تیراژ فقط 750 دستگاه

معرفی برترین نسخه از مرسدس آام‌گ GT رودستر

14 اسفند 1397 10:26

عضو جدید به خانواده Mercedes-AMG اضافه شد. خودرویی از سری 2 در‌های GT تیپ R و این‌بار به صورت روباز یا به قول آلمان‌ها رودستر.

به لطف پیشرانه قدرتمند و سیستم تعلیق اسپرت، این مدل حقیقتاً ذاتی مسابقه‌ای دارد. بی‌تردیدی از این به بعد جی‌تی فوق پرچم‌دار روبازهای مرسدس‌ خواهد بود. شرکت می‌گوید برای سقف پارچه‌ای (Soft Top) آن از روکش سه لایه با ساختار سبک‌وزن آلومینیوم، منیزیم و فولاد استفاده کرده است. قاب شفاف روی آینه‌ها، کالیپرهای مشکی ترمز و رینگ‌های 19 و 20 اینچی وجه تمایز این خودرو با نسخه‌های قبلی هستند.

داخل کابین یک نمایشگر 12.3 اینچی برای نمایش داده‌های اصلی در کنار یک نمایشگر 10.25 اینچی برای اطلاعات و سرگرمی گنجانده شده است. هم‌چنین استفاده استادانه مرسدس از تریم فیبر کربن مشکی از نوع پیانو واقعا تحسین‌برانگیز است. بخش AMG به طور اختصاص برای این خودرو صندلی‌های اسپرتی طراحی کرده که روکش آن‌ها از جنس چرم Nappa است. تجهیزات دیگری نیز اینجا دیده می‌شود. مانند گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و تهویه مطبوع ویژه پشت سری برای مواقع باز بودن سقف.

پیشرانه 4 لیتری دو توربو مرسدس آام‌گ رودستر GT

ویرایش رودستر GT R‌ از نظر فنی تفاوتی با نمونه کوپه آن ندارد. این یعنی حضور یک پیشرانه 4 لیتری دو توربو با 577 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور که به جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته دوکلاچه متصل است. این پکیج شتاب صفر تا صد در 3.6 ثانیه و سرعت نهایی 317 کیلومتر برساعتی را ثبت می‌کند.

شاید اینگونه به نظر برسد که اسپرت‌های روباز بیشتر برای گردش‌های ثروتمندان ساخته شده باشند. اما این مدل حقیقتاً ذاتی مسابقه‌ای دارد. پیشرانه و انتقال قدرت آن در کنار سیستم اگزوز تیتانیومی و محفظه میل گاردان فیبر کربنی حکایتی دیگر دارد. هم‌چنین مرسدس برای این خودرو از سیستم تعلیق مسابقه‌ای استفاده کرده که شامل دیفرانسیل ضد لغزش می‌شود.

بال عقب حرفه‌ای مرسدس آام‌گ GT R رودستر

اگر هیچ‌یک از تجهیزات قبل برای شما جذاب نبود قطعاً از حضور سیستم ابداعی مرسدس موسوم به Active Aero حیرت‌زده خواهید شد. در واقع این همان بال عقب حرفه‌ای است که باعث افزایش نیروی پایین‌برنده و کاهش فشار روی محور جلو به میزان 40 کیلوگرم در سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعت می‌شود.

آلمان‌ها هنوز درباره قیمت GT R رودستر حرفی نزده‌اند ولی می‌دانیم که قرار است از آن 750 دستگاه تولید کنند.

با پوشش آخرین اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 همراه ما باشید.

دیدگاه کاربران