جهش ژنتیکی گودزیلا

نیسان جی‌تی-آر مخصوص مسابقات کوهستانی

7 اردیبهشت 1398 20:00

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، یک نیسان جی‌­تی-آر است که توسط Franco Scribante Racing، یک تیم حرفه­‌ای از آفریقای جنوبی، مخصوص مسابقات کوهستانی طراحی و ساخته شده است. این خودروی مسابقه‌­ای خشن که رنگ مشکی مات جذابیت خاصی به آن بخشیده، حاصل سه هفته تلاش این تیم بوده که می­‌توان گفت تمام قسمت­‌های آن تغییر داده شده است. دو اسپویلر غول­‌پیکر در جلو و عقب به همراه پیشرانه 1,600 اسب‌بخاری، نشان می‌­دهند که با یک خودروی مسابقه‌­ای استثنایی و متفاوت روبه‌رو هستیم.

اولین چیزی که در این خودروی مسابقه‌­ای ژاپنی جلب­ توجه می­‌کند، پکیج آیرودینامیک عجیب و غریب آن است.این هیولای خشمگین قرار است کمتر از یک هفته دیگر، در رویداد Jaguar Simola Hillclimb در آفریقای جنوبی رونمایی شود و به رقابت بپردازد. طبق ادعای طراحان، این خودرو به لطف پیشرانه قدرتمند 1,600 اسب­‌بخاری می­‌تواند به حداکثر سرعتی معادل با 314 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. با این حساب، این نیسان جی‌­تی-آر قطعاً رقیبی سرسخت در رویداد پیش رو خواهد بود.

اولین چیزی که در این خودروی مسابقه‌­ای ژاپنی جلب­ توجه می­‌کند، پکیج آیرودینامیک عجیب و غریب آن است. در نمای روبه‌رو، یک اسپلیتر از جنس فیبرکربن به چشم می­‌خورد که نیروی رو به پایین یا همان داون‌فورس بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. معمولاً اسپلیترهای بزرگ برای بیشتر خودروهای مسابقه‌­ای کافی خواهند بود، اما تیم «فرانکو اسکریبانته ریسینگ» در قسمت جلوی این جی‌­تی-آر خشمگین علاوه‌بر اسپلیتری بزرگ، یک بال غول­‌پیکر هم نصب کرده، بالی که بیشتر مناسب عقب یک خودروی مسابقه­‌ای است تا جلوی آن.

نسخه ای خاص از نیسان جی‌تی-آر با پکیج آیرودینامیک متفاوت

درست است که این بال بزرگ ظاهری عجیب و غیرمتعارف برای این خودرو ایجاد کرده است، اما همین بال کمک می­‌کند هنگام عبور از پیچ­‌ها با سرعت بالا، قسمت جلوی جی‌­تی-آر چسبندگی خوبی با مسیر داشته باشد.

پیشرانه 3.8 لیتری نیسان جی‌تی-آر

هنوز جزئیات و اطلاعات دقیقی درباره سیستم انتقال قدرت این خودروی مسابقه­‌ای ویژه منتشر نشده، اما می‌توان با قطعیت گفت که پیشرانه آن همان نسخه 3.8 لیتری شش سیلندر نیسان جی‌­تی-آر نسل R35 مجهز به دو توربوشارژر بوده که تغییرات گسترده­ای روی آن اعمال شده است. البته همان­طور که پیش از این هم اشاره کردیم، می‌­دانیم که قدرت این هیولای ژاپنی 1,600 اسب­‌بخار و حداکثر سرعت آن هم برابر با 314 کیلومتر برساعت است.

نمای عقب این خودرو نیز مانند نمای جلوی آن، عجیب و خاص است. در این بخش یک بال بزرگ نصب شده که می­‌توان گفت از نظر ابعاد و اندازه، با بال عقب مک‌­لارن سنا GTR برابری می­‌کند. علاوه‌براین، یک دیفیوزر هم در این قسمت خودنمایی می­کند. انتظار می­‌رود این جی­‌تی-آر خشمگین زمان­‌های بسیار خوبی را در مسابقات کوهستانی به ثبت برساند.

دیدگاه کاربران