• آئودي TT توريست تروفي
  • آئودي TT توريست تروفي
  • آئودي TT توريست تروفي
  • آئودي TT توريست تروفي
  • آئودي TT توريست تروفي

نسخه ویژه برای اسپانیا

معرفی آئودی TT توریست تروفی

23 مهر 1402 12:31

سه سال پس از نمایش یک کوپه مفهومی توسط آئودی در نمایشگاه فرانکفورت 1995، نسخه نهایی این مدل با نام TT در سال 1998 وارد بازار شد. اکنون و در اندک زمانی که به پایان عمر آئودی TT باقیمانده، نسخه ویژه‌­ای از این خودرو با لقب توریست تروفی (Tourist Trophy) برای عرضه انحصاری در اسپانیا معرفی شده است.

برای یادآوری ربع قرن تولید آئودی TT، فقط 25 دستگاه از توریست تروفی ساخته می­‌شود.

آئودی TT توریست تروفی براساس نسخه 45 TFSI شکل گرفته است، بنابراین پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ برای آن نصب شده، که 245 اسب­‌بخار قدرت را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌کند.

آئودی TT توریست تروفی

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آئودی TT با این مشخصات فنی، به ترتیب 5.1 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

آئودی TT توریست تروفی در تصاویر رسمی با رنگ آبی Nogaro دیده می‌شود، اما می­‌توان رنگ‌های قرمز Tango یا سفید Glacier را نیز برای آن سفارش داد.

شیشه­‌های دودی، پکیج S لاین کامپتیشن، چراغ‌های LED با چیدمان ماتریسی، رینگ‌های 20 اینچی Audi Sport با طرح 10 پره Y و کالیپرهای قرمز، از دیگر مشخصات ظاهری این مدل به‌شمار می­‌آید، درحالی‌که فضای کابین با ترکیب چرم و آلکانترا با دوخت قرمز یا آبی (بسته به رنگ بدنه) تزئین می­‌شود. علاوه بر صندلی‌های S اسپرت و فرمان D-شکل، برخی جزئیات فیبرکربن و انبوهی از تجهیزات رفاهی را می‌­توان در کابین آئودی TT توریست تروفی مشاهده کرد.

آئودی TT توریست تروفی

آئودی TT توریست تروفی از نوامبر 2023 و با قیمت 72,800 یورو به فروش می‌­رسد.

آئودی از سال گذشته و با معرفی نسخه Iconic Edition، مشتریان را برای خداحافظی با TT آماده کرد، درحالی‌که مشتریان آمریکایی در سال 2021 و با نسخه RS Heritage، با این خودروی کوپه وداع کردند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران