زیر این پوشش چه تغییراتی نهفته است؟

انتشار تصاویر جاسوسی از جگوار XE مدل 2020

6 مهر 1397 22:00

اخیراً تصاویری جاسوسی از نسخه فیس‌لیفت شده از سدان جگوار یعنی مدل XE منتشر شده است که کل بدنه خودرو در این عکس‌ها پوشانده شده است. همانند تصاویر دیگری که در اواخر ماه آگوست از این خودرو منتشر شد، فقط سقف پوشانده نشده است، اما به نظر می‌رسد این پوشش بیشتر به منظور گمراه کردن انجام شده است.

اگرچه تمام بدنه این خودرو پوشانده شده است، اما انتظار نداشته باشید جگوار تغییرات زیادی بر روی آن اعمال کند.تغییرات در نسخه فیس‌لیفت بیشتر روی قسمت جلوی XE اعمال شده است، به طور مثال، ورودی‌های هوا که در گوشه‌ها قرار گرفته‌اند، کمی کوچکتر شده‌اند. همچنین چراغ‌های LED جلو که طراحی جدیدی دارند پوشانده شده‌اند. احتمالاً تغییرات در قسمت جلو به همین چند مورد ختم خواهد شد.

البته احتمال دارد تغییراتی نیز در چراغ‌های عقب اعمال شده باشد، اما اگر جگوار هرگونه تغییری در نمای عقب XE داده باشد، احتمالاً بسیار جزئی خواهد بود. در این تصاویر، خطوط بدنه شبیه به مدل فعلی XE است، اما یک موضوع عجیب به چشم می‌خورد؛ در نمای عقب، هیچ خروجی اگزوزی سمت راست وجود ندارد. اگرچه برش‌های بزرگتر در قسمت پایینی سپر عقب می‌تواند مکان‌هایی برای چهار خروجی اگزوز باشند، اما هنوز هیچ خبری در خصوص نسخه SVR از این خودرو با عملکرد بالاتر منتشر نشده است.

به غیر از صحبت‌هایی که درباره وجود یک سیستم هیبرید ملایم در آینده برای این خودرو می‌شود، هیچ اطلاعاتی درباره سیستم انتقال قدرت XE فیس‌لیفت منتشر نشده است. در حال حاضر، جگوار XE در مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متفاوتی به فروش می رسد که عبارتند از:

  • مدل اِس وی پروژه 8 (SV Project 8): این خودرو که بسیار کمیاب است، قدرتمندترین خودروی خیابانی در تاریخ جگوار محسوب می‌شود. این مدل می‌تواند با پیشرانه 8 سیلندر V شکل با حجم 5.0 لیتر به همراه سوپرشارژر، قدرتی معادل با 592 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتن‌متر تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو 322 کیلومتربرساعت است و می‌تواند فقط در عرض 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.
  • مدل اِس: این مدل با بهره‌مندی از پیشرانه 6 سیلندرِ V شکل به همراه سوپرشارژر، می‌تواند 380 اسب‌بخار تولید کند، البته شایعه شده است که جگوار در آینده از این پیشرانه استفاده نخواهد کرد.
  • مدل معمولی: این مدل با پیشرانه 4 سیلندر توربو با 2.0 لیتر حجم، می‌تواند 296 اسب‌بخار قدرت ایجاد کند، البته برای بازارهایی به غیر از ایالات متحده، همین پیشرانه در نسخه‌ای متفاوت با حداکثر قدرت 200 اسب‌بخار هم به فروش می‌رسد.

طبق اطلاعاتی که هم‌اکنون در خصوص نسخه فیس‌لیفت از جگوار XE وجود دارد، احتمال می‌رود این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس رونمایی شود.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران