مدل جدید پورشه با الهام از گذشته

لذت بیشتر از رانندگی با پورشه 718T

28 آذر 1397 14:38

پس از معرفی پورشه 911 کررا T و فیدبک‌های مثبتی که پورشه از این مدل گرفت، حالا این شرکت آلمانی تصمیم گرفته تا پسوند T را به مدل 718 هم بچسباند و محصولی جدید روانه بازار کند. حرف T اشاره به عبارت تورینگ (Touring) دارد و خودروهایی که این پسوند را دارند، با الهام از پورشه 911 T مدل 1968 ساخته شده‌اند، خودرویی با پیشرانه تخت 6 سیلندر با ظرفیت 3 لیتر که به دو توربوشارژر مجهز بود.

مهمترین تغییر پورشه 718T را باید در سیستم تعلیق جستجو کرد.پورشه با این فرمول قدیمی به سراغ مدل‌های 718 باکستر و کیمن رفته منتهی پیشرانه آن‌ها بدون تغییر همان نسخه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است که 295 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. برای همراهی پیشرانه دو نوع جعبه‌دنده می‌توان انتخاب کرد؛ 6 سرعته دستی یا PDK.

شتاب صفر تا صد در حدود 4.9 ثانیه حاصل این همکاری است، البته با جعبه دنده PDK این زمان 0.2 ثانیه کمتر می‌شود، در صورتی که باز هم بخواهید شتابگیری بهتری داشته باشید حالت رانندگی اسپرت پلاس را انتخاب کنید تا در 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسید.

پورشه 718T باکستر (سمت راست) و کیمن (سمت چپ)

مهمترین تغییر پورشه 718T را باید در سیستم تعلیق جستجو کرد، جایی که با تغییرات در برنامه‌ریزی مدیریت سیستم تعلیق، ارتفاع سواری 20 میلی‌متر کاهش یافته است. علاوه‌براین با تجهیز خودرو به سیستم دیفرانسیل عقب قفل‌شونده، تغییرات در نحوه نصب پیشرانه و همچنین با تغییر در نحوه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب به طوری که هر چرخ بتواند گشتاور متفاوتی را در لحظه ارائه بدهد، قابلیت‌های سواری پورشه 718T ارتقا پیدا کرده است.

همچون بخش فنی، در نمای خارجی نیز تغییرات بنیادینی نمی‌بینیم. از وجوه تمایز پورشه 718T با نسخه استاندارد می‌توان به پوشش آینه و رینگ‌های 20 اینچی خاکستری، سیستم اگزوز مشکی رنگ و نشان 718 باکستر T و 718 کیمن T در عقب خودرو اشاره کرد. دو رنگ اختصاصی از طیف‌های آبی و نارنجی نیز برای بدنه این خودرو قابل سفارش است.

در کابین پورشه 718T هم تغییراتی اعمال شده است، از جمله فرمان و صندلی‌های اسپرت با پوشش مشکی رنگ، و درج عبارت 718 در پشت سری صندلی‌ها. همچنین می‌توان مواردی مانند تریم مشکی برای تزئین کابین و حک شدن عبارت باکسترT و کیمنT در پادری را به عنوان آپشن سفارش داد. با این حال آنچه بیش از همه در کابین جلب توجه می‌کند، حذف سیستم سرگرمی به دلیل کاهش وزن است، البته امکان سفارش آن بدون هیچ هزینه اضافه‌ای وجود دارد.

قیمت پورشه 718T در بازار آمریکا هنوز مشخص نیست، اما در بازار انگلیس نسخه کیمن 63,047 و نسخه باکستر 65,070 پوند قیمت گذاری شده و از هم اکنون قابل عرضه است.

دیدگاه کاربران