در تیراژ محدود 80 دستگاه به یاد 80 سالگی کانتیننتال

رونمایی از لینکلن کانتیننتال نسخه Coach Door

27 آذر 1397 13:13

دو کلمه لینکلن و کانتیننتال را به‌قدری کنار هم شنیده‌ایم که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ها را بدون هم تصور کرد. البته همه مدل‌های لینکلن کانتیننتال در طول تاریخ خودروهایی کلاسیک و نمادین نبوده‌اند، ولی مدل اورجینال 1939، مارک ll مدل 1956 و صدالبته سدان مدل 1961 همگی به نمادهای طراحی دوران خود توانستند تبدیل شوند. برای گرامیداشت هشتادمین سالگرد رونمایی لینکلن کانتیننتال، شرکت یکی از عناصر اصلی طراحی مدل 1961 را قصد دارد روی یک نسخه تولید محدود به نام کانتیننتال نسخه Coach Door مدل 2019 دوباره عرضه کند.

شرکت لینکلن به مناسب هشتادسالگی مدل کانتیننتال، این نسخه ویژه را با همکاری شرکت اتاق‌سازی Cabot در تیراژ محدود 80 دستگاهی تولید خواهد کرد.از دیربورن میشیگان تا هالیوود کالیفرنیا

این کانتیننتال اوایل دهه 60 میلادی توانست در فیلم‌های بسیاری از جمله Goldfinger و البته Animal House ایفای نقش کند. این خودرو همچنین روی طراحی کانسپت کانتیننتال 2002 تاثیر زیادی گذاشت، خودرویی که البته هیچ‌وقت به خط تولید نرسید. یکی از طراحان اصلی آن مدل کانسپت دیوید وودهاوس بود که اکنون رد سمت سرطراح لینکلن فعالیت می‌کند.

درهای خودکشی یا Coach Doors؟

این درهای لولا عقب کانسپت مذکور و سدان 1961 را شاید خیلی‌ها با نام درهای خودکشی (Suicide Doors) بشناسند، ولی تیم بازاریابی لینکلن اصرار دارد که آن‌ها را Coach Doors بنامد. ازاین‌رو، برخی می‌گویند هدف لینکلن از ارائه این نوع درها روی مدل Coach Door لینکلن کانتیننتال این بوده که مردم به کل نام درهای خودکشی را فراموش کنند.

امید به آینده‌ای بهتر با نسخه ویژه جدید لینکلن کانتیننتال

درحالی‌که طراحی کلی نسل فعلی کانتیننتال از زمان رونمایی دو سال پیش با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شده است، ولی این خودرو دقیقاً زمانی که سدان ها اوضاع خوبی نداشتند وارد بازار شد. در واقع این خودروهایی مانند MKX، نویگیتور و MKC بودند که توانسته‌اند طی سال‌های اخیر لینکلن را سرپا نگه دارند. وضعیت این برند آمریکایی لوکس در سال 2019 قطعاً با رونمایی Aviator بهتر هم خواهد شد. در شرایط فعلی لینکلن امیدوار است رونمایی از نسخه تولید محدود Coach Door بتواند توجه مردم را به این سدان بزرگ جلب کند.

در حالی که خودروهای کانسپت مانند کانتیننتال 2002 معمولاً بیشتر به درهای عجیب‌وغریبی مانند درهای گالوینگ یا خودکشی مجهز هستند، ولی در خودروهای تولیدی از چنین درهایی خیلی کم استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که در این نوع درها خبری از ستون وسط نیست و دید کاملی به داخل کابین وجود دارد، طراحان علاقه زیادی به استفاده از این نوع درها دارند. ولی از سویی دیگر، استفاده از این درها و پاس کردن استانداردهای ایمنی و تست‌های تصادف از کناره‌ها خود چالش بسیار بزرگی برای شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شود.

از همین روست که کانتیننتال جدید ستون وسط خود را حفظ کرده است. به کمک طراحی خاص درهای لولا عقب این نسخه تولید محدود کانتیننتال، سوار و پیاده شدن بسیار راحت شده است و حس و حال لاکچری‌تری دارد. علاوه بر نوع طراحی، تقریباً 20 سانتی‌متر فضای بیشتر پشت ستون وسط هم به‌نوبه خود راحتی ورود و خروج را بسیار افزایش داده است.

یکی از ایرادهایی که می‌توان به خودرو گرفت این است که طراحان شرکت صندلی‌های تخت شو تک‌نفری مانند آن چه در برخی از سدان های لوکس فول سایز بازار دیده‌ایم برای کانتیننتال Coach Door ارائه نکرده است. اتفاقی که برخی می‌گویند شاید در سال 2020 برای این خودرو بیافتد!

محصول مشترک میشیگان و ماساچوست

تمام کارهای طراحی و مهندسی این نسخه ویژه کانتیننتال در Dearborn انجام شده است. تمام قطعات فلزی جدید از جمله درها و برخی تغییرات اعمال‌شده روی بدنه و شاسی در یک کارگاه پرس کاری در ایالت میشیگان طراحی و ساخته می‌شوند. همه این 80 دستگاه قرار است مانند مدل‌های استاندارد کانتیننتال در خط تولید فورد فلت راک تولید شوند و در قالب کیت‌های قطعات و به‌منظور مونتاژ به شرکت Cabot Coach Builders در ماساچوست ارسال خواهند شد. Cabot یکی از شرکای مورد تأیید فورد بوده که قبلاً در پروژه‌های زیادی با فورد و لینکلن همکاری کرده است. خلاصه بخواهیم بگوییم، برای ساخت این خودرو، Cabot بدنه کانتیننتال را نصف می‌کند، طول بدنه را تقریباً 15 سانتی‌متر افزایش می‌دهد و نهایتاً خودرو را رنگ‌آمیزی کرده و در قالب یک نسخه ویژه Coach Door مونتاژ می‌نماید.

80 دستگاه به یاد 80 سالگی

برای گرامیداشت هشتادمین سالگرد رونمایی از لینکلن کانتیننتال، تنها 80 دستگاه از این خودروی ویژه قرار است تولید شود و هر کدام پلاک‌هایی ویژه داخل کابین خواهند داشت. تعداد بیشتری احتمالاً در سال 2020 ساخته می‌شوند، ولی لینکلن هنوز چیزی در این مورد نگفته است. نکته جالب این که، شرکت هنوز اشاره‌ای به ارائه این مدل در بازار چین نکرده است.

بازار چین با توجه به استقبال خوب از محصولات لینکلن و علاقه زیاد چینی‌ها به نسخه‌های با طول بین دو محور بالای سدان های بزرگ اروپایی می‌تواند گزینه خوبی برای لینکلن کانتیننتال Coach Door Edition باشد.

همان پیشرانه همیشگی

همه مدل‌های Coach Door از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری توربو دوقلو با 400 اسب بخار قدرت و سیستم دو دیفرانسیل مجهز به مبدل گشتاور بهره می‌برند. با توجه به عرضه محدود این خودرو، نسخه Coach Door تأثیر زیادی روی میزان فروش کانتیننتال نخواهد گذاشت. البته هدف از طراحی Coach Door این نیست و شرکت فقط می‌خواهد با عرضه این خودرو توجه مردم را بار دیگر به کانتیننتال جلب کند. رونمایی چنین خودرویی همچنین می‌تواند میزان توجه مشتریان به دیگر مدل‌های خانواده لینکلن را افزایش بدهد.

لینکلن هنوز قیمت‌گذاری نهایی خودرو را اعلام نکرده ولی گفته که کانتیننتال Coach Door مدل 2019 قیمتی بالای 100 هزار دلار خواهد داشت. ثبت سفارش این خودروی تولید محدود از دیروز و هم‌زمان با رونمایی آن، شروع شده است.

دیدگاه کاربران