رومز عضو جدید خانواده ID ها

یک کانسپت برقی دیگر از فولکس ‌واگن

27 فروردین 1398 16:18

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بزرگ‌ترین خودروساز اروپا در فواصل زمانی مشخص اقدام به رونمایی از اعضای خانواده برقی‌ها موسوم به .I.D می‌کند. پیش‌تر شاهد رونمایی از نسخه‌های Buzz و Crozz بودیم. حالا هم که Roomzz به میدان آمده تا هم‌خوانی معنادار اسامی این خانواده تکمیل شود.

کانسپت جدید فولکس ‌واگن دارای دو موتور برقی برای محور جلو و عقب است با قدرتی معادل 302 اسب‌بخار.رومز در واقع شاسی ‌بلند سایز بزرگ تمام برقی فولکس واگن‌ است که با 3 ردیف صندلی قابلیت گنجایش 7 نفر را دارد. تمام تلاش‌های این شرکت اگرچه با شعار دنیایی بدون آلایندگی معنا می‌شود ولی در حقیقت تکاپویی است برای رسیدن به بازار چین؛ بزر‌گ‌ترین بازار خودروهای برقی در دنیا.

باید اعتراف کرد که فولکس واگن به طرزی هوشمندانه دریافته است که اغلب خودروهای برقی بازار ماهیتی ریزاندام و فانتزی دارند. رومز در قامت یک کانسپت نشان داده که فناوری برقی را نیز می‌توان به دنیای خانواده‌های پرجمعیت معرفی کرد.

شاسی بلند برقی فولکس واگن با نام رومز

کانسپت جدید فولکس ‌واگن دارای دو موتور برقی برای محور جلو و عقب است. هر دو محور این خودرو نیز به صورت متحرک هستند تا بار دیگر شاهد حضور فناوری انحصاری 4WD شرکت موسوم به 4Motion در یک خودروی مدرن باشیم. اطلاعات رسمی در دست است که نشان می‌دهد خروجی فولکس واگن رومز 225 کیلووات معادل 302 اسب‌بخار است. با این خودروی تنومند می‌توان صفر تا صد را در فقط 6.6 ثانیه پیمود. سرعت نهایی آن نیز 180 کیلومتر برساعت ثبت شده است. رومز با یک بار شارژ می‌‌توان حداقل 450 کیلومتر پیمایش کند.

آلمان‌ها امیدوارند بتوانند این خودرو را برای عرضه انبوه در بازار چین برای سال 2020 آماده کنند.

دیدگاه کاربران