یک آمریکایی به تمام معنا!

10 خودروی برتر 2018 - شورولت کامارو V-6/SS/ZL1

26 فروردین 1397 11:46

ZL1 یک ابرخودرو است که به صورت کاملا اتفاقی ظاهری شبیه به یک کامارو دارد!

هیچ خودرویی در لیست 10 خودروی برتر امسال کار اند درایور به اندازه شورولت کامارو با تصویری که همه از آن دارند متفاوت نیست. این مدل از سال 1967، به جز یک دوره غیبت هفت ساله که بعد از سال 2002 شروع شد، همواره در بازار آمریکا حضور داشته و خود را به بخشی از فرهنگ رانندگی مردم این کشور تبدیل کرده است. ولی اگر شما کامارو را به خاطر ظاهر کارتونی و شخصیت تهاجمی‌اش دوست داشته باشید، یا از سویی دیگر، به خاطر باز هم ظاهر کارتونی و شخصیت تهاجمی‌اش از آن متنفر باشید، ما یک خبر جالب برای شما داریم: هر آن چه که در مورد کامارو فکر می‌کردید اشتباه است.

 

 

تصور کنید وین دیزل را از نزدیک دیده‌اید و متوجه می‌شوید که او لیسانس حقوق دارد، در مورد فلسفه حرف می زند و یک لهجه بد بریتیش دارد! شاید او همه آن چه که گفتیم باشد، ولی ما آن را نمی‌دانیم؛ ما هنوز وی را از نزدیک ندیده‌ایم! این دقیقاً داستان کامارو است: تا وقتی که پشت فرمان آن ننشسته‌اید، آن هم ترجیحاً در یک جاده دو طرفه پرپیچ و خم، شما آن را نمی‌توانید بشناسید. دقیقاً آن جاست که کامارو، سر هر پیچ که رد می‌کند تک تک تصورات و پیش بینی‌هایی که در موردش داشته‌اید را خراب خواهد کرد.

 

 

ما آزمایش‌های خود برای لیست 10 خودروی برتر را در چنین جاده‌هایی انجام می‌دهیم، جاده‌هایی که پر از دست اندازها، بالا و بلندی‌ها، نقاط کور و پیچ‌هایی بسیار تند هستند؛ دقیقاً به همین دلیل است که نسل ششم کامارو توانسته برای سومین سال متوالی در لیست 10 خودرو برتر 2018 کار اند درایور قرار بگیرد. همانند سال پیش، فقط مدل‌های کوپه مجهز به دو موتور خورجینی 6 و 8 سیلندر مجاز به شرکت در تست‌های ما بودند. موتور پایه توربو 2 لیتری 4 سیلندر خطی این خودرو قدرت، کیفیت و صدای زیبای دو موتور مذکور را ندارد و در مدل‌های کانورتیبل این خودرو هم خبری از آن استحکام ساختاری و شاسی قوی مدل‌های کوپه نیست.

بحث شاسی شد! بدون اغراق، این یکی از بهترین شاسی‌های دنیاست و با فرمان فوق العاده، ترمزهای بی نظیر و تعادل کلی که فقط از یک پورشه می‌توانید انتظار داشته باشید، شاسی کامارو 2018 ما را شگفت زده کرده است. اگر مدل ZL1 1LE با 650 اسب بخار نیرویش را حساب نکنیم، تمامی مدل‌های کامارو انعطاف پذیری کم نظیری هم دارند.

یک کامارو کوپه مدل پایه با موتور 335 اسب بخاری 3.6 لیتری شش سیلندر خورجینی، یک گیربکس شش دنده دستی، تریم RS و یک اگزوز پرفورمنس قیمتی معادل 31 هزار دلار دارد و کیفیت سواری مشابه با بی ام و سری 3 را از آن می‌توانید انتظار داشته باشید. دوست داشتنی‌ترین مدل این خودرو از نظر ما SS، با آن موتور هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری 455 اسب بخاری‌اش است. آن را می‌توان یک کوروت با صندلی‌های اضافی نامید! پکیج 1LE را به هر یک از این خودروها اضافه کنید و مدلی خواهید داشت که می‌توانید در طول هفته با آن خریدهای روزانه خود را انجام دهید و آخر هفته، کاماروی خود را داخل پیست ببرید. دیگر بیشتر از این یک ماشین باز چه چیزی می‌تواند بخواهد؟ شاید یک ZL1.

ZL1 به همان اندازه SS خودرویی با سواری فوق العاده است، ولی به اندازه‌ای شتاب دارد که فکر می‌کنید زمان را می‌خواهد تغییر دهد و صدای اگزوز آن به قدری زیباست که گویی مستقیماً از هسته زمین می‌آید! ZL1 یک ابرخودرو است که به صورت کاملا اتفاقی ظاهری شبیه به یک کامارو دارد!

 

کاماروها خودروهایی بسیار خوب هستند، ولی برخی ایرادهای خیلی بد دارند. صدای تایرها بسیار شنیده می شود، صندلی‌های عقب برای لیلی‌پوت‌ها طراحی شده است، داخل کابین تقریباً جایی برای نگهداری وسایل وجود ندارد و تماشای بیرون از پنجره‌های آن کاری بسیار پردردسر است. باز هم همان تصویر از پیش ساخته در ذهن است که خود را نشان می‌دهد.

 

کسب اعتبار در طول سال‌ها برای یک خودرو کاری بسیار سخت است. تصورات و پیش بینی‌ها معمولاً چیزی به نام واقعیت ندارند و واقعیت در این مورد این است: کاماروها یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین خودروهای حال حاضر دنیا هستند و سه سال متوالی توانسته‌اند در لیست 10 خودرو برتر سال مجله کار اند درایور حضور پیدا کنند و همین، خیلی چیزها را ثابت می‌کند.

مشخصات فنی

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، 4 سرنشین، کوپه 2 درب
  • قیمت پایه: 28 هزار و 395 دلار تا 71 هزار و 295 دلار
  • موتورها: 3.6 لیتری شش سیلندر خورجینی 24 سوپاپ با 335 اسب بخار نیرو و 385 نیوتن متر گشتاور؛ هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری 16 سوپاپ با 455 اسب بخار نیرو و 616 نیوتن متر گشتاور؛ هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری سوپرشارژر با 650 اسب بخار نیرو و 881 نیوتن متر گشتاور
  • گیربکس‌ها: 6 دنده دستی، 8 دنده اتومات با حالت تعویض دنده دستی، 10 دنده اتومات با حالت تعویض دنده دستی
  • وزن خالص: 1560 - 1784 کیلوگرم

نتایج تست کار اند درایور:

  • صفر تا صد: 3.4 - 5.5 ثانیه
  • تست 400 متر از حالت سکون: 11.5 - 14.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت (اعلام خودروساز): 241 - 318 کیلومتر بر ساعت
  • خط ترمز، 110 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل: 43 - 50 متر
  • مصرف سوخت: ترکیبی / شهر / بزرگ‌راه: 15.6 - 10.2 / 18 - 12.3 / 11.7 - 8.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر
دیدگاه کاربران