غوغای کراس اور برقی جگوار با 3 جایزه

برترین خودروی سال 2019 معرفی شد

2 اردیبهشت 1398 19:00

همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک 2019، کراس‌اور کاملاً برقی جگوار یعنی مدل I-Pace موفق شد عنوان افتخارآمیز خودروی سال 2019 جهان را به دست آورد. اولین محصول برقی جگوار در چندین بخش برای دریافت جایزه نامزد شد اما نهایت در سه بخش عنوان نخست را کسب کرده است.

جگوار I-Pace علاوه‌بر کسب عنوان خودروی سال 2019 توانست در رده بهترین طراحی و رده خودروهای سبز نیز عنوان برتر را به خود اختصاص دهد.خودروی سال 2019 جهان: جگوار I-Pace

امسال کراس‌اور الکتریکی جگوار برای دیافت عنوان خودروی سال 2019 باید رقبای قدری را شکست می‌داد که مهمترین آن‌ها آئودی E-Tron و ولوو S60/V60 بودند. این خودرو همچنین در بخش‌های بهترین طراحی سال و خودروی سبز سال توانست از سد سوزوکی جیمنی، ولوو XC40، آئودی E-Tron و هیوندایی نکسو عبور کند.

مدیرعامل جگوار لندرور یعنی Ralf Speth کسب عنوان خودروی سال توسط جگوار I-Pace را افتخاری بزرگ دانسته و خاطرنشان کرده که ایده I-Pace در ابتدا با هدف ساخت خودرویی بسیار ایمن و بدون آلایندگی شکل گرفته، آن هم در زمانی که خودروهای برقی معدودی ساخته شده و اینگونه خودروها نزد مشتریان نیز چندان شناخته شده نبودند. وی از I-Pace به عنوان اولین گام جگوار-لندرور در راه ساخت چنین خودروهایی یاد کرده است.

جگوار i-pace برترین خودروی جهان در سال 2019

خودروی پرفورمونس سال 2019 : مک ‌لارن 720S

شرط حضور خودروهای اسپرت در رقابت برای کسب عنوان خودروی سال این است که سالانه حداقل 2 هزار دستگاه از خودروی موردنظر تولید شده باشد. شرط دیگر آن است که خودروی مورد نظر باید بین تاریخ اول ژانویه 2018 تا 31 می 2019 در حال فروش باشد تا بتواند برای دریافت عنوان خودروی سال 2019 رقابت نماید. مک لارن 720S نه تنها شروط مذکور را دارا بوده بلکه موفق شد در سایر موارد نیز نظر هیات داوران را جلب نماید.

مدیر شرکت مکلارن Mike Flewitt کسب عنوان خودروی پرفورمونس سال 2019 توسط مک لارن 720S را اتفاقی ویژه توصیف کرده و در ادامه متذکر شده که به اعتقاد مدیران شرکت مکلارن، مدل 720S خودرویی انقلابی و تاثیرگذار برای شرکت سازنده‌اش و همچنین سگمنت خودروهای سوپراسپرت است. استون مارتین ونتیج و مرسدس بنز AMG چهار در کوپه از دیگر نامزدهای خودروی سال در این بخش بودند.

خودروی لوکس سال 2019 : آئودی A7

پس از یک دهه سابقه شرکت در رقابت لوکس‌ترین خودروی سال جهان، آئودی A7 توانست در سال 2019 این عنوان را به چنگ آورد. این خودروی کوپه چهاردر توانست رقبای مهم خود یعنی ب ام و سری 8 و آئودی Q8 را شکست دهد. Hans-Joachim Rothenpieler عضو هیات مدیره بخش توسعه مهندسی شرکت آئودی، کسب عنوان بهترین خودروی سال توسط A7 برای دومین مرتبه را افتخاری بزرگ دانسته و اعلام کرده که مسئولان شرکت آئودی از این موفقیت بسیارمشعوف هستند زیرا این مسئله نشان‌دهنده توانایی آئودی در تولید خودروهایی است که می‌توانند در رده خود بهترین باشند.

بهترین خودروی شهری سال 2019: سوزوکی جیمنی

شرکت سوزوکی موفق شده با مدل جیمنی بر رقبای زیادی غلبه کند و عنوان بهترین خودروی شهری سال 2019 را به دست آورد. مهمترین رقبای این خودرو محصولات شرکت‌های کره‌ای هیوندایی و کیا بودند، یعنی کیا سول و هیوندایی سانترو که در برخی بازارها با نام AH2 شناخته می‌شود. Toshihiro Suzuki به عنوان مدیر شرکت سوزوکی از کسب عنوان نخست توسط مدل جیمنی اظهار خرسندی کرده و خاطرنشان ساخته که جیمنی تنها خودروی آفرودی جمع‌وجور است که طی نیم قرن گذشته به اصول طراحی خود وفادار بوده و امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که از عملکرد درخشان و طراحی کارآمد آن در جاده های شهری و مسیرهای خارج از جاده لذت می‌برند.

دیدگاه کاربران