جانشینی برای 488GTB

فراری F8 Tributo: سوپراسپرت جدید مارانلو

11 اسفند 1397 10:53

دوستداران فراری حتماً به یاد دارند که این شرکت در جریان نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2015 مدل 488 GTB را به عنوان جانشین مدل موفق 458 Italia معرفی کرد که از سال 2009 در خط تولید فراری قرار داشت.

فراری F8 در حدود 40 کیلوگرم نسبت به مدل GTB سبکتر و قدرتش 50 اسب بخار بیشتر شده است.با عنایت به سنت شرکت فراری در سال‌های اخیر که پس از مدت نسبتاً کوتاهی مدل‌های خود را با نمونه‌های جدیدتر جایگزین می‌کند، امسال هم در نمایشگاه خودرو ژنو این شرکت تصمیم دارد تا بازنشستگی 488 GTB را اعلام کرده و مدل تازه‌نفس F8 را معرفی کند.

مدل F8 را می‌توان به عنوان نقطه عطف تازه‌ای در میان تولیدات فراری دانست زیرا این خودرو اکنون افتخار تصاحب قوی‌ترین پیشرانه 8 سیلندر ساخته شده توسط فراری تاکنون را پیدا کرده است. با توجه به قدرت 720 اسب‌بخاری و گشتاور 770 نیوتن‌متری که توسط پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر توئین توربو F8 Tributo تولید می‌شود، واضح است که این خودرو 50 اسب‌بخار قدرت و 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل فعلی GTB در اختیار دارد.

نمای عقب فراری f8 تریبوتو

فراری F8 با چنین نیرویی قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند که 0.1 ثانیه سریع‌تر از مدل GTB بوده و همچنین برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز تنها به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 340 کیلومتر برساعت خواهد بود که 10 کیلومتر برساعت بیش از حداکثر سرعت مدل GTB است.

فراری به خریداران این مدل اطمینان داده که پس از اعمال بهسازی روی پیشرانه آن، اکنون نباید نگران وجود هرگونه تاخیر در عملکرد توربو این خودرو باشند. دستیابی به عملکرد فنی نزدیک به مدل 488 پیستا در این مدل تنها به علت افزایش قوای پیشرانه نبوده بلکه فراری برای این خودروی هشت سیلندر موتوروسط یک رژیم لاغری نیز در نظر گرفته است. به بیان واضح‌تر، مدل F8 در حدود 40 کیلوگرم نسبت به مدل GTB سبکتر شده و اکنون وزن کلی آن برابر با 1330 کیلوگرم است. نکته مهم دیگری که درباره این مدل حائز اهمیت بوده، بهبود ضریب آیرودینامیک آن به میزان 10 درصد نسبت به مدل 488 GTB است.

در مورد طراحی این خودرو نمی‌توان ادعا کرد که با فرم تازه‌ای روبه‌رو هستیم چراکه فرم کلی یادآور مدل‌های قبلی به خصوص 488 GTB است اما شرکت سازنده فرم کلی این خودرو را پلی به زبان طراحی تازه محصولات فراری می‌داند که همچنان به اصول جد خود یعنی مدل 308 GTB وفادار است. پوشش شیشه‌ای پیشرانه F8 نیز یادآور مدل افسانه ای F40 است که در دوران خود غوغایی در جهان خودرو برپا کرد.

کابین فراری f8 تریبوتو

فراری از نوسازی فضای کابین F8 Tributo نیز غافل نمانده و با طراحی جدید جزئیاتی همچون خروجی‌های سیستم تهویه و مخصوصاً فرمان خودرو، حال و هوای تازه‌ای به فضای درونی بخشیده است. از نوآوری‌های مهم دیگری که در طراحی کابین انجام شده می‌توان به نصب صفحه نمایش 7 اینچی لمسی برای سرنشین اشاره کرد.

شرکت فراری درنظر دارد در تاریخ سه شنبه 5 مارس که اولین روز جهت بازدید خبرنگاران از نمایشگاه ژنو 2019 خواهد بود سوپراسپرت جدیدش را در معرض دید عموم قرار دهد.

دیدگاه کاربران