فقط با آن آفرود نروید!

شورولت بلیزر 2019: بازگشت شاسی‌بلند افسانه‌ای

3 تیر 1397 09:38

شورولت بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان، از کراس‌اور بلیزر 2019 رونمایی کرد. در خانواده محصولات شورولت، بلیزر جایگاهی بین اکوناکس و تراورس دارد. نسل جدید بلیزر این‌بار نه یک شاسی‌بلند، بلکه یک کراس‌اور است و از یک طراحی بسیار خشن و تهاجمی بهره می‌برد. با نگاهی ساده، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های زیادی در طراحی بلیزر جدید با شورولت کامارو 2019 پیدا کرد.

بلیزر 2019 از اوایل سال جدید میلادی وارد نمایندگی‌های جنرال موتورز می‌شوددر طراحی بخش جلو، استفاده از چراغ‌های دی‌لایت در بالا و چراغ‌های جلو HID در پایین، ما را به یاد جیپ چروکی می‌اندازد. از دیگر موارد قابل‌توجه در این بخش می‌توان به جلوپنجره نسبتاً عریض خودرو اشاره کرد. شورولت جدید خطوط طراحی مختلفی روی کناره‌های خود دارد. یکی از آن‌ها از چراغ‌های جلو شروع شده و به آینه‌بغل‌ها ختم می‌شود. خط طراحی دوم از گلگیر جلو شروع شده، در امتداد درها ادامه پیدا کرده و از وسط در عقب، با شیبی تند به سمت بالا و نهایتاً محفظه بار می‌رسد. خط طراحی سومی هم دستگیره درهای عقب را به چراغ‌های عقب LED خودرو متصل می‌کند.

شرکت برای دو نسخه RS و پرمیر این خودرو به ترتیب پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر خورجینی و 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی درنظر گرفته است. هر دو پیشرانه به جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند. پیشرانه 4 سیلندر 193 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی‌های پیشرانه شش سیلندر خورجینی برابر با 305 اسب‌بخار قدرت و 365 نیوتن‌متر گشتاور است. هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد به فناوری استاپ - استارت مجهز هستند. مدل‌های دو دیفرانسیل به قابلیتی به نام Traction Select مجهز شده‌اند که با فعال شدن آن، در زمانی که نیازی به AWD نباشد، سیستم خروجی پیشرانه را فقط به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. نسخه‌های RS و پرمیر به یک سیستم دو دیفرانسیل دو کلاچه پیشرفته‌تر نیز مجهز هستند.

نسخه‌های RS و پرمیر همچنین از برخی به روزرسانی‌های بدنه هم بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، نسخه پرمیر به تزیینات کرومی بیشتری مجهز شده و بلیزر RS ظاهری تیره‌تر دارد.

شورولت می‌گوید بلیزر جدید یک کابین راننده‌محور دارد. از مهم‌ترین موارد کابین که برای آسایش راننده طراحی شده‌اند، می‌توان به فضای مخصوص زانو برای راحتی بیشتر، دریچه‌های هوای گرد و دستگیره‌های روی ستون جلو اشاره کرد. بار دیگر، تأثیر کامارو جدید روی این خودرو را اینجا می‌توانیم ببینیم. بلیزر همچنین اولین سیستم مدیریت بار شورولت را به‌صورت استاندارد در دو نسخه RS و پرمیر عرضه کرده است که شامل سیستم ریل و فنس می‌شود. می‌توان به کمک آن‌ها فضای بار خودرو را به چند بخش تقسیم‌بندی کرد.

شورولت داخل کابین بلیزر جدید از تکنولوژی‌های بسیاری هم استفاده کرده است. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: جعبه داشبورد با قفل الکترونیکی، شش پورت USB، در محفظه بار برقی بدون نیاز به دخالت دست برای باز شدن، کروز کنترل هوشمند، گرمکن خودکار برای فرمان و صندلی‌های جلو که از راه دور هم قابل کنترل است.

شورولت بلیزر 2019 از اوایل سال جدید میلادی وارد نمایندگی‌های جنرال‌موتورز می‌شود. جزئیات قیمتی آن هنوز مشخص نشده و نزدیک به زمان ورود به بازار قرار است اعلام شود.

دیدگاه کاربران