• تست تصادف دو خودروي هيونداي

وقتی قوانین از برند مهمتر است!

نمایش متفاوت دو محصول هیوندای در تست ایمنی

10 تیر 1401 13:18

صرف نظر از این‌که محل زندگی یک انسان در ایالات متحده باشد یا ماداگاسکار، حفظ جان او از هر چیز مهمتر است و باید توسط شرکت‌های خودروسازی مورد توجه قرار بگیرد.

ضعف قوانین کشورهای مختلف، دست خودروسازان یا شرکت‌های واردکننده را برای عرضه خودروهای ناایمن باز می­‌گذارد.اما چگونه است که خودروهای موجود در برخی کشورهای جهان، از نظر ایمنی عملکرد بسیار ضعیف­‌تری از خود نشان می­‌دهند؟ حقیقت این است که این امر به ضعف قوانین کشورهای موردنظر بازمی­‌گردد، مقرراتی که دست خودروسازان یا شرکت‌های واردکننده را برای عرضه خودروهای ناایمن باز می­‌گذارد.

موسسه Global NCAP با برگزاری تست تصادف از دو محصول جدید یک برند که در کشورهای متفاوت عرضه می‌­شوند، این امر را به صورت عملی به مخاطبان نمایش داده است.

در یک طرف این آزمایش، هیوندای اکسنت قرار گرفته که به عنوان ارزان‌ترین محصول خودروساز کره‌­ای در ایالات متحده عرضه می­‌شود. در سوی دیگر، هیوندای i10 گرند حضور دارد که عنوان مشابه را در بازار خودروی مکزیک از آن خود کرده است. نکته جالب اینکه اکسنت در مکزیک مونتاژ شده و در آمریکا به فروش می­‌رسد، درحالی‌که i10  گراند موجود در مکزیک، از سایت این شرکت در هند تامین می‌­شود.

هیوندای i10 گرند بعد از تست تصادف

پس از وقوع برخورد، آسیب شدیدی به بدنه هیوندای i10  گرند وارد شده، ستون A خم شده و فرمان به سمت سرنشین حرکت می­‌کند. با توجه به نصب تنها دو کیسه هوا در این خودرو، متخصصان Global NCAP ریسک آسیب­‌پذیری آن را بسیار زیاد تخمین می­زنند.

هیوندای اکسنت عملکرد به مراتب بهتری از خود به نمایش گذاشته است. هرچند نمی­‌توان این خودرو را نمونه­‌ای بسیار پیشرفته دانست، اما بدنه موفق به حفاظت از سرنشینان شده و تمامی شش کیسه هوا نیز عمل کرده است.

با توجه به نتایج حاضل از برخورد، با اطمینان می­‌توان ادعا کرد که سرنشینان هیوندای اکسنت از امنیت بالاتری برخوردار است و آسیب کمتری خواهند دید.

هیوندای اکسنت بعد از تست تصادف

بنابر نظر کارشناسان Global NCAP، مهمترین دلیل این تفاوت عملکرد را باید در قوانین کشورها جستجو کرد. البته به دلایل مختلف، سطح انتظارات مشتریان در هر کشور نیز با سایر کشورها متفاوت است و به همین دلیل، شرکت‌های خودروسازی نیز محصولات مختلفی را در مناطق گوناگون عرضه می­‌کنند.

دیدگاه کاربران