عرضه نسخه N Line از کراس اور محبوب کره‌ای

تزریق جسارت به هیوندای توسان

10 فروردین 1398 19:50

هیوندای موتورز کره‌ جنوبی در ادامه تولیدات هیجان‌انگیز N Line خود این‌بار کراس اور توسان را زیر تیغ برد.

مهمترین تغییرات هیوندای توسان N Line در نمای ظاهری آن دیده می‌شود، علاوه‌براین تغییراتی مهندسی در سیستم فرمان‌پذیری و تعلیق نیز به خود دیده است.سال گذشته میلادی بود که هیوندای عرضه محصولات سری N را بر پایه مدل‌های i30 هاچ‌بک و i30 فست‌بک آغاز کرد که خیلی زود با استقبال روبه‌رو شد. اکنون برای اولین‌بار کره‌ای‌ها سراغ کراس اور این خانواده رفتند.

مانند نسخه‌های پیشین، آنچه روی توسان جدید می‌بینیم تغییرات ظاهری شامل طراحی جسورانه و البته دستکاری‌های محتاطانه در طراحی داخلی است. هیوندای توسان N Line فارغ از ظاهر اسپر‌ت‌تر خود، تغییراتی مهندسی در سیستم فرمان‌پذیری و تعلیق نیز به خود دیده است. شرکت می‌گوید هدف از این بهینه‌سازی‌ها القای حس بهتر رانندگی با این خودرو است. به عنوان مثال فنربندی در محور جلو 8 درصد و در محور عقب 5 درصد تقویت شده است. با این حال با اعمال تغییرات نرم‌افزاری در ECU توسان فرمان‌پذیری آن ملموس‌تر از قبل خواهد بود.

هیوندای توسان N Line

تنها روی این مدل است که می‌توان رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی با تم مشکی، قاب مشکی آینه‌ها و بال عقب سقفی که هم‌رنگ با سقف مشکی آن است را مشاهده کرد. هیوندای برای توسان N Line از چراغ‌های LED نور روز سفارشی بهره گرفته که پیش‌تر روی نسخه‌های استاندارد ندیده بودیم. پدال‌های آلومینیومی یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول است.

مانند نسخه استاندارد می‌توان بین محور محرک جلو و AWD یکی را انتخاب کرد. هم‌چنین مشتری می‌تواند حسب نیاز خود سراغ جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه برود. برای پیشرانه توسان جدید نیز می‌توان نسخه بنزینی و یا نسخه هیبریدی ملایم دیزلی را سفارش داد. پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری، 174 اسب‌بخار قدرت و پیشرانه‌های دیزلی 1.6 و 2 لیتری، به ترتیب 134 و 182 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت روی یک نسخه کاملاً متفاوت 340 اسب‌بخاری نیز کار می‌کند.

آرت کار براساس هیوندای توسان N Line

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد موفقیت هیوندای توسان N Line‌ از پیش تضمین شده است. چراکه شرکت با معرفی یک «آرت‌کار» روی این خودرو، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است. خودروی فوق که مانند تمام آرت‌‌کارهای دیگر از طراحی بدنه خاص بهره می‌برد، ماحصل هنرنمایی آندریاس پریس آلمانی است.

زبان بصری استفاده شده در این محصول، اشاره به ذات زنده و پویای این خودرو دارد. اشکال انتزاعی یکی از علاقه‌مندی‌های پریس عنوان شده است. به‌ طوری که می‌توان طرح‌هایی از کاغذ، دیوار و چوب را روی آن مشاهده کرد. اما نکته جالب این توسان اشارات ریزی است که به مدل‌های i20‌ مخصوص رالی و i30 N TCR دارد.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران