واردات بنز CLA180 به ایران

بررسی مرسدس بنز CLA180 وارداتی ستاره ایران

29 بهمن 1402 15:44

واردات بنز CLA180 به ایران

بهمن 1402: همانطور که می‌دانید، سقف قیمت خودروهای وارداتی برای فروش عادی شرکت‌ها، 20 هزار یوروست. اما برای واردات خودرو جانبازان، این سقف از 25 تا 35 هزار یورو متغیر خواهد بود. به همین دلیل نیز شرکت‌های واردکننده، این فرصت را دارند تا خودروهای گران‌تری را با مجوز فروش ویژه جانبازان، به کشورمان بیاورند.

یکی از همین شرکت‌ها، شرکت نام‌آشنا و قدیمی ستاره ایران است که خبر داده می‌خواهد تعداد محدودی از بنزهای CLA180 را در سال 1403 به کشورمان بیاورد. این شرکت حتی اطلاعات رسمی خودروهای وارداتی‌اش را نیز منتشر کرده است:

کاتالوگ مرسدس بنز CLA180 وارداتی (PDF)

حتما می‌دانید نسل اول بنز CLA یا همان اتاق C117، که عمدتا در مدل‌های قدرتمند CLA45 بودند و کیت بدنه MEC Design نیز داشتند، در فاصله سال‌های 2015 تا 2017 توسط شرکت ستاره خاورمیانه ایرانیان (که البته هیچگونه ارتباطی با شرکت ستاره ایران نداشت) به بازار کشورمان عرضه شده بود.

طراحی مرسدس بنز CLA180 وارداتی

بعد از گذشت 6 سال از نسل اول، دومین نسل از مرسدس‌ بنز CLA یا همان اتاق C118 در سال 2019 و در جریان نمایشگاه CES به بازار جهانی معرفی شد؛ سدان کوپه‌ای که از نسل قبلی آن نزدیک به 750 هزار دستگاه فروخته شد و توانست سگمنت جدیدی را به دنیای خودروهای لوکس اضافه کند.

به طور میانگین افرادی که سراغ خرید این خودرو رفته‌اند 10 سال از خریداران سایر محصولات مرسدس‌ بنز، جوان‌تر هستند پس تغییرات در این نسل باید مطابق با ذائقه جدید آن‌ها و دنیای دیجیتالی‌شان باشد.

مرسدس بنز CLA در کنار مدل‌های A کلاس اولین خودروهای این برند هستند که به نسل جدید سیستم ارتباطی موسوم به MBUX مجهز هستند. تجربه کاربری مرسدس بنز یک سیستم چندرسانه‌ای کاملاً جدید است که برمبنای هوش مصنوعی و با قابلیت تشخیص فرمان‌های صوتی و اشاره دست کار می‌کند، این سیستم قابلیت یادگیری هم دارد! کافی است با گفتن عبارت «Hey Mercedes» مکالمه با آن را شروع کنید.

علاوه‌بر فرمان‌های صوتی و حرکتی، همچون سابق ابزارهای دیگری مانند نمایشگرهای لمسی، تاچ پد قرار گرفته در کنسول و دکمه‌های لمسی روی فرمان برای کنترل سیستم‌های اطلاعاتی و مولتی‌مدیا وجود دارد.

اگر یادتان باشد نسل اول مرسدس بنز CLA با ضریب درگ 0.22 تا مدت‌ها به تنهایی آیرودینامک‌ترین خودروی تولید انبوه بازار لقب گرفت. در همین راستا و به کمک شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و تست‌های تونل باد بدنه نسل جدید نیز به بهترین شکل با جریان هوا ارتباط برقرار می‌کند. قسمت‌هایی مانند سپر عقب، جلوپنجره، مه‌شکن‌ها و دیفیوزر با توجه به این اصل طراحی شده‌اند.

تفاوت طراحی بدنه مرسدس بنز CLA بین نسل اول (سمت چپ) و نسل دوم (سمت راست)

فرم کوپه مرسدس بنز CLA از برادر بزرگترش یعنی CLS الهام گرفته شده و جزئیاتی مانند بدنه کشیده، طراحی برجسته کاپوت و صندوقی که شیب رو به پایین دارد را حفظ کرده است تا با نگاه به آن متوجه ذات اسپرتش شوید.

البته زبان طراحی جدید مرسدس بنز منتقدانی هم دارد. در کابین هم همه اجزا تاکیدی بر هوشمندی خودرو دارند. از فرمان جدید با کنترلرهای لمسی و صندلی‌های اسپرت گرفته تا دو نمایشگر چسبیده به هم در کنسول و پشت فرمان.

امکانات مرسدس بنز CLA180 وارداتی

براساس اطلاعات رسمی شرکت ستاره ایران، مرسدس بنز CLA180 وارداتی به بازار کشورمان، دارای امکانات زیر است:

. دوربین عقب
. نمایشگر مرکزی 10 اینچی
. مه شکن عقب
. سنسور پارک جلو و عقب
. 6 اسپیکر
. تنظیم دستی صندلی راننده
. تهویه مطبوع خودکار
. GPS
. بلوتوث
. USB
. گرمکن صندلی‌های جلو
. رانندگی 5 حالته
و . . .

مشخصات فنی بنز CLA180 وارداتی

نوبت به بررسی تغییرات فنی است. مرسدس بنز لذت سواری اسپرت با نسل جدید CLA را با افزایش فاصله بین چرخ‌ها (63 میلیمتر در جلو و 55 میلیمتر در عقب) و کاهش مرکز ثقل افزایش داده است. علاوه‌براین نصب سیستم تعلیق مولتی لینک دوبل در عقب از میزان لرزش‌ها و صدای تولیدی در هنگام سواری کاسته است. 

بنز CLA180 وارداتی شرکت ستاره ایران، از موتور 1.3 لیتری توربوشارژ بهره برده که 136 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی 14 اسب‌بخاری نیز همراه شده که 150 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.4 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعتش نیز به 216 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شرایط فروش بنز وارداتی

برای اطلاع از قیمت خودروهای مرسدس بنز وارداتی در ایران و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش بنز CLA180 وارداتی بازار کشورمان، مقاله شرایط فروش ستاره ایران را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران