جایزه بهترین طراحی سال برای مزدا 3

کیا تلوراید بهترین خودروی سال 2020

21 فروردین 1399 19:00

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، پیروز رقابت جهانی خودروی سال 2020 نیز مشخص شد که خودرویی نیست جزء شاسی‌بلند فول‌سایز کیا یعنی تلوراید. این شاسی‌بلند بزرگ توانست با کنار زدن دو رقیب سرسخت ژاپنی خود یعنی مدل‌های 3 و CX-30 از مزدا، موفق به دریافت این مقام شود.

سدان خوشنام و محبوب مزدا 3 نیز توانست در رقابتی نفس‌گیر بر پورشه تایکان فائق آمده و عنوان بهترین طراحی را به دست آورد.محصول جدید خودروساز کره‌ای از هنگام ورود به بازار با استقبال متخصصان و مشتریان روبرو شده است. تلوراید توانست در کلاس پر رقابت خودروهای SUV و در میان رقبای فراوان در بازار ایالات متحده، عنوان خودروی برتر را از آن خود کند. غیر از این، نشریه معتبر Consumer Reports نیز تلوراید را به عنوان انتخاب برتر به مشتریان پیشنهاد کرده است. استقبال خریداران از تلوراید نیز به حدی بالا بوده که شرکت کیا برای افزایش تولید آن برنامه‌ریزی کرده است.

اما از شاسی‌بلند ساخت کیا که بگذریم، اولین خودروی برقی ساخت پورشه یعنی تایکان نیز توانسته با کنار زدن پورشه 911 و مرسدس بنز EQC، رتبه اول را در میان خودروهای لوکس و همچنین با شکست مجدد پورشه 911 و البته تویوتا سوپرا مقام برتر را در میان خودروهای عملکردی جهان به دست آورد.

افرادی که علاقمند به پورشه تایکان بوده ولی در عین حال مشتاق خرید خودرویی با قابلیت‌های کاربردی بیشتر هستند نیز بهتر است مدتی صبر کنند تا پورشه مدل کراس‌توریسمو واگن را در اواخر سال 2020 به بازار عرضه نماید.

در کلاس خودروهای شهری نیز محصول دیگری از کیا توانسته رقبا را از میدان به در کند. کیا سول EV که خودرویی تمام برقی است، پس از پشت سر گذاشتن فولکس‌واگن T-Cross و مینی کوپر SE برقی موفق به کسب عنوان برتر شد. شعاع حرکتی سول EV براساس استاندارد EPA برابر با 391 کیلومتر اندازه‌گیری شده که یکی از بیشترین مسافت‌های قابل پیمایش در میان خودروهای تمام برقی موجود در بازار ایالات متحده به شمار می‌آید.

مزدا 3، برنده بهترین طراحی سال

سدان خوشنام و محبوب مزدا 3 نیز توانست در رقابتی نفس‌گیر بر پورشه تایکان فائق آمده و عنوان بهترین طراحی را به دست آورد. رقابت میان این دو خودرو را از آنجا نفس‌گیر لقب می‌دهیم که تنها با اختلاف 2 امتیاز میان آن‌ها، رتبه‌های اول و دوم این رده مشخص شده، چیزی که در سایر رده‌ها به چشم نمی‌خورد. مزدا 3 با 179 و پورشه تایکان با 177 امتیاز در رده‌های اول و دوم بهترین طراحی در میان خودروهای جهان قرار گرفته‌اند درحالی‌که پژو 208 با 144 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران