فیس‌لیفت سدان انگلیسی برای سال 2020

جگوار XE جدید اسپرت‌تر از همیشه

9 اسفند 1397 13:18

گربه وحشی انگلستان، فیس‌لیفت 2020 سدان لوکس-اسپرت خود را با تغییراتی جذاب در ظاهر و باطن آن راهی میدان کرد.

جگوار XE در بازار آمریکای شمالی با دو پیشرانه بنزینی قابل سفارش است، اما در بازار اروپا پیشرانه دیزلی نیز دیده می‌شود.جگوار XE جدید اکنون جسورتر و پویاتر به چشم می‌آید. عامل اصلی این تغییر هیجان‌انگیز را باید فرم مدرن جلوپنجره، سپرها و البته فریم چراغ‌ها دانست. کاپوتی برجسته در کنار نوار LED که اشاره‌ای ظریف به حرف J (ابتدای کلمه جگوار) دارد، از جمله تغییرات دوست‌داشتنی این سدان است.

جگوار روی این خودرو از ریزه‌کاری‌های تیپ موسوم به R-Dynamic‌ بهره برده که شامل تریم تیره در طراحی داخلی و بیرونی، رینگ‌های ویژه و البته صندلی‌های مسابقه‌ای می‌شود. از قدیم معروف بود که کابین خودروهای جگوار بی ‌زرق و برق است، با این حال خود جگوار می‌گوید که هرآنچه داخل اتاق این خودرو خواهید دید، به‌منظور افزایش رفاه سرنشیان بوده است. یکی از همین تلاش‌ها استفاده از فرمان کاملاً جدید و رابط کاربری موسوم به اطلاعات و سرگرمی از نوع Touch Pro Duo‌ با نمایشگری 5.5 اینچی است. البته یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای نشان دادن اطلاعات عددی خودرو و هم‌چنین تصویر دوربین دید عقب نیز موجود است.

کابین جگوار XE مدل 2020

سیستم شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند و اهرم انتخاب حالت جعبه‌دنده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو به شمار می‌رود. جگوار XE مدل 2020 مجهز به سامانه هوش مصنوعی است که زاویه صندلی، آینه و سیستم صوتی را برحسب هر راننده خاص به صورت اختصاصی تنظیم می‌کند.

در بازار آمریکای شمالی این خودرو با دو پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه XE S به قیمت 39 هزار و 900 دلار با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 247 اسب‌بخاری خواهد بود. این خودرو به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است ولی با پرداخت 2000 دلار دیگر می‌توان ویرایش دو دیفرانسیل آن را هم تدارک دید.

نسخه دیگر XE R-Dynamic S است که با قیمت پایه 46 هزار و 295 دلار به فروش می‌رسد. روی این مدل انتقال قدرت دو محور و پیشرانه تقویت‌شده 296 اسب‌بخاری به صورت استاندارد نصب شده است. این بدان معنا نیست که جگوار سری دیزلی را از بازار آمریکا جمع خواهد کرد. در واقع شرکت بر این باور است که در شرایط فعلی می‌بایست تمرکز و منابع اصلی را روی خودروهای برقی و هیبریدی قرار داد.

جگوار XE جدید برای مشتریان اروپایی که به خودروهای دیزلی علاقه دارند با 177 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور به فروش خواهد رسید.

دیدگاه کاربران