پکیج‌های جدید پتفایندر برای نمایشگاه خودروی شیکاگو 2019

لباس شیک شاسی بلند نیسان

17 بهمن 1397 15:01

در آستانه برگزاری نمایشگاه شیکاگو، نیسان نسخه جدیدی از شاسی ‌بلند پتفایندر را معرفی کرد. این خودرو که ویرایش Rock Creek نام دارد حداقل حدود 1000 دلار برای آن‌هایی که تمایل به محصولات ویژه دارند، خرج برمی‌دارد.

پکیج جدید در کنار تغییرات ظاهری، کابین و امکانات پتفایندر را ارتقا داده است.تزریق حس و حال لوکس‌گرایانه به این ژاپنی آفرود، بهترین ایده برای هیجان‌زده شدن مشتریان آمریکایی آن است. شرکت می‌گوید در هر دو تیپ میانه و فول این خودرو هم‌چنان دو نوع سیستم انتقال قدرت FWD (محور محرک جلو) و AWD (همه چرخ‌ها محرک) قابل انتخاب است.

حقیقت آن است که پکیج جدید تغییرات بیشتری را برای خودرو داشته است. گلگیرهای برجسته، توری جلوپنجره، رینگ‌های 18 اینچی و تایرهای چهار فصل از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیسان پتفایندر جدید هستند. استفاده از تریم مشکی در ریزه‌کاری‌های طراحی بیرونی، جلوه این ویرایش را جذاب‌تر از نمونه‌های استاندارد کرده است. تریمی که روی جلوپنجره، رکاب‌ها، دستگیره در‌ها، آینه‌ها و حتی نماد خودرو نیز دیده می‌شود.

این تم دوست‌داشتنی را در داخل کابین نیز می‌بینیم. جایی که صندلی‌های دو رنگ با دوخت هم‌رنگ بدنه و پنل‌ها را خواهیم دید. به منظور افزایش قابلیت‌های خارج جاده‌ای این خودرو، قسمت اتصال بارکشی تقویت شده و اکنون می‌تواند بیش از 2700 کیلوگرم یدک‌کش را به دنبال خود حمل کند.

پتفایندر جدید بدون تغییر در مشخصات فنی از همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکلی استفاده می‌کند که 284 اسب‌بخار قدرت را توسط یک جعبه‌دنده CVT اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

ژاپنی‌ها دو پکیج متخلف موسوم به فناوری و پرمیوم را بر حسب درخواست مشتری طراحی خواهند کرد. پکیج اول که تنها روی پتفایندر تیپ SV نصب می‌شود شامل سیستم نقشه‌خوان درون داشبورد و گرم‌کن برای آینه‌ها، صندلی و فرمان است. قیمت این پکیج دقیقاً 980 دلار است؛ اما پکیج دوم که روی مدل فول SL‌ تعبیه خواهد شد شامل تمام گزینه‌های قبلی به اضافه سیستم صوتی حرفه‌ای و سقف پانوراما است که قیمت اضافه‌ای حدود 2100 دلار خواهد داشت. در نهایت مشتری برای خرید این خودرو باید چیزی بین 35 هزار و 265 تا 38 هزار و 915 دلار در جیب داشته باشد.

کوتاه درباره نیسان پتفایندر

این خودرو برای اولین‌بار سال 1986 در قالب یک شاسی ‌بلند جمع‌وجور معرفی شد. در واقع نیسان این خودرو را به‌عنوان رقیبی برای شورولت بلیزر، فورد برونکو و جیپ چروکی معرفی کرده بود. این در حالی است پتفایندر در نهایت رقیب تویوتا فوررانر و میتسوبیشی پاجرو هم‌وطن شد. چهارمین و آخرین نسل از این خودرو سال 2013 معرفی شد. پتفایندر جدید روی همان پلتفرمی ساخته شده که اینیفینی QX60 و نیسان ماکسیما تولید شده بودند.

دیدگاه کاربران