جانشینی برای نسخه مسابقه‌ای GT-R

معرفی نیسان Z GT500

16 آذر 1400 11:32

طی خبری رسمی، مطلع شدیم که نیسان قصد توقف عرضه‌ GT-R را دارد. البته این خبر مربوط به نسخه خیابانی آن نیست، بلکه مدل مسابقه‌ای Super GT version، تا پایان امسال بازنشسته می‌شود و به 13 سال ماجراجویی و رقابت در کلاس Super GT GT500 پایان می‌دهد.

در فصل 2022، میراث GT-R به نیسان Z جدید می‌رسد و پس از یک دهه این خودروی مسابقه‌ای به مسابقات GT ژاپن باز می‌گردد.این نسخه مسابقه‌ای از GT-R به نیسان کمک کرد تا پنج بار عنوان راننده قهرمان را کسب کند، همچنین چهار افتخار قهرمانی تیمی را نیز در کارنامه دارد.

در فصل 2022، میراث GT-R به نیسان Z جدید می‌رسد و با این حال باید بگوییم که Z به سطح برتر مسابقات GT ژاپن باز می‌گردد. نیسان Z آخرین بار در سال 2007 با پلتفرم Z33 مسابقه داد؛ اما حتی آن زمان نیز در نوع خود، یک خودروی مسابقه‌ای موفق تلقی می‌شد.

حال نیسان Z GT500 پس از پانزده سال دوری، کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد. نیسان مشخصات فنی ماشین مسابقه‌ای آینده‌اش را اعلام نکرده، اما نگاهی به قوانین، مقررات و محدودیت‌ها، دید خوبی از قدرت آن به ما می‌دهد.

نیسان Z GT500 خودرو مسابقه‌ای

همانند سایر خودروهای این سری، نیسان Z GT500 باید از پیشرانه‌ 4 سیلندر 2 لیتری با یک توربوشارژر نیرو بگیرد. در حالی که بیش‌تر شبیه به یک دستورالعمل BTCC و نه یک مسابقه‌ GT به نظر می‌رسند، اما پیشرانه‌ای قوی دارند. قدرت این قبیل پیشرانه‌ها به 650 اسب‌بخار محدود شده است.

در نمای خارجی، نشانه‌های Z جدید کاملاً واضح است؛ با این حال همانند سایر خودروهای مسابقه‌ای تغییراتی زیادی نیسبت به نسخه استاندارد به خود دیده است. با وجود ارتفاع کم، عرض زیاد و آیرودینامیک قوی، احتمالا وحشی‌ترین نسخه از نسل جدید نیسان Z باشد.

دیدگاه کاربران