پیش نمایشی‌ از ابرخودروهای آتی استون

غوغای استون مارتین در نمایشگاه ژنو 2019

15 اسفند 1397 18:42

در شرایطی که این روزها نمایشگاه‌های خودرو دیگر محبوبیت گذشته خود را ندارند و شرکت‌های خودروساز تمایل بیشتری به رونمایی محصولات خود در مراسم‌های ویژه‌ای که خودشان برگزار می‌کنند دارند، نمایشگاه خودروی ژنو را به جرات می‌توان محبوب‌ترین نمایشگاه خودرویی حال حاضر دنیا دانست. نمایشگاه امسال میزبان 150 مدل جدید از شرکت‌های مختلف است.

این 2 کانسپت به یک پیشرانه جدید شش سیلندر خورجینی مجهزند که بعد از مدت‌ها، توسط مهندسان استون مارتین و داخل شرکت طراحی و ساخته شده است.در این مطلب، قصد داریم سری به غرفه شرکت بریتانیایی استون مارتین در ژنو امسال بزنیم. لطفاً در ادامه مطلب «باما» همراه شوید.

استون مارتین امسال با دو کانسپت به نمایشگاه ژنو آمده است. مدل نخست AM-RB 003 نام دارد و پیش نمایشی از سومین ابرخودروی موتور وسط شرکت را ارائه می‌دهد که قرار است کابوسی برای فراری و مک لارن باشد. دومین مدل آن‌ها در ژنو امسال کانسپت ونکوئیش ویژن است که به عنوان رقیبی برای مک لارن 720S و فراری F8 Tributo وارد خط تولید شرکت خواهد شد.

AM-RB 003

در ادامه رونمایی‌های کانسپت‌های مختلف توسط استون مارتین طی چند وقت اخیر، این بار نوبت به AM-RB 003 رسیده و شرکت، در نمایشگاه ژنو آن را معرفی جهانی کرد.

در طراحی و توسعه این خودرو استون مارتین از کمک مستقیم تیم فرمول یک ردبول بهره برده و به مانند والکایری و والکایری پرو، شاهد استفاده از تکنولوژی‌های فرمول یک در این خودرو هستیم. AM-RB 003 نهایتاً قرار است به سومین مدل موتور وسط در تاریخ شرکت استون مارتین تبدیل شود.

استون مارتین ونکوئیش ویژن کانسپت

زیر کاپوت AM-RB 003، شاهد استفاده از یک پیشرانه جدید شش سیلندر خورجینی هیبریدی هستیم که بعد از مدت‌ها، توسط مهندسان استون مارتین و داخل شرکت طراحی و ساخته شده است. هنوز مشخصات فنی دقیق و کامل این پیشرانه مشخص نیست و استون مارتین گفته بعدها اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر خواهد کرد. جالب است بدانید این خودرو به یک سیستم تعویض روغن ویژه مجهز شده که امکان تعویض سریع روغن زیر 90 ثانیه را فراهم می‌کند.

به مانند والکایری، AM-RB 003 هم از یک شاسی و بدنه فیبر کربنی سبک استفاده می‌کند و با وجود سیستم‌های آیرودینامیکی فعال روی بدنه، می‌توانیم انتظار سواری سریع و فوق‌العاده جذابی از آن داشته باشیم.

ونکوئیش ویژن

دومین کانسپت استون مارتین در ژنو امسال که توجه خیلی‌ها را توانست به خود جلب کند ونکوئیش ویژن نام دارد که در واقع پیش نمایشی از یک ابرخودروی موتور وسط آینده استون مارتین است که در میان محصولات شرکت، جایگاهی بین والکایری و 003 را خواهد داشت.

استون مارتین AM-RB 003

در حالی که استون مارتین بسیاری از جزئیات فنی خودرو را هنوز اعلام نکرده، ولی ونکوئیش ویژن به پیشرانه شش سیلندر خورجینی مجهز است، مشابه آنچه روی 003 نصب شده. هنوز جزئیاتی از این پیشرانه در دست نیست، ولی به منظور رقابت با پیشرانه 710 اسب‌بخاری مک لارن 720S و فراری F8 Tributo شرکت قطعاً از تکنولوژی هیبریدی یا توربو دوقلو روی آن استفاده خواهد کرد.

جالب است بدانید برخلاف والکایری و 003، در کانسپت ونکوئیش ویژن خبری از شاسی کربنی نیست و خودرو روی یک شاسی آلومینیومی ساخته شده است. این پلتفرم علاوه‌بر هزینه کم‌تر، ساخت راحت‌تری نیز داشته و به همین دلیل، قیمت رقابتی‌تری در مقایسه با دو مدل مذکور خواهد داشت. در طراحی این کانسپت به وضوح می‌توان الهام گیری آن از ابرخودروی والکایری را دید. این موضوع مخصوصاً در طراحی بخش جلو بیشتر دیده می‌شود.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران