• نيسان پتفايندر 2023 براي بازار آمريکا

نمایشگاه ژنو: وقتی همه‌چیز تغییر می‌کند

نیسان پتفایندر 2023 برای بازار آمریکا

15 مهر 1402 17:28

رونمایی پت فایندر در نمایشگاه ژنو 2023

مهر 1402: تردیدی نیست که نیسان پتفایندر - Pathfinder - به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای نیسان، اهمیت بالایی برای این برند دارد. با این حال باید قبول کرد که خودروی فوق یکی از قدیمی‌ترین محصولات سبد نیسان به حساب می‌آید و نیاز به یک تغییر اساسی داشت. خبر خوب اینجاست که انتظارها به پایان رسیده و نسخه جدید این خودرو که سال 2022 برای اولین‌بار معرفی شده بود، یکبار دیگر در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 نیز رونمایی گردید.

معرفی نیسان پتفایندر جدید

بهمن 1399: برخی از کارشناسان به مجرد دیدن مدل جدید پتفایندر آن را یک خوش‌تیپ تمام‌عیار معرفی کرده‌‌اند ولی این را هم اضافه می‌کنند که مدل 2022 فاقد کاراکتر منحصربه‌فرد است. با این حال باید قبول کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند نسخه جانشین را به تحول در طراحی متهم کند.

طراحی نمای جلو نیسان پتفایندر مدل 2022

چراغ‌های بزرگ جلو به لطف آن LEDهای بریده شده در بالای خود مانند یک چشم و ابروی خشن درآمده‌‌‌اند. فلسفه‌ای که نیسان هنوز هم به آن پایبند است و اسمش را V-Motion می‌گذارد. یک کاپوت تخت که چیزی شبیه مینی‌ون‌های امروزی است شباهت مدل جدید با نسخه فعلی موجود در بازار را کمتر کرده است.

در همه مدل‌ها ستون‌های B , A و D به رنگ بدنه  هستند و تنها در برخی از مدل‌ها ستون C نیز به رنگ بدنه درمی‌آید. این ترکیب حالتی از سقف شناور را به بیننده القا می‌کند.

در قسمت عقب شاهد چراغ‌های LED باریکی هستیم تا بخش پشتی را عریض‌تر نشان دهد. ‌هم‌چنین انحنای جذابی که عبارت PATHFINDER روی آن درج شده یادآور نسل اول این خودرو است.

طراحی نمای عقب نیسان پتفایندر مدل 2022

سبک طراحی اگرچه ایده‌های مدرنی دارد ولی برگرفته از نیسان‌های دهه 80 و 90 است. گلگیرهای برآمده و برجستگی‌های جانبی نمایی بسیاری عضلانی به مدل 2022 بخشیده‌اند.

کابین و امکانات نیسان پتفایندر

اگر سبک خاص طراحی این خودرو را کنار بگذارید، نسخه 2022 شامل یک لیست طولانی از تجهیزات ایمنی و اتصالی را در کنار طراحی دوستانه داخل کابین به همراه آورده است.

کابین نیسان پتفایندر مدل 2022

داخل کابین یک نمایشگر 9 اینچی به‌عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود. پشت فرمان یک نمایشگر 12.3 اینچی تعبیه و شده و برای سایز نمایش HUD نیز 10.8 اینچ در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که نمایشگر استاندارد در مدل پایه 8 اینچی است.

برخلاف مدل قبلی 7 نفره، در نسخه جدید می‌توان ترکیب خوابیدن سه ردیف صندلی را به دلخواه تغییر داد و به‌گونه‌ای که شاید بتوان تا 8 نفر را نیز به راحتی درون خود جای بدهد. در چیدمان جدید دسترسی به ردیف‌های پشتی راحت‌تر شده است.

فضای بار طراحی نمای جلو نیسان پتفایندر مدل 2022

نیسان هنوز ابعاد فضای داخلی را اعلام نکرده ولی می‌دانیم که حجم قسمت بار انتهایی چیزی حدود 470 لیتر است که حدود 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد. اگر صندلی‌های عقب به کلی خوابانده شوند می‌تواند ورق‌های تخته سه‌لا با ابعاد حدود 2.5 در 1.2 متر را جای داد. این برای کاربری‌های روزمره یک خودرو عالی به نظر می‌رسد. درست مانند نیسان روگ (ایکس‌تریل) در عقب جدید نیسان پتفایندر مدل 2022 نیز به کمک یه دکمه الکترونیکی باز و بست می‌شود.

آپشن های طراحی نمای جلو نیسان پتفایندر مدل 2022

حتی در ویرایش پایه نیز می‌توان دوربین 360 درجه ، ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، چراغ‌های اتوماتیک و ترمز عقب اتوماتیک به صورت استاندارد مشاهده کرد.

در مدل‌های سطح متوسط SL و SV می‌توان آپشن ProPilot را سفارش داد. این یعنی اضافه شدن کروز کنترل تطبیقی. در بالاترین ویرایش یعنی پلاتینیوم نیز Navi-Link قابل سفارش است که می‌توان به کمک آن با داده‌های تحلیل‌شده سرعت حرکت خودرو در پیچ‌های جلویی و ورود به آزادراه‌ها را کنترل کرد. اگر همه این‌ها به همان خوبی در که نیسان روگ کار می‌کند، کار کند پتفایندر جدید باید یک گزینه عالی و بدون استرس برای یک سفر طولانی باشد.

در عقب ضخیم، شیشه‌های لمینت آکوستیک پاسخ نیسان به شکایات درباره سر و صدای زیادی درمورد مدل فعلی بوده است.

پیشرانه و مشخصات فنی نیسان پتفایندر

قرار است برای این خودرو پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل با تزریق مستقیم سوخت در نظر گرفته شود. پیشرانه‌ای با 284 اسب‌بخار قدرت و 351 نیوتن‌متر گشتاور.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک طراحی نمای جلو نیسان پتفایندر مدل 2022

از آنجایی که نیسان یکی از وفادارترین شرکت‌ها به جعبه‌دنده‌های CVT بوده انتظار می‌رفت که برای شاسی‌بلند جدید نیز از چنین ساختاری استفاده شود ولی شاهد هستیم که ژاپنی‌ها فراتر از انتظار ظاهر شدند و برای مدل فوق سراغ جعبه‌دنده 9 سرعته رفته‌اند.

اگرچه این شاسی‌بلند هنوز هم از ساختار FWD و یا 4WD استفاده می‌کند ولی نکته مهم اینجاست که در ویرایش جدید شاهد اضافه شدن 7 حالت رانندگی و افزایش ظرفیت کششی به حداکثر 2700 کیلوگرم هستیم. نیسان ادعا می‌کند که مدل جدید بهترین قابلیت بکسل کردن را در میان رقبا دارد. اما به نظر می‌آید شرکت فراموش کرده است که توان کششی شورولت سابربن حدود 4000 کیلوگرم است. با این حال شاید نیسان جدید بالاتر از فورد اکسپلورر، کیا تلوراید، تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت قرار بگیرد.

دیدگاه کاربران