رقیبی سرسخت برای تسلا مدل S

ای-ترون جی تی، یک برقی دیگر از آئودی

9 آذر 1397 17:03

کانسپت جدید آئودی به نام ای-ترون جی‌تی (e-tron GT) به حدی استثنایی است که به نظر می‌رسد می‌تواند نظر همه علاقه‌مندان به خودرو را در سرتاسر جهان به سمت خودش جلب کند. این کانسپت از نظر ابعاد خارجی تقریباً با مدل A7 اسپرت‌بَک (Sportback) برابری می‌کند، اما سبک طراحی آن بسیار تهاجمی‌تر است.

قرار است آئودی ای-ترون جی‌تی اواخر سال 2020 به تولید برسد.با این حساب، طول این مدل مفهومی برابر با 4.96 متر بوده و عرض آن معادل با 1.96 متر است که با مدل A7 اسپرت‌بَک برابری می‌کند. اما ارتفاع و فاصله بین دو محور این خودرو به ترتیب برابر با 1.38 و 2.90 متر است.

کانسپت ای-ترون جی‌تی حاصل همکاری مستقیم آئودی اسپرت و پورشه است. به این ترتیب، پلتفرم ای-ترون جی‌تی با پورشه تایکان (Taycan) یکسان بوده و هر دوی آن‌ها از سیستم باتری 800 ولتی بهره‌مند هستند. اگرچه هنوز قابلیت پیمایش این مدل تمام الکتریکی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود ای-ترون جی‌تی با یک بار شارژ بتواند مسافتی بیش از 400 کیلومتر را پیمایش کند. به‌علاوه، به لطف سیستم 800 ولتی، می‌توانید این خودرو را در زمان تقریبی 20 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ کنید که در این صورت می‌توانید مسافتی در حدود 320 کیلومتر را با آن بپیمایید.

از نظر حرکت در خط مستقیم، ای-ترون جی‌تی با حداکثر قدرتی معادل با 582 اسب‌بخار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آئودی انتظار دارد نسخه تولیدی این کانسپت با دو موتور در زمان تقریبی 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسیده و حدوداً در عرض 12 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به منظور افزایش قابلیت پیمایش این خودرو، حداکثر سرعت آن در 240 کیلومتر برساعت محدود شده است.

اگر اعداد و ارقام عملکرد این خودرو نظر شما را جلب نکرده است، باید بدانید نسخه تولیدی این مدل که در سال 2020 معرفی خواهد شد از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل کانسپت نداشته و به همین اندازه جذاب خواهد بود.

طراحی نمای روبه‌روی ای-ترون جی‌تی بسیار تهاجمی است که شامل جلوپنجره شش گوش جذاب، چراغ‌های LED با طرحی خشن و سپری اسپرت می‌شود. در نمای جانبی این خودرو، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، رینگ‌های بزرگ 22 اینچی با تایرهای 285/30 است. نکته جالب دیگر این است که هیچ گونه دستگیره‌ای روی درها به چشم نمی‌خورد، البته احتمال دارد در مدل تولیدی شاهد دستگیره برای درها باشیم. ورودی‌های هوای بزرگ در قسمت جلو به منظور خنک شدن پک باتری تعبیه شده‌اند.

سبک طراحی ای-ترون جی‌تی در نمای عقب در مقایسه با مدل A7 اسپرت ‌َک شباهت بیشتری به خودروهای کوپه دارد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، چراغ‌های عقب به هم متصل هستند. می‌توان گفت ای-ترون جی‌تی از نظر طراحی اسپرت‌ترین مدل چهار در آئودی در تاریخ است.

هنگام ورود به کابین این کانسپت استثنایی، سبک طراحی مینیمال در این قسمت نظر شما را کاملاً جلب خواهد کرد. به غیر از قسمت پشت آمپر که به احتمال زیاد تماماً دیجیتالی است، در بیشتر قسمت‌ها از صفحه لمسی استفاده شده است. صفحات لمسی به سمت راننده متمایل شده‌اند که می‌تواند توسط سیستم هوشمند تشخیص فرامین صوتی هم قابلیت‌های مختلف خودرو را کنترل کند.

از ویژگی‌های دیگر در فضای داخلی ای-ترون جی‌تی می‌توان به روکش غربیلک فرمان از جنس آلکانترا، امکان انتخاب حالت رانندگی و چیدمان 4 نفره صندلی‌ها اشاره کرد. البته در صورت نیاز نفر پنجمی هم می‌تواند از قسمت وسط ردیف عقب استفاده کند، اما احتمالاً چندان راحت نخواهد بود. همچنین این سدان اسپرت علاوه‌بر 450 لیتر فضای بار عقب، 100 لیتر فضای بار هم در قسمت جلو در اختیار شما قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود زمانی که این خودرو به تولید برسد، به قابلیت خودرانِ سطح 3 مجهز باشد. قرار است آئودی ای-ترون جی‌تی اواخر سال 2020 به تولید برسد، اما قاعدتاً این خودرو در اوایل سال 2021 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

دیدگاه کاربران