پیشتازی لکسوس و پورشه 911

قابل اعتمادترین خودروهای 2019

28 بهمن 1397 11:35

موسسه جی.دی.پاورز به رسم هرسال، فهرستی منتشر کرده که براساس آن مشتریان می‌توانند به قابلیت اطمینان هرکدام از برندهای خودروساز پی ببرند.

پورشه 911 توانسته در پژوهش سال 2019 موسسه جی.دی.پاورز بالاترین امتیاز را به دست آورد درحالی‌که برند لکسوس بالاترین قابلیت اطمینان را دارد.فهرست یادشده براساس نتایج حاصل از پژوهش این موسسه در مصاحبه با 32,952 نفر از مالکین خودروهای ساخت 2016 شکل گرفته و قابلیت اطمینان و میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری و پیکاپ با عمر سه سال را نشان می‌دهد.

در سال 2019 افتخار کسب عنوان قابل اعتمادترین برند خودروساز برای هشتمین سال متوالی نصیب شرکت لکسوس شده است. مقام دوم نیز به صورت مشترک میان خودروساز مشهور آلمانی یعنی پورشه و برند مادر لکسوس یعنی شرکت تویوتا تقسیم شده است.

جایگاه چهارم و پنجم جدول به برندهای آمریکایی شورولت و بیوک تعلق دارد. شاید مشاهده نام 5 مقام اول جدول چندان تعجب‌آور نباشد ولی مشاهده سه نام پرآوازه ولوو، لندرور و فیات در انتهای فهرست می‌تواند بسیار عجیب باشد.

همچون روال، سابق ملاک قرارگیری خودروها در این لیست میزان ایرادهای پیش آمده در هر صد خودرو از محصولات یک برند بوده است.

جالب است بدانید برای اولین بار در طول 30 سال گذشته متوسط ایرادهای مشاهده شده در خودروهای برندهای لوکس نسبت به سال قبل افزایش داشته است، به نحوی که سال گذشته به طور متوسط 135 ایراد در صد دستگاه خودرو از این برندها مشاهده شده ولی این رقم در سال جاری به 141 رسیده است.

پورشه 911 توانسته در پژوهش سال 2019 موسسه جی.دی.پاورز بالاترین امتیاز را به دست آورد درحالی‌که عنوان بهترین میزان بهبود در کیفیت به شرکت کرایسلر تعلق گرفته است. از برندهای دیگری که امسال جایگاه و امتیاز بهتری نسبت به سال گذشته به دست آورده‌اند می‌توان به مینی، فولکس واگن، جیپ، کادیلاک، آئودی و سوبارو اشاره کرد.

در کلاس خودروهای سدان میان سایز تویوتا کمری توانسته از اعتبار خود دفاع کرده و مقام اول را به دست آورد هرچند که برادر کوچکش یعنی کورولا در کلاس سدان‌های جمع‌‌وجور در پشت سر بیوک ورانو قرار گرفته و به جایگاه دوم رضایت داده است.

در میان خودروهای کوچک نیز شورولت سونیک با عبور از سد هیوندای اکسنت به جایگاه اول رسیده است. در رده خودروهای اسپرت کوچک نیز مینی کوپر توانسته بر رقیب قدر خود یعنی مزدا میاتا فائق آید.

در کلاس خودروهای سواری پرمیوم سری 5 ب ام و رقبای همیشگی خود آئودی A7 و مرسدس بنز E را پشت سر بگذارد.

در میان شاسی بلند های کوچک فولکس واگن تیگوان رتبه اول را به دست آورده و رتبه اول کلاس شاسی بلندهای بزرگ نیز در اختیار فورد اکسپدیشن بوده و در دو رتبه بعدی نیز نام ساخته‌های خودروسازان آمریکایی به چشم می‌خورد که ید طولایی در ساخت این‌گونه خودروها دارند.

 

در میان شاسی بلند های کوچک فولکس واگن تیگوان رتبه اول را به دست آورده و رتبه اول کلاس شاسی بلندهای بزرگ نیز در اختیار فورد اکسپدیشن بوده و در دو رتبه بعدی نیز نام ساخته‌های خودروسازان آمریکایی به چشم می‌خورد که ید طولایی در ساخت این‌گونه خودروها دارند.

 

ب ام و X3 در کلاس شاسی بلندهای کامپکت پرمیوم رتبه اول را به دست آورده و هیوندای سانتافه نیز با قرارگیری در جایگاه اول در میان رقبا، اعتبار خود در میان مشتریان را بیش از قبل ثابت کرده است.

میانگین امتیاز کلی این فهرست نیز نسبت به سال گذشته 4درصد بهبود یافته است. مسئولان جی.دی.پاورز اعتقاد دارند که میزان قابلیت اعتماد به خودروها در طی سال‌های آینده رو به افزایش خواهد گذاشت هرچند که سرعت این تغییرات آهسته خواهد بود. پژوهش یاد شده، خودروهای برند اسمارت را نیز درنظر گرفته بوده اما به دلیل اندازه بسیار کم جامعه آماری این خودرو، از لیست امسال خارج شده است.

بد نیست بدانید اتفاق مشابهی در مورد محصولات تسلا نیز رخ داده که به دلیل جامعه آماری کوچک و البته عدم اجازه شرکت سازنده برای ارتباط کارشناسان جی.دی.پاورز با مالکان تسلا بوده است.

دیدگاه کاربران