بالاخره نسخه M ب ام و X3 و X4 آمد

رونمایی از ب ام و X3 M و X4 M مدل 2020

24 بهمن 1397 16:35

بعد از انتشار تصاویری اولیه که دیشب اتفاق افتاد، امروز شرکت ب ام و بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار از سوی هواداران، از دو مدل X3 M و X4 M مدل 2020  که در واقع نسخه‌هایی قدرتمند از دو شاسی بلند پرفروش شرکت هستند رونمایی کرد.

این دو نسخه قدرتمندتر دو شاسی بلند محبوب ب ام و در بازار به تغییرات زیادی از پیشرانه گرفته تا سیستم تعلیق و تجهیزات و امکانات بیشتر مجهز شده‌اند.این مدل‌های قدرتمند که از آوریل امسال وارد خطوط تولید شرکت خواهند شد، از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو دوقلوی جدید استفاده کرده و 473 اسب‌بخار قدرت و 598 نیوتن‌متر گشتاور دارند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده هشت سرعته M استپ‌ترونیک و سیستم دو دیفرانسیل متصل شده است. البته این سیستم بیشتر به محور عقب تمایل دارد. با این ترکیب فنی، X3 و X4 M صفر تا صدی برابر با 4.1 ثانیه و حداکثر سرعتی معادل 280 کیلومتر برساعت دارند.

کسانی که به دنبال مدل‌هایی قوی‌تر هستند می‌توانند X3 و X4 اِم‌ کامپتیشن (M Competition) را سفارش بدهند. این مدل‌ها به پیشرانه‌ای تقویت شده با 503 اسب‌بخار قدرت مجهز هستند که البته خروجی گشتاورشان دست نخورده روی 598 نیوتن‌متر باقی مانده است. صفر تا صد مدل‌های کامپتیشن 4 ثانیه بوده و در صورتی که پکیج M Driver را نیز سفارش داده باشید، حداکثر سرعت آن‌ها به 284 کیلومتر برساعت افزایش پیدا خواهد کرد.

از آن جایی که هر چهار نسخه مدل‌های M هستند، تغییرات فنی بسیار زیادی به جز پیشرانه قوی‌تر دارند. بیایید از سیستم تعلیق شروع کنیم؛ مهندسان ب ام و در محور جلو بلبرینگ‌های سفارشی، بازوی گشتاور و جناقی ویژه نصب کرده‌اند. تغییراتی مشابه روی تعلیق عقب نیز انجام شده و این دو کراس اور به بوش‌های سفارشی، میل موج‌گیرهای قوی‌تر و مجموعه‌ای از قطعات ویژه مجهز شده‌اند.

مهندسان شرکت همچنین شاسی دو خودرو را نیز تقویت کرده‌اند. در لیست قطعات ارتقا یافته این دو خودرو مواردی مانند دیفرانسیل Active M، سیستم تعلیق Active M و سیستم فرمان M Servotronic با ضریب فرمان متغیر هم دیده می‌شود. ب ام و همچنین یک سیستم ترمز قدرتمند روی خودروها نصب کرده که از دیسک ترمز خنک شونده 395 میلی‌متر در جلو و 370 میلی‌متر در عقب تشکیل شده است.

به‌منظور متمایز کردن این دو خودرو با X3 M40i و X4 M40i، مدل‌های M آن‌ها از جلوپنجره مشکی و طراحی تهاجمی‌تری در جلو به کمک دریچه‌های ورودی بزرگ‌تر بهره می‌برند. خریداران همچنین قاب آینه‌های آیرودینامیک، یک دیفیوزر عقب خاص و چهار سراگزوز زیبا را روی این دو مدل خواهند یافت. از جمله تغییرات دیگر می‌توان به اسپویلرهای M، قطعات رنگی اضافی بدنه و رینگ‌های 20 اینچی خاکستری براق اشاره کرد.

مدل‌های کامپتیشن عیناً مشابه نسخه M عادی هستند، ولی برخی تغییرات ویژه روی خود دارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تزئینات مشکی براق روی بدنه، رینگ‌های 21 اینچی و یک سیستم اگزوز اِم اسپرت با سراگزوزهای کرومی مشکی اشاره کنیم.

سال بعد، مشتری‌ها امکان سفارش پکیج بدنه M Carbon را خواهند داشت که برخی قطعات فیبر کربنی شامل دیفیوزر عقب و قاب آینه‌ها را به خودروها اضافه می‌کند.

داخل کابین نسخه‌های M ب ام و X3 و X4 به صندلی‌های چرمی Vernasca، تزئینات آلومینیومی و فرمان اسپرت چرمی مجهز هستند. دیگر موارد قابل‌توجه این بخش شامل صفحه کیلومتر M، دسته دنده‌ای خاص و زانویی‌های نصب شده روی کنسول مرکزی می‌شود.

X3 M و X4 M کامپتیشن کابین مشابهی دارند، ولی داخل کابین آن‌ها صندلی‌های ام اسپرت با روکش چرم مارینو و نشان‌هایی ویژه را خواهید یافت.

در آمریکا، این مدل‌ها به تجهیزاتی مانند چراغ‌های جلوی LED، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی هارمن کاردون مجهز هستند. سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی بسیاری شامل Active Guard ،Active Protection، سیستم کمکی Active و سیستم هشدار تصادف از جلو و پیش‌گیری از تصادف داخل شهر روی این دو خودرو ارائه شده‌اند.

امکان سفارش آپشن های مختلف از جمله تزئینات فیبر کربنی کابین، صفحه نمایش هدآپ و یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه نیز برای آن‌ها وجود دارد. از موارد قابل توجه دیگر می‌توان به پکیج Driving Assistance Plus و پکیج Executive اشاره کرد که فرمان و صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده را به خودروها اضافه می‌کنند.

دیدگاه کاربران