• 2024 فولکس واگن ترنسپورتر

عرضه در بهار 2024

خبرهایی از نسل جدید فولکس واگن ترنسپورتر

23 آذر 1402 09:32

یک ماه پس از انتشار تصاویری از نسخه آزمایشی نسل جدید فولکس واگن ترنسپورتر با کد T7، اکنون تعدادی تصویر نه چندان واضح از این خودرو نیز توسط سازنده منتشر شده است.

خودروساز آلمانی ضمن انتشار تعدادی تصویر، از عرضه این خودروی ون در بهار 2024 خبر داده است. فولکس واگن به ذکر همین موارد اکتفا کرده است، اما براساس همین تصاویر و اطلاعات قبلی، می­توان به ذهنیت کلی از T7 دست پیدا کرد.

با استناد بر همین تصاویر محدود هم می­‌توان شباهت نسل جدید ترنسپورتر با آخرین نسل مولتی ون را تشخیص داد، خودرویی که براساس پلتفرم MQB شکل گرفته و از سال 2021 عرضه شده است.

2024 فولکس واگن ترنسپورتر

برخلاف شباهت ظاهری، مشخصات فنی این دو خودرو با یکدیگر کاملا تفاوت دارد، چراکه نسل جدید ترنسپورتر براساس پلتفرم فورد طراحی شده است. بنابراین، نسل جدید این خودروی آلمانی درحقیقت همان نسل جدید فورد ترنزیت کاستوم است که با تغییراتی در ظاهر و نشان، عرضه خواهد شد.

از آنجایی که فولکس واگن بر انطباق نسل جدید ترنسپورتر با سلایق و نیازهای مختلف کاربران تاکید کرده، احتمال دارد که این خودرو با پیشرانه‌­های متنوعی عرضه شود. این مسئله در مورد فورد ترنزیت هم کاملا صدق می­‌کند چراکه پیشرانه دیزل با قدرت 109 تا 168 اسب­‌بخار نیز برای این خودرو قابل سفارش است. مشتریان این ون آمریکایی می‌­توانند سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه درون‌سوز 2.5 لیتری، یک موتور برقی و مجموعه باتری 11.8 کیلووات ساعت را نیز انتخاب کنند. پس بعید نیست که همین موارد در ترنسپورتر T7 هم ارائه شود.

البته طرفداران خودروهای برقی هم فراموش نشده‌­اند، چراکه نسخه برقی T7 با مشخصات فنی مشابه با ایی-ترنزیت عرضه خواهد شد. این خودرو به یک موتور برقی مجهز شده است، که در دو نسخه با 135 یا 217 اسب­‌بخار قدرت، در کنار مجموعه باتری 74 کیلووات ساعت قرار می­‌گیرد. برد حرکتی این مدل به 380 کیلومتر (برمبنای WLTP) خواهد رسید.

2024 فولکس واگن ترنسپورتر

با عرضه ترنسپورتر T7، این خودرو در کنار مدل‌های مولتی ون و فولکس‌واگن ID.Buzz قرار می­‌گیرد تا سبد محصول خودروهای تجاری فولکس واگن تکمیل شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران