پیش‌ نمایشی از شاسی بلندهای کوچک برقی در آینده

آئودی Q4 e-Tron در ژنو 2019

15 اسفند 1397 16:14

شرکت آئودی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 از کانسپت شاسی‌ بلند Q4 e-Tron رونمایی کرد که علاوه‌بر شباهت‌ با سایر مدل‌های معرفی شده با نشان e-tron، ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز دارد.

نیروی پیشرانه آئودی Q4 e-tron از یک جفت موتور برقی تامین می‌شود که در همکاری با یکدیگر، قدرتی برابر با 301 اسب‌بخار تولید می‌کنند.در نمای جلوی Q4 e-tron شاهد نصب جلوپنجره‌ای بزرگ و نقره‌ای به همراه مجموعه‌ای از ورودی‌های هوا با طراحی زاویه‌دار هستیم. نشان درخشان e-tronنیز در بخش تحتانی سپر جلو نصب شده و چراغ‌های باریک جلو با طراحی متمایز، نسبت به سایر مدل‌های آئودی همچون Q8 خشونت کمتری را به نمایش می‌گذارند.

در نمای عقب نیز طراحی چراغ‌های عقب ترکیبی از خطوط تیز و منحنی بوده که به پیروی از طراحی عقب بسیاری از خودروهای معرفی شده در مدت اخیر، با نواری LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در پایین سپر عقب و بالای دیفیوزر نشان Q4 e-tron به چشم می‌خورد. رینگ‌های بزرگ Q4 e-tron ظاهری اسپرت به آن بخشیده‌اند که البته با توجه به کانسپت بودن این مدل، نمی‌توان از قطعی بودن نصب چنین رینگ‌های بزرگی در مدل تولید انبوه اطمینان داشت.

آئودی Q4 e-Tron

نکته جالب در مورد این خودرو آیینه‌های جانبی آن است زیرا برخلاف مدل در حال تولید آئودی e-tron که از دوربین به عنوان آیینه استفاده می‌کند، در این خودرو دوباره شاهد نصب آیینه جانبی هستیم.

نیروی پیشرانه آئودی Q4 e-tron از یک جفت موتور برقی تامین می‌شود که در همکاری با یکدیگر، قدرتی برابر با 301 اسب‌بخار تولید می‌کنند. در حقیقت پیشرانه‌ای که در عقب خودرو نصب شده 201 اسب‌بخار و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و پیشرانه برقی دیگری که در جلو نصب شده نیز 100 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خودرو قرار می‌دهد.

به لطف نصب این دو پیشرانه در Q4 e-tron، اکنون ارسال قدرت برای سیستم تمام چرخ محرک اختصاصی آئودی یعنی Quattro به آسانی انجام می‌گیرد و این شاسی بلند کوچک را قادر می‌سازد ظرف مدت 6.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت Q4 e-tron نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 180 کیلومتر برساعت محدود شده است.

موقعیت نصب موتورهای برقی کراس اور آئودی

مطمئناً غیر از شتاب و حداکثر سرعت، میزان مسافت قابل پیمایش با خودروهای برقی نیز برای خریداران این خودروها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. با نصب مجموعه باطری 82 کیلووات ساعتی در آئودیQ4 e-tron، این خودرو می‌تواند با یک مرتبه شارژ مسافتی معادل با 450 کیلومتر را طی کند. نکته جالب درباره باطری این خودرو آن است که می‌توان ظرف 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت را شارژ کرد.

شرکت آئودی ادعا کرده که کانسپت Q4 e-tron با توجه به ابعادش، در رده یک سوم بالایی شاسی بلندهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد. البته فاصله محوری 2.77 متری و همچنین حذف تونل گیربکس دو عامل نویدبخش برای وجود فضای داخلی جادار برای سرنشینان این خودرو خواهد بود.

کابین کراس اور برقی آئودی Q4 e-Tron

اکنون که صحبت از فضای داخلی شده، جا دارد به استفاده آئودی از صفحه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی اشاره شود که تمام امکانات خودرو و بخش اطلاعات سرگرمی آن از همین بخش کنترل می‌شود. در کنسول وسط نیز فضایی بزرگ برای قرار دادن وسایل و همچنین بخشی برای شارژ شدن تلفن همراه پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی می‌شود کانسپت Q4 e-tron به عنوان پنجمین مدل کاملاً برقی ساخت آئودی در اواخر سال 2020 وارد خط تولید شود. هرچند که مدل تولیدی با کانسپت به نمایش درآمده در ژنو تفاوت‌هایی خواهد داشت، اما آئودی به علاقمندان اطمینان داده که تفاوت‌های ظاهری بسیار جزئی خواهد بود.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران