پیشی گرفتن شرکت‌های حوزه آی تی و تکنولوژی از خودروسازها

تویوتا معتبرترین برند خودرویی 2019

23 خرداد 1398 12:11

امروزه می‌‌توان شرکت‌های خودروسازی را از جنبه‌های گوناگون بررسی کرد: میزان فروش سالانه، رقم سود حاصل از فروش، مخاطبان صفحات این شرکت‌ها در دنیای مجازی و غیره. این شرکت‌های چند ملیتی که در سراسر جهان صدها هزار نفر را تحت استخدام خود داشته، اکنون تمام تلاش خود را به این موضوع معطوف کرده‌اند که چگونه نام خود را در میان مشتریان به عنوان یک برند پذیرفته شده و مورداعتماد مطرح کرده و در ذهن افراد جای بگیرند.

از میان ده برند خودروساز برتر تنها سه برند به میان صد شرکت راه یافته‌اند، به گونه‌ای که تویوتا در رتبه 41 قرار گرفته است.براساس نتایج پژوهش جدیدی که توسط یک شرکت پژوهشگر بازار به نام Kantar Millward Brown انجام گرفته، تویوتا به عنوان باارزش‌ترین برند در میان صد شرکت خودروسازی در سال 2019 انتخاب شده است. پس از نام این شرکت ژاپنی می‌توان اسم دو خودروساز معروف و با سابقه آلمانی یعنی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را مشاهده کرد که در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

با این حال هنگامی که شرکت‌های خودروساز در کنار شرکت‌هایی با زمینه‌ کاری مختلف سنجیده می‌شوند، وضعیت تا حد زیادی تغییر می‌کند. از میان ده برند خودروساز برتر تنها سه برند به میان صد شرکت راه یافته‌اند، به گونه‌ای که تویوتا در رتبه 41 قرار گرفته و مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و نیز در تعقیب یکدیگر جایگاه‌های 54 و 55 را اشغال کرده‌اند. بد نیست بدانید رتبه هر سه شرکت نسبت به سال گذشته یعنی 2018 پسرفت داشته است.

هفت خودروساز دیگری که در میان 10 برند برتر خودروسازی قرار دارند هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس‌واگن و پورشه هستند. تنها فولکس‌واگن توانسته از بحران حاصل از رسوایی پیشرانه‌های دیزلی عبور کرده و جایگاه برند خود را نسبت به سال گذشته ارتقا بخشد. پورشه نیز که عضو جدید فهرست است، با کنار زدن ماروتی-سوزوکی موفق شده جایگاهی کسب کند.

بالاترین رتبه‌های فهرست صد برند برتر میان شرکت‌هایی همچون اپل، آمازون و گوگل دست به دست می‌شود. فعالیت این شرکت‌ها شامل ارائه خدماتی به کاربران است که این روزها شرکت‌های خودروسازی نیز سعی دارند آن‌ها را به مشتریان خود ارائه دهند. از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به سرویس‌های اشتراکی خودرو اشاره کرد.

امروزه با فشرده شدن رقابت بازار، شرکت‌ها مجبور هستند ابعاد خدمات‌دهی به مشتریان را بزرگ‌تر کرده و در دامنه بزرگ‌تری فعالیت کنند. برنامه‌های تلویزیونی، شبکه‌های رادیو، فیلم‌ها، شبکه اینترنت و حتی چالش‌هایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد همگی نقش عمده‌ای در تبلیغات بازی می‌کنند.

می‌توان شرکت‌های خودروسازی را همچون کاشفان قاره‌های جدید، به جستجوگرانی تشبیه کرد که برای دستیابی به سود بالاتر به دنبال یافتن مشتریان جدید در هر نقطه‌ای از جهان هستند. در چنین رقابت فشرده‌ای می‌توان هویت برند و میزان شناخت آن در میان افراد را به عنوان عاملی بسیار حیاتی برای شرکت‌ها به حساب آورد

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران