• سانگ يانگ کوراندو توربو نورا موتور

آغاز تحویل به خریداران ایرانی

بررسی سانگ یانگ کوراندو توربو نورا موتور

15 اسفند 1402 12:25

بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم

چهارمین نسل کوراندو، که در سال 2019 و با کد اتاق C300 معرفی شده بود، حالا پس از گذشت چندین سال از عرضه جهانی آن، به کشورمان آمده است. سانگ‌یانگ کوارندو که تا پیش از این توسط شرکت «رامک خودرو» عرضه می‌شد، از این به بعد توسط شرکت «نورا موتور پارس» در کشورمان به فروش می‌رسد.

نخستین سری این خودرو، در زمستان 1402 تحویل خریداران شده و نکته جالب توجه اینجاست که مدیران نورا موتور، هیچگونه فعالیتی برای معرفی و اعلام عمومی این خبر، تاکنون نداشته‌اند! درحالیکه شرکت نورا موتور، کوراندوی جدید را بصورت مونتاژی (CKD) به ایران آورده است، شرکت بهمن موتور نیز درصدد است تا این خودروی جذاب را بصورت کاملا وارداتی (CBU) و توسط زیرمجموعه واردکننده خود، یعنی شرکت «بی‌ام کارز» در کشورمان عرضه کند.

طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو

طرح کلی نسل جدید سانگ یانگ کوراندو در حقیقت الهام گرفته از خودروی مفهومی SIV-2 است که در سال 2016 به معرض نمایش درآمد. نکته مهم دیگری که درباره این خودرو وجود دارد ابعاد بزرگتر آن در تمام جهات نسبت به نسل قبل کوراندو است. این افزایش ابعاد و البته اضافه شدن فاصله محوری برای مصرف‌کنندگان خبر بسیار خوبی خواهد بود زیرا از راحتی سرنشینان کوراندو مخصوصاً در صندلی‌های عقب حکایت می‌کند.

کلیت طراحی بخش‌های جلو و عقب، فرم عضلانی بخش جانبی و از همه واضح‌تر شکل چراغ‌های جلو و عقب را می‌توان یادآور عناصر طراحی نسل جدید رکستون دانست که در این خودرو نیز به نحوی تکرار شده‌اند.

کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو

در فضای کابین، طراحی داخلی نسل جدید کوراندو از زبان جدید طراحی محصولات سانگ یانگ (که براستفاده از فناوری‌های دیجیتالی تاکید دارد) پیروی می‌کند. روی داشبورد این خودرو صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی خودنمایی می‌کند که مربوط به سامانه اطلاعات و سرگرمی است. غیر از آن می‌توان به صفحه آمپر 9 اینچی خودرو اشاره کرد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو در زمینه فناوری‌های مربوط به ایمنی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد چراکه غیر از 7 ایربگ، به ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی نیز مجهز شده است. شرکت سازنده این خودروی کره‌ای مدعی شده است که نسل جدید کوراندو یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در میان همکلاسان خود است.

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو

در هنگام عرضه این خودرو به بازار جهانی، دو پیشرانه بر روی آن قابل نصب خواهد بود که البته هردو با استانداردهای آلایندگی یورو 6 مطابقت دارند. اولین گزینه پیشرانه بنزین‌سوز کاملاً جدیدی است که 1.5 لیتری توربو بوده و 163 اسب‌بخار قدرت دارد. حداکثر قدرت این پیشرانه در دورشمار 5550 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتن‌متری آن نیز در بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه برای راننده قابل دستیابی خواهد بود.

پیشرانه دوم نیز نمونه‌ای 1.6 لیتری توربودیزل است که 136 اسب‌بخار قدرت داشته و 324 نیوتن‌متر گشتاور را در دورشمار 1500 دور در دقیقه در اختیار راننده خودرو قرار خواهد داد. البته ناگفته پیداست که این موتور دیزلی، برای بازار ایران انتخاب نشده و صرفا برای بازارهایی مانند استرالیا و اروپاست.

گیربکس کوراندو توربو، از نوع شش سرعته خودکار، ساخت آیسین است که با همراهی سیستم چهارچرخ محرک، قدرت را به تمام چرخ‌های منتقل می‌کند.

دیدگاه کاربران