نگاهی کوتاه به شاسی‌بلند پرچم‌دار سانگ یانگ

سانگ یانگ رکستون جدید: سورپرایزی از کره

22 آذر 1397 12:30

شرکت کره‌ای سانگ یانگ که سال پیش از نسل دوم رکستون رونمایی کرده بود، آن را در بازارهای مختلف جهانی از جمله ایران عرضه کرده است. در این بین، رکستون چند ماهی می‌شود که وارد برخی بازارهای جهانی جدید شده و همین، سبب شده تا برخی مجله‌های خودرویی آن را نقد و بررسی کنند. جالب این که، از همه این بررسی‌ها، رکستون سربلند بیرون آمده است. به همین بهانه، ما نیز قصد داریم نگاهی کوتاه به این خودرو بیندازیم.

نسل دوم این خودرو سال 2017 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و رامک خودرو، پیش فروش آن را تقریباً 6 ماه بعد آغاز و از اواخر تابستان 97، روانه بازار ایران کردظاهری زیبا و جذاب

طراحی بدنه این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار بهتر شده و این موضوع را در افزایش فروش قابل توجه نسل جدید رکستون به وضوح می‌توان دید. نسل جدید شاسی‌بلند پرچم دار سانگ یانگ به جرات می‌توان گفت در این بخش هیچ شباهتی به مدل قبلی رکستون ندارد و طراحان شرکت، به خوبی از زبان طراحی جدید سانگ یانگ در جای جای بدنه آن استفاده کرده‌اند. در طراحی ظاهری خودرو، می‌توان برخی عناصر طراحی تیوولی را دید.

شاسی‌بلندی بزرگ

بله، رکستون G4 با داشتن ابعادی برابر با 4850 میلی‌متر طول، 1960 میلی‌متر عرض و 1825 میلی‌متر ارتفاع یک شاسی‌بلند بزرگ محسوب می‌شود. رکستون جدید به‌قدری بزرگ است که بتواند هفت سرنشین بالغ را داخل کابین خود جای بدهد. البته ذکر این نکته ضروری است که این خودرو، در خانواده شاسی‌بلندها، در سگمنت سایز متوسط‌ها جای می‌گیرد.

کابین لوکس و جادار

کابین حس و حال بسیار لوکسی داشته و هیچ ایرادی را نمی‌توان به آن گرفت. در این بخش شاهد مواردی مانند روکش چرمی، تزئینات مشکی پیانو، پنل های چوب مصنوعی و سطوح نرم هستیم. مهم‌تر از همه، پشت صندلی‌های ردیف جلو فضای پای بسیار خوبی در اختیار سرنشین‌ها قرار گرفته است. صندلی‌های ردیف سوم هم بد نیستند و به راحتی می‌توانند دو سرنشین بالغ را در خود جای بدهند، گرچه در سفرهای طولانی این دو سرنشین بالغ ممکن است کمی اذیت شوند.

آفرود به سبک رکستون

به لطف ساختار اتاق روی شاسی، سیستم دو دیفرانسیل و دیگر تجهیزات ویژه ارائه شده روی این شاسی‌بلند کره‌ای، رکستون جدید در آفرود هم شما را روسفید خواهد کرد. فرمان خودرو نرم ولی دقیق است و سیستم تعلیق به خوبی می‌تواند از پس ضربه‌های وارده به اتاق بر بیاید.

ظرفیت بکسل 3.5 تنی آن بدون شک یک مزیت بزرگ برای رکستون جدید محسوب می‌شود. با این اوصاف، نسل جدید سانگ یانگ رکستون را می‌توان یک خودروی بسیار خوب در سگمنت بسیار پررقابت شاسی‌بلندها دانست.

مملو از تکنولوژی

از برخی مهم‌ترین امکانات و تجهیزاتی که نسل جدید رکستون دارد می‌توان به مواردی مانند ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشگیری تصادف جلو، هشدار خروج از خط و کمکی نوربالا اشاره کرد. داخل کابین همچنین شاهد یک صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی 8 اینچی با پشتیبانی از Apple کارپلی و اندروید اتو هستیم. این خودرو همچنین به صورت استاندارد به مواردی مانند تهویه مطبوع اتومات دوگانه، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و سنسور پارک عقب مجهز است.

فرمان‌پذیری می‌توانست بهتر باشد

با توجه به این واقعیت که مانند هیوندای سانتافه شاسی و اتاق رکستون G4 یکپارچه نیست و خودرو به یک شاسی نردبانی مجهز است، سر پیچ‌ها رکستون عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد. به این مواردی مانند ارتفاع بالا، وزن سنگین، تکان‌های بدنه نسبتاً شدید و فرمان نه چندان دقیق را اضافه کنید و خودتان خواهید توانست در مورد فرمان‌پذیری آن قضاوت نمایید. البته به لطف همین شاسی نردبانی، وقتی که دل به جاده خاکی می‌زنید برگ برنده در اختیار رکستون قرار می‌گیرد.

رکستون G4: امپراطوری از شرق

در بازار کشورمان، رکستون جدید به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 221 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. البته در بازارهای جهانی شرکت سانگ یانگ آن را با یک پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری 178 اسب‌بخاری هم می‌فروشد. مدل بنزینی با یک جعبه‌دنده 6 سرعته ساخت شرکت ژاپنی آیسین وارد بازار شده و برای مدل دیزلی، شرکت یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتومات ساخت مرسدس‌ بنز را در نظر گرفته است.

نسل دوم سانگ یانگ رکستون سال 2017 ابتدا در نمایشگاه سئول رونمایی شد و بعداً در نمایشگاه فرانکفورت همان سال، شاهد معرفی جهانی این خودرو بودیم. در ایران این خودرو از سال 97 در بازار توسط شرکت رامک خودرو عرضه شده است. البته نخستین پیش فروش آن از اواخر سال 96 توسط این شرکت شروع شد و نخستین نمونه‌ها، از شهریور سال 1397 در اختیار خریداران قرار گرفتند. نسل جدید این خودرو در ایران با نام G4 به قیمتی حول‌وحوش 688 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

نظر شما در مورد این شاسی‌بلند پرچم‌دار سانگ یانگ چیست؟ آیا تجربه سواری با آن را داشته‌اید؟ لطفاً نظرات و دیدگاه‌های خود را «باما» به اشتراک بگذارید.

دیدگاه کاربران