راهکار فولکس‌واگن برای حفظ سلامت رانندگان ون

بدن‌سازی با خودرو

18 دی 1397 14:13

فولکس‌ واگن با باشگاه‌های متحرک ابتکاری رانندگان ون را سالم نگه می‌دارد. با این ابتکار، سلامتی رانندگان ون الزاماً به خاطر شغلشان در معرض خطر نیست.

فولکس‌واگن ابتکاری به خرج داده تا رانندگان ون بتوانند در بین انجام کار به تمرین‌های بدن‌سازی بپردازند.خودروساز آلمانی ادعا می‌کند که رانندگان خودروهای ون به طور متوسط دوست دارند هفته‌ای دو بار به باشگاه بروند؛ این در حالی است که به دلیل شرایط نامساعد شغلی، تنها 10 درصد آن‌ها موفق به انجام این کار می‌شوند.

رانندگان ون به دلیل شرایط کاریشان نیاز ویژه‌ای به تمرینات ورزشی دارند. نشستن پشت فرمان برای ساعت‌های متمادی می‌تواند باعث کاهش متابولیسم و در پی آن تداخل در سازوکار تنظیم قند خون، فشار خون و سوخت‌وساز چربی می‌شود؛ این تداخل‌ها به مرور زمان باعث تضعیف ماهیچه‌ و استخوان‌ می‌شوند.

به همین خاطر فولکس برای کمک به سلامت رانندگان ون، رژیم ورزشی منحصربه‌فردی طراحی کرده که با ون‌های ترنسپورتر Gym در هر کجا و هر زمان قابل انجام است.

واحد خودروهای تجاری فولکس‌ واگن با همکاری یک شرکت بزرگ لوله‌کشی که ناوگانی از ترنسپورتر‌های فولکس‌‌ واگن دارد، چنین طرحی را آغاز کرده است. تمرین‌های بدن‌سازی برای استفاده از پنل‌های بدنه خودرو و ابزار‌آلاتی که این تعمیرکاران دارند طراحی شده است. حرکاتی مثل «پرس» با «لوله‌ پاک‌کن» و «اسکات» و «بلند کردن پا» با «جعبه ابزار» انجام می‌شود.

رئیس بخش بازاریابی خودروهای تجاری فولکس‌واگن می‌گوید: «وعده برند ما «کار کردن همراه شما» است. این راهکاری است خلاقانه برای پیشرفت کسب‌وکار و مشتریان؛ وعده‌ای که البته فراتر از سالم نگاه داشتن خودرو است. هدف ما تشویق رانندگان ون‌ها به انجام ورزش در سال جدید است. با طراحی تمرین‌هایی که می‌توان در هر مکانی آن‌ها را انجام داد، راننده می‌تواند زمانی 5 دقیقه‌ای برای ورزش کردن پیدا کند.»

دیدگاه کاربران