کراس‌ اور برقی 45 هزار دلاری، آماده اعزام به ینگه‌دنیا

بایتون؛ رقیب چینی تسلا در آمریکا

30 دی 1397 17:57

خودروسازی «بایتون» ادعا می‌کند تا سال آینده محصول 45 هزار دلاری خود را به مرزهای بازار آمریکا می‌رساند.

پایتون، خودروساز جوان چینی رقیبی جدید برای تسلا به شمار می‌رود. بایتون قرار است با قیمت 45 هزار دلار به آمریکا برود تا تهدید بزرگی برای تسلا باشد. بایتون خودروسازی برقی است که به بازار آمریکا چشم دارد. بازاری که مهد تسلا، سلطان کنونی خودروهای برقی است.

بایتون شرکتی استارت‌آپی است که به حمایت‌های دولت چین توانسته طی همین دو سالی که از زمان تاسیسش می‌گذرد خود را به نامی مهم در این حوزه تبدیل کند.

این شرکت می‌گوید تا سال 2020 محصولاتش را در آمریکا خواهد فروخت. اخیراً وب‌سایت «کار اند درایور» به بایتون امتیاز 5.7 (از 10 امتیاز) را داد. نمایندگان بایتون در CES 2019 نسخه مفهومی از کراس‌اور «ام-بایت» (M-Byte) و سدان «کی-بایت» (K-Byte) را به نمایش گذاشتند.

ام-بایت اولین حضور بایتون در آمریکا خواهد بود

این کراس‌ اور خودرویی است که بایتون قصد دارد با آن اولین حضور در آمریکا را داشته باشد. قرار است فروش آن در اواسط سال 2020 شروع شود. طول این خودرو 4 متر و 85 سانتی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2 متر و 94 سانتی‌متر است. این کراس‌ اور از این نظر هم قد و قواره ب ام و X5 خواهد بود و دو ردیف صندلی دارد.

انتخاب باتری؛ به عهده مشتری

ام-بایت در حالت استاندارد یک باتری 71 کیلووات ساعتی دارد؛ یک باتری بزرگ‌تر هم به صورت آپشنال وجود دارد که ظرفیت آن 95 کیلووات ساعت خواهد بود. بر اساس ادعای بایتون محدوده رانندگی با باتری استاندارد 402 کیلومتر (250 مایل) و برای باتری آپشنال 523 کیلومتر (325 مایل) خواهد بود.

نسخه 4 چرخ متحرک

این خودروی برقی در حالت استاندارد با یک پیشرانه چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. بایتون نسخه دو پیشرانه‌ای و 4 چرخ محرک هم دارد که با هر دو پکیج باتری قابل عرضه است.

قیمت پایه: 45 هزار دلار

فعلاً بایتون تنها چیزی که در مورد قیمت این مدل‌ها گفته است به قیمت پایه ام-بایت خلاصه می‌شود و مشخص نیست باتری انتخابی یا نسخه 4 چرخ محرک آن در چه محدوده قیمتی خواهد بود.

نمایشگری عظیم و سرتاسری

علاوه بر صفحه‌نمایش سرتاسری که کل داشبورد را به خود اختصاص داده است، صفحه‌نمایش کوچک‌تر و تبلت شکلی هم روی فرمان وجود دارد.

یک سدان و یک مینی‌ون هم می‌آیند

خودروی مفهومی دیگر بایتون که با نام «کی-بایت» شناخته می‌شود، خودرویی سنتی‌تر از سری ام‌-بایت است.

به نظر می‌رسد این خودرو برای رقابت با تسلا مدل S ساخته شده است. بایتون همچنین گفته که قصد دارد تا یک خودروی مینی ون با سه ردیف صندلی هم به بازار معرفی کند. هر دوی این مدل‌ها بعد از کراس‌ اور ام-بایت به بازار خواهند آمد.

خودروهای تقریباً نمایشی

در نمایشگاه CES، بایتون از هر دو نسخه ام-تایپ و کی-تایپ نسخه‌های مفهومی را به نمایش گذاشت. این شرکت می‌گوید مدل مفهومی ام-تایپ تا 85 درصد آماده تولید است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت برخی عناصر فانتزی در مورد این خودرو تا زمان رسیدن به خط تولید از خودرو حذف خواهند شد.

بایتون یک تاسیسات تولیدی در نانجینگ چین دارد و می‌گوید که تاکنون حدود 100 نمونه اولیه ساخته است.

برنامه نامشخص فروش در بازار آمریکا

به نظر می‌رسد بایتون در فرآیند بازاریابی و فروش چندان دانش خوبی ندارد. به همین خاطر است که هنوز برنامه فروش مشخص نیست. به گفته شرکت اینکه فروش به صورت سنتی و از طریق نمایندگی‌ها انجام شود یا اینکه مثل تسلا به صورت آنلاین فروخته شود هنوز مشخص نیست. شرکت در آینده دراین‌باره تصمیم می‌گیرد.

دیدگاه کاربران
Ali 1397/11/1
این ها دارن کجا میرن ما به کجا!!!!؟؟
پاسخ
0
0
1