یورو انکپ در سگمنت‌های مختلف بررسی کرد

معرفی ایمن ترین خودروها در سال 2018

23 آذر 1397 13:00

پس از انتشار نتایج ضعیف نسل جدید جیپ رانگلر و فیات پاندا در تست‌های تصادف، حال موسسه یورو انکپ (Euro NCAP) اقدام به انتشار لیست ایمن ترین خودروهای سال 2018 در هر کلاس کرده است.

موسسه یورو انکپ امتیازات هر خودرو را در بخش‌های چهارگانه تست در نظر می‌گیرد همچنین خودروها بر اساس استانداردهای همان سال سنجیده می‌شوند تا ارزیابی در شرایط برابری انجام گیرد.ایمن ترین خودروی سال 2018 در سگمنت خودروی خانوادگی کوچک (Small Family Car)، آخرین مدل مرسدس بنز A کلاس بوده است. این هاچ‌بک جمع‌وجور موفق شده در زمینه ایمنی از رقبای هم کلاسش بهتر ظاهر شود. کلاس A توانسته در بخش سرنشین بزرگسال 96 درصد، در بخش سرنشین خردسال 91 درصد و در بخش محافظت از عابر پیاده 92 درصد به دست آورد و در زمینه تجهیزات کمکی ایمنی هم 75 درصد کسب کرده است.

اما مدال طلای ایمنی در کلاس خودروی خانوادگی بزرگ (Large Family Car) به لکسوس ES اهدا شده است. این سدان ژاپنی که جایگزینی برای مدل GS محسوب می‌شود، موفق به کسب 5 ستاره شده است. ES در بخش سرنشین بزرگسال 91 درصد، در بخش سرنشین خردسال 87 درصد و در زمینه محافظت از عابر پیاده 90 درصد کسب کرده است. اما در زمینه تجهیزات کمکی ایمنی، لکسوس ES مدل 2019 توانسته 77 درصد را به ثبت برساند.

به علاوه، لکسوس ES300h موفق شده در میان خودروهای هیبریدی و الکتریکی تست شده توسط این موسسه در سال 2018 نیز بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کند.

اما ایمن ترین خودروی سال 2018 در کلاس شاسی‌بلند بزرگ (Large Off-Road)، هیوندای نکسو (Nexo) بوده است. این کراس‌اور هیدروژنی موفق شده 5 ستاره ایمنی از این موسسه کسب کند. نکسو در بخش سرنشین بزرگسال 94 درصد، در بخش سرنشین خردسال 87 درصد، در زمینه محافظت از عابر پیاده 67 درصد کسب کرده و 80 درصد هم در بخش تجهیزات کمکی ایمنی بدست آورده است.

برای این که یک خودرو بتواند لقب ایمن‌ترین در کلاس خودش را کسب کند، باید از نظر ایمنی از رقبایش بهتر عمل کند. بدین منظور، موسسه یورو انکپ امتیازات هر خودرو را در بخش‌های چهارگانه تست در نظر می‌گیرد که عبارتند از:

  • سرنشین بزرگسال (Adult Occupant)
  • سرنشین خردسال (Child Occupant)
  • عابر پیاده (Pedestrian)
  • تجهیزات کمکی ایمنی (Safety Assist)

همچنین خودروها بر اساس استانداردهای همان سال سنجیده می‌شوند تا ارزیابی در شرایط برابری انجام گیرد.

دیدگاه کاربران