بهره‌مندی از پیشرانه جدید

ب‌ام‌و در حال آزمایش پیشرانه توربو و شش سیلندر این خودروها به قدرت 450 اسب‌بخار که به تازگی توسط ب‌ام‌و توسعه یافته است.

18 شهریور 1397 16:30

بدون اغراق می‌توان این هفته را «هفته سری X» نامید چرا که در طی روزهای اخیر ابتدا خبرهایی از ورود بزرگترین عضو این خانواده یعنی X7 منتشر شد، پس از آن خبر تولید قوی‌ترین نوع X2 یعنی X2 M35i انتشار یافت و کمی بعد نیز در جریان مشخصات مدل پلاگین هیبرید X5 یعنی xDrive45e قرار گرفتیم.

پیشرانه توربوشارژ و شش سیلندر این خودروها به قدرت 450 اسب‌بخار که به تازگی توسط ب‌ام‌و توسعه یافته است.اکنون این شرکت باواریایی تصمیم گرفته درباره تغییرات جدید دو مدل از محبوب‌ترین محصولات خود که از قضا عضو سری X بوده و قرار است در آینده نزدیک به خطوط تولید وارد شوند، اطلاع‌رسانی کند. طبق سنت چندین ساله ب‌ام‌و، این دو خودرو نیز پیش از نهایی شدن روند تولید در پیست نوربورگ‌رینگ مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

اگر خبرهایی که در طی روزهای اخیر از سوی ب‌ام‌و منتشر شده را دنبال کرده باشید، احتمالاً اکنون از شنیدن خبر تولید مدل‌های M از دو شاسی‌بلند X3 و X4 متعجب نخواهید شد. تا این لحظه به طور قطعی مشخص شده که این دو شاسی‌بلند به پیشرانه توربو و شش سیلندر جدیدی مجهز شده‌اند که به تازگی توسط ب‌ام‌و توسعه یافته و از سوی دیگر، سامانه xDrive نیز که احتمالاً از مدل جدید M5 برگرفته شده با شرایط این دو خودرو سازگار شده است.

براساس گمانه‌زنی‌ها، پیشرانه مذکور S58 نام دارد که دراصل نمونه تقویت شده B58 توسط بخش M شرکت ب‌ام‌و است که اکنون سه لیتر حجم دارد و حداقل 450 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. البته براساس شایعات، امکان دریافت خروجی تا سقف 475 اسب‌بخار از این پیشرانه وجود دارد.

اهمیت این پیشرانه تنها به دلیل استفاده از آن در زیر کاپوت مدلهای X3 M و X4 M نیست، بلکه منطق حکم می کند که به احتمال فراوان می توانیم انتظار نصب آن در نسل بعدی مدلهای M3 و M4 را نیز داشته باشیم.

غیر از تغییرات پیشرانه، دو شاسی‌بلند مزین به نشان M قرار است سیستم دیفرانسیل فعال جلو M و تجهیزات اختصاصی این نشان را نیز به همراه داشته باشند. ورودی هوای بزرگ در جلو، خروجی اگزوز چهارگانه در عقب و بهسازی‌های آیرودینامیکی که در مدل M از X3 و X4 انجام پذیرفته، به یاری آن‌ها خواهد آمد تا به گفته سرپرست بخش BMW M قادر باشند نسبت به رقبای همکلاس خود عملکرد درخشان‌تری ارائه دهند.

با توجه به این‌که هردوی خودروها به صورت همزمان در حال گذراندن آزمایشات فنی پیش از تولید هستند، گمان می‌رود که به صورت همزمان نیز معرفی خواهند شد. هنوز از زمان دقیق رونمایی X3 M و X4 M اطلاع دقیقی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد پیش از پایان سال شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود.

دیدگاه کاربران