فیس‌لیفت ون آلمانی با طراحی حسین امینی یکتا

رونمایی از مرسدس بنز V کلاس مدل 2019 با پیشرانه جدید

12 بهمن 1397 17:34

اخیراً مرسدس بنز مدل ون V کلاس و مدل‌های کمپر مارکو پولو را به‌روز رسانی کرده است. این به‌روز رسانی برای مدل‌های ون شامل اعمال تغییراتی در چهره این مدل‌ها، به‌روز رسانی فضای کابین، پیشرانه‌های جدید و سیستم‌های کمکی راننده با تکنولوژی پیشرفته است. بد نیست بدانید نسخه فیس‌لیفت مرسدس بنز V کلاس نیز کار طراح جوان ایرانی شاغل در مرکز طراحی مرسدس بنز، حسین امینی یکتا است.

این ون آلمانی در نمای روبه‌رو طرحی جدید دارد که شامل یک ورودی هوای عریض می‌شود. همچنین می‌توانید پکیجی به نام AMG لاین را برای آن سفارش دهید که ظاهر V کلاس را اسپرت‌تر جلوه می‌دهد.فروش این مدل‌ها در بازار اروپا با قیمت پایه 36,990 یورو در آلمان (معادل با 42,355 دلار) از ماه مارس 2019 آغاز خواهد شد که این قیمت شامل مالیات بر ارزش افزوده 19 درصدی این کشور نیز می‌شود.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مرسدس بنز در این به‌روزرسانی ورودی هوای عریضی در قسمت پایینی نمای جلو برای V کلاس تعبیه کرده است که سبب شده این ون آلمانی از روبه‌رو عریض‌تر به نظر برسد. تزئینات کرومی در گوشه‌های چپ و راست این ورودی هوای عریض سبب شده این قسمت جلوه بیشتری پیدا کند. البته اگر نمای روبه‌روی V کلاس از نظر شما کمی ساده و بی‌روح است، می‌توانید پکیج AMG لاین را برای آن سفارش دهید تا به لطف جلوپنجره‌ای براق با یک خط افقی و سه ورودی هوا، این ون آلمانی ظاهری اسپرت‌تر پیدا کند.

مرسدس بنز در فضای داخلی V کلاس تغییراتی جزئی ایجاد کرده است که شامل دریچه‌های تهویه با طرحی جدید می‌شود. البته مرسدس بنز آپشن‌های لوکس جدید زیادی را برای این ون در نظر گرفته است. به طور مثال می‌توان به آپشن چرم ناپا اشاره کرد. به لطف تکنولوژی کمکی راننده جدید، پشت فرمان این ون آلمانی تجربه رانندگی راحت‌تری را خواهید داشت. به عنوان مثال، می‌توان به سیستم ترمز کمکی فعال اشاره کرد که به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. در صورتی که احتمال تصادف وجود داشته باشد، این سیستم ابتدا به صورت صوتی به راننده هشدار داده و سپس به طور خودکار V کلاس را متوقف خواهد کرد.

اما تغییرات V کلاس فقط به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود، بلکه این خودروساز آلمانی یک مدل جدید یعنی V300d را هم معرفی کرده است. این مدل دیزلی با بهره‌مندی از پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری، می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 236 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 500 نیوتن‌متر تولید کند. البته در شتاب‌گیری سریع، این پیشرانه به لطف قابلیت اوربوست می‌تواند 30 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید کند. این ون آلمانی به جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار مجهز بوده و به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است، اما امکان سفارش سیستم تمام چرخ محرک به عنوان یک آپشن برای آن وجود دارد.

به علاوه، این خودروساز آلمانی اعلام کرده که مشغول کار بر روی نسخه برقی ون V کلاس است که در بازار ایالات متحده با نام متریس (Metris) شناخته می‌شود.

دیدگاه کاربران