نسخه آفرود شاسی بلند تویوتا در شیکاگو 2019

راوفور TRD در جاده‌های ناهموار می‌تازد

22 بهمن 1397 14:11

برگ برنده تویوتا برای غافلگیر کردن علاقمندان این برند در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2019 را میتوان ارائه نسخه آفرود راوفور 2020 TRD دانست که نسخه‌ای تقویت شده و خشن از این شاسی بلند کامپکت است.

سیستم کنترل کشش این خودرو در سه حالت مختلف به راننده امکان روبه‌رو شدن با شرایط متفاوت و نامساعد رانندگی را خواهد داد: گل و سنگ، شن و برف.اولین تغییر مهم این خودرو نسبت به مدل استاندارد را می‌توان تغییر سیستم تعلیق آن دانست که به نمونه مخصوص آفرود تجهیز شده است. این سیستم تعلیق قدرتمند با الهام از تعلیق راوفور مورد استفاده در تیم رالی تویوتا ساخته شده است. تایرهای چهارفصل فالکن به همراه رینگ‌های سبک آلومینیومی 18 اینچی مشکی رنگ تکمیل کننده عملکرد سیستم تعلیق خواهند بود.

تویوتا راوفور TRD که قرار است در پائیز سال جاری عرضه شود، در حقیقت براساس نسخه Adventure از این خودرو ساخته شده اما به لطف سیستم تعلیق پیشرفته‌تر، رینگ‌ها و تایرهایی که منحصراً برای ارائه قابلیت سنگ‌نوردی طراحی و مهندسی شده‌اند، عملکرد بهتری از مدل Adventure ارائه خواهد داد.

براساس اعلام شرکت تویوتا، سیستم تعلیق راوفور TRD به منظور کنترل حرکات بدنه طراحی شده تا در هردو حالت عبور از مسیرهای سنگلاخ و یا سطوح ناهموار خیابان‌های شهری، عملکرد خوبی ارائه دهد. با توجه به این‌که بخش‌های گوناگون این سیستم اعم از ضربه‌گیرها و سایر اجزا ارتقا یافته و یا از ابتدا طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود عملکرد آن به همان خوبی باشد که شرکت سازنده ادعا می‌کند.

علاوه‌براین سیستم تقسیم گشتاور فعال می‌تواند تا سقف نیمی از نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال کند و در عین حال قادر است نیروی موردنظر را مستقیماً به یکی از چرخ‌های عقب در سمت راست یا چپ ارسال کند. چنین قابلیتی می‌تواند به بهبود عملکرد خودرو در خیابان‌های شهری یا مسیرهای بی‌راهه کمک شایان توجهی کند. همچنین هنگامی که به سیستم چهارچرخ محرک نیازی نباشد، انتقال قدرت به محور عقب قطع شده و بدین وسیله در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

سیستم کنترل کشش این خودرو در سه حالت مختلف به راننده امکان روبه‌رو شدن با شرایط متفاوت و نامساعد رانندگی را خواهد داد: گل و سنگ، شن و برف. نمایشگر چندگانه اطلاعات این خودرو نیز در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار به راننده اجازه می‌دهد از عملکرد سامانه‌های ایمنی خودرو آگاه شود.

از دیگر امکانات استاندارد موجود در راوفور TRD که در عبور از مسیرهای خارج جاده مفید خواهند بود می‌توان به دستیار شروع حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل حرکات تریلر و دستیار حرکت در سراشیبی اشاره کرد.

در نمای خارجی، به لطف نصب قطعاتی چون سپر خشن‌تر، طراحی جدید جلوپنجره، چراغ‌های مه‌شکن LED و ریل‌های سقفی بلند می‌توان این خودرو را از نسخه‌های معمولی تشخیص داد.

برای رنگ‌آمیزی بدنه این مدل نیز سفارش ترکیب رنگی تازه‌ای امکانپذیر است که شامل پوشش خاکستری متالیک برای بدنه و سفید یخی برای پوشش سقف بوده و در بخش‌های جلو و عقب خودرو نیز از قطعاتی به رنگ خاکستری تیره استفاده خواهد شد. مشکی تیره، خاکستری بسیار روشن و سفید مرواریدی از دیگر رنگ‌های قابل سفارش برای راوفور TRD خواهند بود که امکان رنگ‌آمیزی سقف به رنگ سفید در هر دو حالت وجود دارد.

در فضای کابین خریداران این مدل تجهیزات قرمز به همراه دوخت قرمز روکش صندلی‌ها را دریافت خواهند کرد. همچنین نشان TRD بر روی پشت سری صندلی‌ها و کفپوش‌های تمام چرم این خودرو دوخته خواهد شد.

پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر این خودرو که 203 اسب‌بخار قدرت دارد، با جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار هماهنگ شده که در سه حالت اسپرت، نرمال و اقتصادی نیروی پیشرانه را به چرخ‌های خودرو ارسال می‌کند. راوفور TRD همچنین قدرت یدک کشیدن وزنی معادل با 1587 کیلوگرم را دارد، بدین معنی که یدک‌کشی قایق کوچک شخصی یا تریلری کوچک با این خودرو امکان‌پذیر است.

دیدگاه کاربران