تنها 100 دستگاه به پایان

ساخت چهارصدمین دستگاه از بوگاتی شیرون

9 آبان 1401 18:12

بوگاتی به آرامی و پیوسته، برنامه خود را برای مدل شیرون پیش می‌برد. این شرکت فرانسوی 400 دستگاه از مدل شیرون را ساخته است و فرآیند تولید آن‌ها دو ماه در Molsheim طول کشید. تیم آن‌ها از 20 مکانیک حرفه‌ای تشکیل شده است. آن‌ها حدود 1800 قطعه جدا را مونتاژ کرده‌اند. هر کدام از 400 دستگاه شیرون، کاملا منحصربه‌فرد است و شبیه به دیگری نیست.

پس از تولید 400 دستگاه شیرون، بوگاتی تنها 100 دستگاه دیگر خواهد ساخت. اما موتور W16 به حیات خود ادامه می‌دهد.چهارصدمین نسخه، شیرون سوپراسپرت است؛ این سوپرکار بدنه فیبرکربنی با رنگ سبز تیره دارد که توسط مشتری انتخاب شده است. بوگاتی می‌گوید که خلق کردن این رنگ ویژه، توجه و دقت به جزئیات زیادی را می‌طلبد. برای مثال، بافت فیبر باید در جهت صحیح قرار گیرد. این امر نیز نیازمند آن است که هر پنل به طور درست برش داده شود. بوگاتی همچنین گفته که رنگ سبز بدنه به خوبی با رینگ‌های منیزیمی سبک و محکم، هماهنگ شده است. رنگ پوشش موتور کمی متضاد است؛ اما همچنان هماهنگ است. از سایه Fierce نیز در برخی قسمت‌ها استفاده شده است.

فضای داخلی این خودرو کاملاً از چرم مشکی Beluga و سبز تشکیل شده است. قسمت‌هایی از کابین، مانند فرمان و عناصر تزئینی، فیبر کربنی هستند.

این بوگاتی شیرون سوپراسپرت زیبا، از پیشرانه W16 چهار توربوشارژ با حجم 8 لیتر نیرو می‌گیرد. خروجی شیرون سوپراسپرت به 1600 اسب‌بخار قدرت می‌رسد. به لطف توربوشارژهای بزر‌گ‌تر و افزایش دور موتور به 7100 دور در دقیقه، خروجی شیرون سوپراسپرت حدود 100 اسب‌بخار، نسبت به شیرون استاندارد، افزایش یافته است.

این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده است‌. شیرون سوپراسپرت در مدت زمان 12.1 ثانیه از سکون به سرعت 300 کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز 440 کیلومتر برساعت است.

پس از تولید 400 دستگاه شیرون، بوگاتی تنها 100 دستگاه دیگر خواهد ساخت. اما موتور W16 به حیات خود ادامه می‌دهد و در بوگاتی میسترال رودستر و خودروی مسابقه‌ای بوگاتی بولید، استفاده می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران