خروجی 1000 اسب‌بخاری پیشرانه جهنمی

ماکسیموس، گلادیاتوری قدرتمند از هنسی

11 خرداد 1398 17:30

برای تیونری به اسم هنسی دیگر تولید ابرخودروهای 1000 اسب‌بخاری کار سختی نیست. پیش‌تر این آمریکایی سرکش شورولت کوروت، شورولت کامارو، دوج چلنجر و جیپ گرندچروکی را با این خروجی سهمگین تولید کرده بود. اکنون نوبت ارائه نسخه ویژه‌ای از پیکاپ آفرود جیپ گلادیاتور است. خودرویی که هنسی نامش را ماکسیموس گذاشته است.

هنسی قرار است تنها 24 دستگاه از پیکاپ ماکسیومس را تولید کند، گلادیاتوری که 1000 اسب‌بخار قدرت دارد.اگرچه فیات-کرایسلر (مالک برند جیپ) مدل‌های متنوعی از گلادیاتور را عرضه کرده بود ولی هیچ‌گاه علاقه‌ای به استفاده از پیشرانه‌های ناآرام Hellcat را در دستور کار نداشت. هنسی با استفاده از همین خلاء و البته با بهره‌گیری از مهندسی جنون‌آمیز خود کاری کرد که مدل جدید بیش از اندازه ترسناک باشد.

پیشرانه‌های هلکت در بهترین حالت خود می‌توانستند به صورت طبیعی 707 اسب‌بخار قدرت تولید کنند. با این حال شاهد هستیم که ماکسیموس توانسته آن را به مرز 1000 اسب‌بخاری برساند. درباره یک نیروگاه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل صحبت می‌کنیم که تغییرات گسترده‌ای در ECU، سیستم سوخت‌رسانی و الکترونیک آن اعمال شده است.

جیپ گلادیاتور با تیونینگ هنسی

سیستم اگزوز این‌بار با ورق فولاد تولید شده تا علاوه‌بر تنفس بهتر، وزن کمتری را نیز در پی داشته باشد. البته غرش پرطنین این گلادیاتور را باید مدیون اگزوزهای جدید دانست. شکی نیست که هنسی مجبور بوده مکانیزم فنربندی این آفرود را نیز دستخوش تغییراتی کند. بهره‌گیری از رینگ‌های 20 اینچی در کنار تایرهای حرفه‌ای BF Goodrich خواص خارج جاده‌ای آن را دوچندان کرده است.

جیپ گلادیاتور ماکسیموس هنسی، خودروی هیجان‌انگیزی است. با این حال باید در نظر داشته باشید که برای این هیجان باید 200 هزار دلار کنار بگذارید. شرکت می‌گوید قرار است تنها 24 دستگاه از آن را تولید کند. به دلیل پیچیدگی تیونینگ این خودرو تیراژ تولید تنها 2 دستگاه در ماه خواهد بود.

دیدگاه کاربران