فراتر از یک هاچ‌ بک

معرفی نسل جدید پژو 208

6 اسفند 1397 15:16

پژو سال 2019 را پرقدرت استارت زده است. بعد از معرفی نسخه هیبریدی 508 حالا برنامه جدید خود را با معرفی نسل جدید هاچ‌ بک 208 تکمیل کرده است.

پژو غیر از مدل‌های درون‌سوز، ویرایش برقی 208 را نیز تولید خواهد کرد.ماه پیش بود که تصاویر جاسوسی این خودرو در اینترنت منتشر شد. خودرویی که نشان می‌داد زبان طراحی مترقی دارد و می‌خواهد یکی از خاص‌ترین‌ها در کلاس سوپرمینی‌ها باشد. حالا فرانسوی‌ها تصاویر رسمی این خودرو را ارائه کرده‌اند.

اکنون بیشتر می‌توانیم به زیبایی خیره‌کننده این خودرو پی ببریم. بازی زیبای LEDها در کاسه چراغ اصلی و روی سپرها به‌عنوان چراغ نور روز، عمده جسارت ظاهری 208 را به خود اختصاص داده است. البته نمای عقبی این خودرو نیز با استفاده از طراحی ترکیبی، جلوه‌ای منحصربه‌فرد پیدا کرده است.

پژو 208 جی تی لاین مدل 2020

شرکت می‌گوید به لطف استفاده از فناوری پلتفرم‌های پیمانه‌ای موسوم به CMP وزن این خودرو را تا 30 کیلوگرم نسبت به نسخه قبلی کاهش داده است. هم‌چنین این خودرو از نظر کاهش فاکتورهای آزاردهنده مانند نویز، لرزش و زمختی نمره بسیار بالایی را کسب کرده است.

پژو نمی‌خواهد که مشتریان سنتی خود را از دست بدهد. به همین خاطر در کنار نسخه 1.5 لیتری دیزلی نسخه 1.2 لیتری توربوشارژ بنزینی را در لیست فروش قرار داده است. شرکت می‌گوید نمونه بنزینی می‌تواند 75 اسب‌بخار قدرت را توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. هم‌چنین خروجی مدل گازوئیل‌سوز نیز 100 اسب‌بخار است و قدرت خودرو را توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌کند. این همه قابلیت‌های 208 جدید نیست. مدیران شرکت تنها در مدل فوق است که یک جعبه‌دنده سفارشی 8 سرعته اتوماتیک و پکیج تقویت پیشرانه دیزلی تا 130 اسب‌بخاری را تدارک دیده‌اند.

پژو 208 برقی

همان‌طور که گفته شد، فرانسوی‌ها برای امسال ترافیک کاری دارند. غیر از مدل‌های درون‌سوز، پژو، ویرایش برقی 208 را نیز تولید خواهد کرد که به لطف حضور باتری‌های 50 کیلووات ساعتی می‌تواند معادل 136 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این یعنی دست‌یابی به شتاب صفر تا صد در فقط 8.1 ثانیه. طبق اعلام رسمی با یک بار شارژ خودروی فوق می‌توان تا چیزی حدود 340 کیلومتر پیمایش داشت. هم‌چنین در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع 100 کیلوواتی، 80 درصد ظرفیت باتری‌ها در 30 دقیقه پر می‌شود.

پژو 208 جدید از نظر تجهیزات هوشمند نیز چیزی کم ندارد. برای این خودرو سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف، سیستم پارک خودکار، رصد هوشیاری راننده، تشخیص حداکثر سرعت، رصد نقاط کور و ترمز هوشمند اضطراری تعبیه شده است. پژو روی این فرزند ریزاندام خود از سیستم رابط کاربری انحصاری خود یعنی i-Cockpit‌ استفاده خواهد کرد.

دیدگاه کاربران