شاسی‌بلند کوپه فرانسوی با قیمتی ارزان

رونمایی از نسخه تولیدی رنو آرکانا

4 خرداد 1398 10:57

پیش از این، خودروهای شاسی‌بلند کوپه فقط مخصوص خودروسازان لوکس بود، اما علاقه شدید مشتریان به این سبک شاسی‌بلندها، سبب شده این نوع خودروها به سبد محصولات خودروسازان معمولی همانند رنو هم راه پیدا کنند.

اگر شاسی‌بلندهای کوپه شیک و گران­قیمت همانند ب‌ام‌و X4 و مرسدس‌بنز GLC کوپه نظر شما را به خود جلب کرده‌اند اما توانایی خرید آن­ها را ندارید، رنو آرکانا می‌تواند با قیمتی کم‌تر جایگزینی مناسب برای این خودروهای گرا‌ن‌قیمت باشد.رنو ماه آگوست سال گذشته، در نمایشگاه بین­المللی خودروی مسکو از نسخه نمایشی رنو «آرکانا» (Arkana) پرده­برداری کرد. درست است که این نسخه نمایشی در واقع مدلی کانسپت به شمار می­رفت، اما اکنون با رونمایی از نسخه تولیدی رنو آرکانا، مشاهده می­کنیم که شباهت­های زیادی میان آن­ها وجود دارد. این خودروساز فرانسوی اعلام کرده که این شاسی‌بلند جذاب به زودی در بازارهای جهانی مختلف عرضه خواهد شد، اما در حال حاضر امکان سفارش آن در روسیه وجود دارد.

اگر شاسی‌بلندهای کوپه شیک و گران­قیمت همانند ب‌ام‌و X4 و مرسدس‌بنز GLC کوپه نظر شما را به خود جلب کرده‌اند اما توانایی خرید آن­ها را ندارید، رنو آرکانا می‌تواند با قیمتی کم‌تر جایگزینی مناسب برای این خودروهای گرا‌ن‌قیمت باشد. نکته جالب این است که نسخه تولیدی آرکانا از نظر ظاهری تقریباً با نسخه نمایشی آن که سال گذشته معرفی شد یکسان است.

جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT در رنو آرکانا

طرح فضای داخلی آرکانا ترکیبی از اجزای کابین مد‌ل‌های مختلف رنو و داچیا است. بسته به تیپ، تجهیزات پایه آرکانا شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی در قسمت میانی داشبورد
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیکِ تک منطقه‌ای
  • گرم‌کن صندلی‌ها
  • سنسورهای پارک

کابین این شاسی‌بلند فرانسوی فضایی راحت و جادار را برای پنج سرنشین فراهم می‌کند. فضای بار آرکانا در حالت عادی گنجایشی معادل با 508 لیتر دارد، اما اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید، این رقم به 1,333 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

کابین رنو آرکانا

رنو مدعی است که آرکانا ترکیبی منحصربه‌فرد از یک سدان و یک شاسی‌بلند را ارائه می­دهد. آرکانا برای بازار روسیه خودرویی ویژه خواهد بود، چرا که اولین مدل رنو محسوب می‌شود که با پیشرانه جدید این خودروساز فرانسوی در این کشور عرضه خواهد شد. این پیشرانه بنزینی توربو TCe150 نامیده می‌شود و 1.3 لیتر حجم دارد. حداکثر قدرت آن معادل با 150 اسب‌بخار بوده و حداکثر گشتاور آن رقم 250 نیوتن‌متر اعلام شده است.

آرکانا شاسی بلند  کوپه و اقتصادی رنو

این پیشرانه به یک جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT متصل شده و سیستم تمام چرخ محرکِ هوشمند هم به عنوان یک آپشن برای آن عرضه می‌شود. علاوه‌براین، رنو یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری از نوع تنفس طبیعی را هم مخصوص بازار روسیه در نظر گرفته که حداکثر قدرت تولیدی آن به 115 اسب‌بخار می­رسد.

این خودروساز فرانسوی نسخه­ای از آرکانا تحت عنوان «اِدیشِن وان» را معرفی کرده که از امکانات و تجهیزات ویژه آن می‌توان به چراغ‌های LED در جلو و عقب و رینگ‌های 17 اینچی دو رنگ اشاره کرد. قیمت پایه مدل دیفرانسیل جلوی رنو آرکانا ادیشن وان مبلغ 1,419,990 روبل روسیه اعلام شده که با نرخ فعلی ارز، تقریباً معادل با 22,002 دلار خواهد بود.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران