باز هم جادوی 5 سیلندر

معرفی آئودی TT آر.اس مدل 2020

19 بهمن 1397 12:20

آئودی با معرفی مدل جدید TT باز هم دنیای اسپرت‌های 2 در را حیرت‌زده کرد. داستان از این قرار است که مدل 2020 این خودرو که با تیپ RS راهی بازار شده،‌ اگرچه در کل پایبند به اصول طراحی ویرایش استاندار باقی مانده اما بهنیه‌سازی‌های چشم‌گیری را در طراحی بیرونی‌اش اعمال کرده است؛ اما تردیدی نیست که محصول جدید نسبت به آخرین مدل TT آر.اس که سال 2018 به‌عنوان مدل 2019 معرفی شده بود، یک سر و گردن جذاب‌تر است.

هنوز هم بخش قوای محرکه جذاب‌ترین بخش است، جایی که می‌توان باز هم اعجاز آن پیشرانه عجیب5 سیلندر 2.5 لیتری با 394 اسب‌بخار را دید.با تغییراتی که در نمای جلو، سپرها، بال عقب، رکاب‌ها و گلگیرها اعمال شده حالا با یک نمونه دست‌نیافتنی روبه‌رو هستیم. فیس‌لیفت 2020 این 2 در دوست‌داشتنی چراغ‌های مدرن LED‌ را به عنوان یک آپشن استاندارد روی خود معرفی کرده است. البته استفاده از فناوری OLED در چراغ‌های عقب ایده‌ای است که پیش‌تر روی هیچ‌یک از مدل‌های قبلی آئودی TT ندیده بودیم. نمایشی کوتاه ولی خیره‌کننده از بازی با نور که تنها در زمان استارت خوردن اجرا خواهد شد. باید اشاره کرد که این آیتم یک آپشن غیر استاندارد است.

خریداران آئودی TT آر.اس جدید می‌توانند از بین سه رنگ جدید سبز Kyalami، نارنجی Pulse و آبی Turbo‌ یکی را انتخاب کنند. هم‌چنین دست خریداران این خودرو برای انتخاب‌تریم آلومینیوم مات یا مشکی براق باز است. این تریم در بال عقب و جلوپنجره به اجرا درمی‌آید. آپشن دیگر این خودرو رینگ‌های جدیدی است، آئودی آن‌ها تنها برای سری آر.اس طراحی کرده و حتی روی آن‌ها لوگوی TT آر.اس دیده می‌شود. این آیتم‌ها در مدل کوپه مسقف و رودستر با سقف جمع‌شونده ثابت است با این تفاوت که مدل روباز با سقف مشکی عرضه خواهد شد.

رنگ‌بندی داخلی کابین بخشی از امضای همیشگی خانواده آر.اس است. پکیجی که برحسب انتخاب مشتری می‌تواند قرمز یا آبی باشد. البته تنها در این خانواده است که کنسول و داشبورد به فرم اسپرت‌تر طراحی خواهد شد.

رابط ناوبری MMI که مجهز به سیستم کنترل صوتی، جستجوی رایگان متنی و اینترنت وای‌فای است را نیز به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه کنید. با این حال هنوز هم اتصال تلفن‌های همراه هوشمند به سیستم اطلاعات و سرگرمی از طریق پورت USB‌ صورت می‌پذیرد. شگفتی ویژه این آئودی برای خریدارانش حضور سیستم صوتی حرفه‌ای برند Bang & Olufsen با قدرت 680 وات است.

از همه این‌ها که بگذریم، هنوز هم بخش قوای محرکه جذاب‌ترین بخش است. جایی که می‌توان باز هم اعجاز آن پیشرانه عجیب 2.5 لیتری 394 اسب‌بخاری با 480 نیوتن‌متری را نظاره کرد. این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه نیروی خود را به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند. این یعنی ثبت رکورد صفر تا صد در فقط 3.7 ثانیه و رسیدن به سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعت. البته همه می‌دانند که اغلب خودروسازان آلمانی مجبور به محدود کردن سرعت نهایی خودروهایشان هستند. چراکه سرعت نهایی واقعی این خودرو 280 کیلومتر برساعت است. قیمت پایه مدل کوپه آئودی TT از 77 هزار و 315 دلار و قیمت پایه نمونه رودستر از 80 هزار و 512 دلار شروع می‌شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران