بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس
بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس
بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس
بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس
بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس
بررسی مشخصات زامیاد پادرا پلاس

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 1397 دیدیم. در آن زمان، زامیاد نگران بود که مبادا تولید وانت نیسان Z24 و Z28 را بدلیل استانداردهای 85گانه از دست بدهد. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جانشین وانت نیسان آبی، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال 1398 به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و از نیمه دوم سال 1399 به بازار آمد. مهم ترین نکته درباره پادرا پلاس این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی وانت پادرا، همان شریک قدیمی زامیاد، یعنی شرکت فودای (Foday) است. پادرا پلاس نیز در واقع نسل جدید فودای لیون اف 16 یا LION F16 محسوب می‌شود وانت پادرا پلاس نسبت به وانت‌ پادرا (سری قدیم)، ویژگی‌های نسبتا خوبی دارد مانند: دستگیره آسان بازشو، شیشه بالابر و آینه برقی، صندلی جدید با ارگونومی بهتر، صندلی 3 حالته راننده، بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)، سیستم صوتی جدید، قابلیت نصب مانیتور، قابلیت نصب ایربگ، فرمان هیدرولیک، مه شکن جلو و عقب، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسه ای عقب، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمزهای ABS به همراه EBD. شرکت زامیاد برای وانت پادرا پلاس، در ابتدا از همان پیشرانه 2.4 لیتری وانت پادرا (سری قدیم) استفاده می‌کرد که استاندارد یورو 4 داشت اما از بهار 1400، زامیاد موفق شد تا مدل‌های یورو 5 این وانت را هم با موتور ارتقایافته +M24 بسازد. این موتور بهبودیافته، همان موتور نیسان آبی است ولی تغییرات خوبی در آن اعمال شده مانند: طراحی مجدد منیفولد دود، مجموعه کاتالیست جدید، کالیبراسیون EOBD، استفاده از سیستم سوخت رسانی جدید (Return Less) و تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی. در موتورهای +M24 زامیاد، مشخصات خروجی موتور (توان و گشتاور) تغییر محسوسی نکرده و مدل‌های یورو 4 و یورو5 آن مشابه یکدیگرند اما در عین حال، مصرف سوخت در مدل‌های یورو 5 حدود 1.5 لیتر کمتر از مدل‌های یورو 4 است. شرکت زامیاد در اواسط سال 1401، مدل دوگانه‌سوز پادرا پلاس را هم به بازار آورد. در این مدل، خروجی موتور در حالت بنزین، تفاوتی نکرده اما در حالت گاز، قدرت موتور حدود 14 واحد و گشتاور نیز حدود 27 واحد، کاهش یافته است. کاهش 15 لیتری حجم باک بنزین و کاهش 140 کیلوگرمی ظرفیت بارگیری، از دیگر تفاوت‌های فنی میان مدل بنزینی با مدل دوگانه‌سوز است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای زامیاد پادرا پلاس

    • بهبود امکانات و طراحی
    • بهبود آلایندگی موتور
  • معایب زامیاد پادرا پلاس

    • عدم تغییر پیشرانه
    • مصرف سوخت
    • کیفیت ساخت
    • نداشتن ایربگ
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر (M24)
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 94 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 90 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 5230 میلی‌متر
  • عرض 1700 میلی‌متر
  • ارتفاع 1725 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3030 میلی‌متر
  • وزن 1711 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 7.00R16
  • چرخ عقب 7.50R16
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 1940 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز (M24)
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 80 اسب‌بخار
  • گشتاور 160 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 90 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 5230 میلی‌متر
  • عرض 1700 میلی‌متر
  • ارتفاع 1725 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3030 میلی‌متر
  • وزن 1850 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 7.00R16
  • چرخ عقب 7.50R16
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 1800 کیلوگرم - مخزن گاز 112 تا 120 لیتر

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
2 دیدگاه

CitroenXsara(134 روز پیش)

موتور این که بهبود یافته هستش چطوره که هم قدرت و گشتاور کمتری داره و هم فقط ۹۰ تا میره

Bardo1392(140 روز پیش)

فرقی با نیسان نداره....ولی واس خریدار توصیم اینکه مزدا بگیر به جاش بقیه پولاتم بزار جیبت...والا میخوای چیکار آخه ۳ تن یا ۴ تن بار بزنی.... همون ۲ تن بزن به مزدا هم استهلاک پایینی داره هم مصرف سوخت و راندمان بهتری از این موتور زد ۲۴ بت میده بعدشم برو به زندگیت برس ....والا بوخدا