زمانی برای تغییر تصورات

کانسپت جدید کیا احساسات بینندگان را برمی‌انگیزد

15 اسفند 1397 11:42

طراحان شرکت کیا با طراحی و سپس نمایش کانسپت ایمجین (IMAGINE)، سعی کرده‌اند جهانی را به نمایش بگذارند که در آن کاربری خودروهای برقی دیگر تنها محدود به استفاده شخصی نخواهد بود. اما در عین حال آن‌ها هدف جالب دیگری داشته‌اند که همانا فراهم کردن امکان برقراری ارتباط افراد با خودرویشان بوده است.

ایمجین اولین خودروی تمام برقی ساخت کیا است که براساس هیچکدام از پلتفرم‌های فعلی این شرکت ساخته نشده است.کانسپت ایمجین مرزهای تصورات بینندگان از خودروهای آینده را جابه‌جا خواهد کرد چراکه با وجود بدنه‌ای با پوشش 6 لایه کروم نقره‌ای و داشبوردی که 21 صفحه نمایشگر باکیفیت همچون مجموعه‌ای از تیغ‌های درحال پرتاب روی آن نصب شده، طراحی حیرت‌انگیز و میخکوب کننده‌ای دارد.

آقای Gregory Guillaume که سرپرستی بخش طراحی شرکت کیا را برعهده دارد، معتقد است که طراحی خودرو باید چیزی باشد که قلب بیننده را به تپش اندازد.

وی در ادامه هدف طراحی این کانسپت تمام برقی را تحت تاثیر قرار دادن احساسات بینندگان و تغییر نگاه آنان نسبت به خودروهای برقی دانسته و دلیلی برای ساده بودن طراحی این دسته از خودروها نمی‌بیند.

نصب 21 نمایشگر در کابین کیا ایمجین

کیا با طراحی این کانسپت، کراس اوری برقی را معرفی کرده که بنابر اظهار این شرکت در هیچ رده‌ای از خودروهای فعلی قرار نمی‌گیرد. البته ممکن است بسیاری افراد با چنین اظهارنظری موافق نباشند اما به هرحال نمی‌توان کتمان کرد که این کانسپت با هدف از بین بردن بسیاری از مرزبندی‌ها طراحی و تولید شده است.

فرم کلی ایمجین را میتوان چیزی شبیه به کراس اورهای کوپه فعلی دانست که البته نسبت به بسیاری از آنها، در بدنه خود از طراحی عضلانی‌تر برخوردار شده اما شیب سقف با زاویه کمتر و در فاصله‌ای بیشتر از مدل‌های مشابه به سوی پایین حرکت کرده و ستون عقب نیز ضخامت بسیار بیشتری نسبت به خودروهای معمول دارد که طراحی آن را در این بخش به خودروهای سدان شبیه کرده است.

اما عجیب‌ترین بخش طراحی این کانسپت را می‌توان کابین آن دانست، جایی که کمتر خودرویی را می‌توان مشابه آن یافت. روی داشبورد آن 21 صفحه نمایش با کیفیت بالا نصب شده که در عین مجزا بودن، با چیدمان خاصی در امتداد یکدیگر قرار دارند.

کانسپت کیا ایمجین

نصب مجموعه‌ای از چند نمایشگربه جای یکی، در حقیقت پاسخ کیا به طراحی محصولات جدید شرکت‌های دیگر بوده که به اعتقاد این شرکت، وارد رقابتی برای نصب نمایشگرهای بزرگتر از دیگران شده‌اند. شاید برای بسیاری مضحک به نظر برسد اما به اعتقاد کیا، روشی که در ایمجین به کار گرفته شده می‌تواند بهتر از رویه فعلی پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

گذشته از طراحی تاثیرگذار این خودرو، نکته بسیار مهمی که درباره آن وجود دارد را می‌توان در بخش فنی جستجو کرد زیرا ایمجین اولین خودروی تمام برقی ساخت کیا است که براساس هیچکدام از پلتفرم‌های فعلی این شرکت ساخته نشده است. البته کیا متاسفانه هنوز درباره جزئیات بخش فنی این خودرو چیزی اعلام نکرده و تنها گفته شده که به دلیل عدم وجود پیشرانه درون‌سوز، فضای بیشتری در عقب و جلوی این خودرو برای قرار دادن باطری فراهم شده است.

شاید کیا ایمجین در آینده روی خط تولید قرار بگیرد و شاید هم نه، اما در هر صورت نمی‌توان کتمان کرد که این کانسپت بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

با پوشش آخرین اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 همراه «باخبر» باشید.

دیدگاه کاربران