلام دوستان من قبل از خریدن این ماشین پارس سال داشتم صفر از کارخونه در آورده بودم حدود 18هزار تا باهاش رانندگی کردم و بعد سورن پلاس رو خریدم حدود 25 هزار تا هم با این رانندگی کردم هر دو تا شوند از صفری دست خودم بود یه مراتب سورن پلاس از هر لحاظ سه سر و گردن از پارس بالاتره . ترمز . بدنه مقاوم . موتور به مراتب قوی تر از ویژگی های برتر این ماشین نسبت به پارس سال هستش و اینم بگه که این های که من گفتم ماشین ایرانی هستش و قابل مقایسه با خودرو های خارجی نمی باشد من فقط بین این دو تا مقایسه کردم با تشکر
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/4/1
سلام دوستان من پارس tu5 مدل ۹۹ دارم سورن پلاس هم ثبت نام کرده بودم الان نزدیک تحویل گرفتنش هستم به نظرتون کدوم رو بردارم برای استفاده بهتر هست ؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/4/2
پژو پارس همیشه خواهان و بازار دست دوم خوبی داره ولی سورن پلاس با اپشن هایی که بهش اضافه شده مقداری به سرنشین احساس خوشایندی میده شاید انچنان زیاد نباشه ولی خوب بهتر از هیچیه اگر قصد فروش رو ندارین سورن پلاس ماشین خوبیه و مخصوصا در جاده ها میتونه لذت بیشتری رو احساس کنید
0
1
Ramin68 1403/3/28
با 650 تومان پارس xu7p بهتره یا سورن پلاس xu7p؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/3/30
سمند چون بدنه قوی داره و امکانات بیشتر پارس داره من xu7p یمند دارم برا فروش صفر هرکی پارس داره دنبال معاوضه با سمند هست چون پارس ضربدر سقف حذف کردن فقط یه پوسته نازک داره که دست بذار رو سقف قشنگ تا میشه به داخل همه ستونها مستقیم به قف وصله بدون رابطه ستون سمند دارم تحویل 1402 11 25 تحویل گرفتم خط تولید تهران سفر برا فروش نگی میخوات سمند بهم بده ولی خودت پاس دیدی یذره سقف فشار بده بعد چند کیلومتر از همه جاش صدا میات و صدای موتور داخل کابین واضح هست
0
0
ناشناس 1403/3/23
سلام لطفا راهنمایی کنین بین سورن پلاس بنزینی و دوگانه کدوم را بردارم شنیدم میگند دوگانه ها۱۴۰۳ خب نیستند و منیفولد هاشون پلاستیکیه، ایا راسته؟
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1403/3/30
اگه خونگی هست بنزینی بگیر
0
0
Hossini123 1403/3/27
بله درسته و اگر برای مصرف شخصی میخواهید نا کاری سورن پلاس خریداری کنید ولی اگر قیمت بنزین گرون بشه ماشین های دوگانه افزایش بیشتری خواهند داشت
0
0
samani 1403/3/21
اگر واقعا قصد خرید این ماشین دارید تا اخر بخوانید درود بنده 2000 کیل.متر هست توی 15 روز پشت این ماشین نشستم و رانندگی میکنم بنظرم دقتم توی ماشین بد نیست برای همین چون از این ماشین تجربه ای کسب کردم در اختیارتون میزارم شاید بکارتون بیاد 1- بنظرم راگر انصاف داشته باشیم ماشین نرمی هست خصوصا تو جاده و تو بالا پاینیای جاده نه موج های ریز و ... 2-بنظرم تو نگاه اول کیفیت کابین قابل قبول بوده اما کیفیت قطعات زیر بندی و کلی خوردو افتضاح 3- ماشین 16کیلومتر بود من تحویل گرفتم همون ب بسملا زیر بندی سمت راست عقب و جلو صدای ازار دهنده میداد خصوصا جلو 4-از مانیتور و سیستم صوتیش توقع منطقی داشته باشید مناسبه نه صدای خیلی بیس دار 5- کیفیت دوربین دنده عقب قابل قبوله 6-سیستم کولر ماشین من خنده داره شما مثلا تهویه و خحالت باد و شدتتشو تنظیم میکنید از ماشین پیاده میشید خاموش میکنید بعد که مجدد سوار میشید هر چند تایم کوتاه ثانیه ای همه تنظیمات ریست شده و باید حتی از اول تهویه رو روشن کنید و این بنظر افتضاحهه 7- امپر بنزین بعد یک هفته کلا خطا میده خطا زیاد که کلا گیجتون میکنه 8- سنسور اکسیزن من خراب بوده ب بسملا درخواست دادت بیاد ماشینم تو حالت دنده 1-2 کم جونه که شاید بعد تعویض این سنسور مشکل حل بشه 9-ماشین تو حالت پارک روی کمک هارو فشار بدید بالا پایین کنید بشدت نرمه که اصلا برای جاده و خصوصا سر پی چ خوب نیست و میتونه باعث چپ کردن ماشین بشه 10- کیفیت داشبور و حتی قاب دور کیل.متر قابل قبول ه نرم هست و باعث کم صدایی اتاق میشه 11- توی سرعت بالا 160-170 ماشین واقعا کم صداست من تعجب کردم از ماشین ایرانی سمند این توقع نداشتم 12- کولر تو شهر خنکیش از 100 میشه بهش 80داد اما تو جاده اصلا خوب نیست نمایندگی گفت گاز کم داره ماهم گاز نداریم به کولر ساز مراجعه کردم و صحبت کرردم گفتن این مورد بیشتر به ترموسات کولر میخوره هنوز رفع عیب نکردم توضیح مهم کلا دلم توی این 2000 کیلومتر از نمایندگی پره حرفاشون و دلایلشون بیشتر خننده داره و به ادم و شعورش توهین میشه خلاصه و جمع بندی الان به سه هفته قبل برگردم با جمیع موارد این دو هفته قطعا صفر بر نمیدارم مدل 1400-1401 میخرم با دست بالا 20.30 میلیونم خرجش میکنم میکنمش صفر سوار میشم و درد سر نمایندگی و دوندگیاای الکی و حرف بی حساب نداشته باشم تازه هنوز اول راهم بدبختیای ایران خوردو زیاده انگار قطعات زیربندی و ماشین بشدت بی کیفیته قصد داشتم ماشین صفر بخرم تعمیرگاه نریم اما انگار اشتباه کردیم و واقعا پشیمانم موفق باشید
پاسخ
0
0
1